Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-24, 12:45
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R3kyl
Vita och normala personer behöver använda mantrat, peka ut motsägelserna och hyckleriet i systemet...
Är det bara jag som tycker att det s. k. mantrat är helt efterblivet? Här i Sverige är i svenskar! Det här är ett typ exempel på importen av anglosaxisk terminologi från USA och är bara ytterligare ett bevis på att den nationella rörelsen här i Sverige är stendöd.

Citat:
Rasism är ett kodord för Vit. MångKULTur ett kodord för Folkmord. Antirasist är ett kodord för antivit.
"Rasism är ett kodord för Vit." Nej, det är det inte. Det är ett diffust ord som kan användas lite när som helst när någon känner sig diskriminerad.
"MångKULTur ett kodord för Folkmord. " Nej, det är det inte (se wikipedia: mångkultur). När våra politiker säger att vi lever i ett "mångkulturellt" samhälle så menar de egentligen mångetniskt.
"Antirasist är ett kodord för antivit." Se vad jag skrev om "Rasism".
Citera
2013-03-24, 16:13
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejloltja
Är det bara jag som tycker att det s. k. mantrat är helt efterblivet? Här i Sverige är i svenskar! Det här är ett typ exempel på importen av anglosaxisk terminologi från USA och är bara ytterligare ett bevis på att den nationella rörelsen här i Sverige är stendöd.

Och Svenskar är inte Vita? Värna om rasen omöjliggör värnandet av nationen?

Om du värnar din familj först och främst är det omöjligt att samtidigt värna ditt syskon?

Om "rörelsen" är stendöd bör vi väl blåsa liv i det, med bra strategi och utgångspunkt.
Citat:
"Rasism är ett kodord för Vit." Nej, det är det inte. Det är ett diffust ord som kan användas lite när som helst när någon känner sig diskriminerad.

Ja det är diffust, och därför ska vi lägga oss ned på marken och ge upp? Det kan användas för syftet att säkra Vitas välmående, varför inte definiera det då?

Eller föredrar du att bli kontrollerad av andra och låta dig styras, medan dem definierar och bygger en omgivning till din nackdel?
Citat:
"MångKULTur ett kodord för Folkmord. " Nej, det är det inte (se wikipedia: mångkultur). När våra politiker säger att vi lever i ett "mångkulturellt" samhälle så menar de egentligen mångetniskt.

Du försöker leva i det förflutna, saker ändras, och tack och lov. Vill du att Svenskar ska vara kvar i samma smörja till samhälle som håller på att utrota dem? Det samhälle som är byggt på kodord och lögner för att uppnå folkmord, och som bör pekas ut för vad det är?
Citera
2013-03-24, 16:17
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truth1337
Du generaliserar grovt här. Vem demoniserar nationalister? Inte är det jag i alla fall. Möjligen skapar av denna tråd, som valt en mycket olämplig titel. Återigen skulle jag vilja se dig KRIGA MOT FIENDEN lite mer. Kan du posta EN ENDA TRÅD eller ETT ENDA INLÄGG tack, i vilket du faktiskt krigar ner multi-kulti-vurmare?

Om nu alla dessa "nationella" genier genomskådat mantrat som antivitt eller negativt för Vita, varför kunde dem inte räkna ut att trådtiteln är avsedd att provocera.

Och om man förstått tråden är inledningen och förklaringen avsedd som ett komplement till och förklaring för hur nationalismen inte lyckas, och hur den SKALL.
__________________
Senast redigerad av R3kyl 2013-03-24 kl. 16:37.
Citera
2013-03-24, 19:35
  #40
Medlem
Ahrkantoss avatar
Något MANTRAMONGO som vill förklara detta? Eller är är det för mycket begärt av Bob Whitakers svenskfientliga kanonfoder?


Citat:
Ursprungligen postat av Bob Whitaker
January 14th, 2013
Today’s English is Tomorrow’s Latin
http://www.whitakeronline.org/blog/2...omorrows-latin

My nephew has just started medical school in Moscow. He was the only American in the class, not a new experience for a member of our family.

Other students asked him why American medical terms are in Latin. In Western Europe, prescriptions are still written in Latin. But the other students, most of whom are from the third world, said they did all their medical writing in English.

In the West, the traditional scholarly language was Latin. But Roman scholars did not write in Latin. The Roman upper class used Greek. The expression, “He has no Greek” is from old Rome, indicating a person of lower rank.

We look back to Rome. Rome looked back to Greece. The new world looks to America. An upper class Russian or Malaysian speaks English.

One instructor asked the students in my nephew’s class to introduce themselves and say where they were from. When my nephew said he was from the United States, she said, “We are honored.” If a student at a German university in 1200 AD had said he was from Rome, the instructor might have said, “We are honored.”

The Roman Empire has been gone from Western Europe for over 1500 years, but prescriptions are still written in the Roman vernacular (not in Greek). That is because in the end Rome was not known for being loved, but for accomplishing mighty deeds.

No one will ever have that kind of respect for post-World War II Europe. Europe knows that and hates us for it. All of Europe’s miserable little welfare politicians will be forgotten before they are buried. They do nothing anybody cares about.
No one is more critical of the misuse of American power than I am. But Old Europe makes me sick. Like most serious inferiority complexes, the European one is in a guise of feeling superior.

Nobody is fooled. These are little people doing little things who hate a giant for being a giant. It is accidental when I happen to agree with them, and they make me sick.

Right or wrong, we are the new Rome. We made the modern world.

Citera
2013-03-24, 20:09
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahrkantos
Något MANTRAMONGO som vill förklara detta? Eller är är det för mycket begärt av Bob Whitakers svenskfientliga kanonfoder?
Vänligen var konkret. Vad vill du (som inte skrivit ett enda inlägg för att debattera ner våra fiender, utan bara klagar på andra nationalister i samtliga inlägg du gör) att vi ska göra ISTÄLLET? Eller vill du bara att vi går och lägger oss och dör - så att dina svenskfientliga extremistiska uppdragsgivare blir nöjda?

Vad är det du inte förstår egentligen? Du kan inte bara komma och klaga på en taktik utan att komma med en ersättning. Just nu pekar allt på att det system som vi faktiskt använder fungerar alldeles utmärkt. Och vi tänker inte för den skull bli USAs lilla marionetter, eller sluta tänka och vägra kritiskt utvärdera det Bob säger. Det han sagt hittills om metoder för att besegra antivita extremister är en delvis fungerande metodik, som man kan plocka vettiga delar från. Visar dessa delar sig vara ohållbara, slutar man med dem. Du försöker angripa flera problem samtidigt. Så länge detta visat sig användbart är det vettigt att använda, och användande eller ej är en separat fråga från huruvida Bob är en bra eller dålig kille. Vad gäller USA och vad som bör hända med USA så är det en helt annan diskussion än vad som är bra eller dåliga metoder för att besegra svenskfientliga extremister.

Bob kan mycket väl vara en otrevlig kille, med hans kopplingar till CIA och allt. Det bästa man kunde göra med USA vore förmodligen att dela upp åbäket i etniska nationalstater, dvs INTE försöka få vita att slänga ut övriga folk, utan att man delar upp kontinenten. Därefter borde man verka för att samma sak görs med Ryssland.
__________________
Senast redigerad av truth1337 2013-03-24 kl. 20:16.
Citera
2013-03-29, 23:03
  #42
Medlem
Ahrkantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truth1337
Vänligen var konkret. Vad vill du (som inte skrivit ett enda inlägg för att debattera ner våra fiender, utan bara klagar på andra nationalister i samtliga inlägg du gör) att vi ska göra ISTÄLLET? Eller vill du bara att vi går och lägger oss och dör - så att dina svenskfientliga extremistiska uppdragsgivare blir nöjda?

Vad är det du inte förstår egentligen? Du kan inte bara komma och klaga på en taktik utan att komma med en ersättning. Just nu pekar allt på att det system som vi faktiskt använder fungerar alldeles utmärkt. Och vi tänker inte för den skull bli USAs lilla marionetter, eller sluta tänka och vägra kritiskt utvärdera det Bob säger. Det han sagt hittills om metoder för att besegra antivita extremister är en delvis fungerande metodik, som man kan plocka vettiga delar från. Visar dessa delar sig vara ohållbara, slutar man med dem. Du försöker angripa flera problem samtidigt. Så länge detta visat sig användbart är det vettigt att använda, och användande eller ej är en separat fråga från huruvida Bob är en bra eller dålig kille. Vad gäller USA och vad som bör hända med USA så är det en helt annan diskussion än vad som är bra eller dåliga metoder för att besegra svenskfientliga extremister.

Bob kan mycket väl vara en otrevlig kille, med hans kopplingar till CIA och allt. Det bästa man kunde göra med USA vore förmodligen att dela upp åbäket i etniska nationalstater, dvs INTE försöka få vita att slänga ut övriga folk, utan att man delar upp kontinenten. Därefter borde man verka för att samma sak görs med Ryssland.

Du har som vanligt fel.

Om du inte är ett riktigt förvirrat MANTRAMONGO så är det fullt möjligt att du är en yrkeslobbyist som ägnar dig åt att sprida desinformation.

Citat:
Ursprungligen postat av http://en.wikipedia.org/wiki/Disinformation
Another technique of concealing facts, or censorship, is also used if the group can affect such control. When channels of information cannot be completely closed, they can be rendered useless by filling them with disinformation, effectively lowering their signal-to-noise ratio and discrediting the opposition by association with many easily disproved false claims.

Dina inlägg är oftast fulla med så jävla mycket skit att ingen orkar läsa dem överhuvudtaget. Du yrar om satanister hit och dit, angriper Ryssland lite här och var för att ta några exempel på vad du brukar tramsa om. Och alla som har läst dina inlägg förstår precis vad jag menar när jag skriver att dina inlägg är fyllda med en massa skit.

Ärligt talat. Gå och skura en toalett eller något. Bara för att vem som helst kan få tillgång till en dator där de kan skriva saker och lägga upp på nätet så betyder inte det att alla människors åsikter är intressanta.

Bara det att du håller på och blandar in satanism i vanliga politiska diskussioner får en ju att undra om du inte bara bär foliehatt, utan även lindat in hela hjärnan i folie och lagt in den i ugnen på samma sätt som andra kanske tillagar sin fläskfilé.

Vad du och det andra MANTRAMONGOT inte riktigt verkar fatta är detta:

Jo, jag kan visst säga att det ni gör är fel om det ni gör är fel. Visst är jag medveten om att det alltid är bättre att ersätta det som är dåligt med något bättre. Nu är det dock så att det redan finns något och ni är sämre. Dessutom är jag inte intresserad av att hitta en meningsfull sysselsättning åt er som ni kan hålla med istället. Nej, jag skiter fullständigt i vad en handfull idioter gör. Jag skiter också i om en handfull idioter blir ännu mer övertygade trots att de egentligen har fel. Jag försöker inte få er att ändra uppfattning eller komma till insikt om vad som är rätt.

Det enda som är viktigt är att andra kan lära sig av era misstag. Och att andra är medvetna om farorna med MANTRAMONGOISMEN och på så vis kan undvika att påverkas av er både direkt och indirekt. Man skulle kunna likna det vid att ni drabbats av en smittsam och farlig sjukdom. Ingen bryr sig om ni dör i karantän - det viktiga är att smittan ej sprider sig.


_
Citera
2013-03-29, 23:34
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahrkantos
Du har som vanligt fel.

Om du inte är ett riktigt förvirrat [...] så är det fullt möjligt att du är en yrkeslobbyist som ägnar dig åt att sprida desinformation.
Å jösses. Är du verkligen seriös eller är du neddrogad? Jag vet inte vad du hoppas uppnå för resultat - eller vem du försöker övertyga - med att gå runt och säga att man inte ska använda taktiker som fungerar bara för att den som ligger bakom dem är en dum person i något avseende. Vill du såga en viss taktik så är det en separat fråga från frågan om personen som föreslog den är en god eller ond person.

Att dessa rörelser infiltrerats så lätt beror just på att idioter som du vägrar med stolthet sno varje taktik som fungerar. När ni snor en taktik, så måste ni alltid antingen ta med personerna och ideologin som presentatören av denna taktik har, eller vägra använda taktiken. Det är därför sådana som du gör rörelser så lätta för judisk-makt-rörelsens och sionisternas fotfolk att infiltrera. Därför började ledningen i SD plötsligt lyssna på Ekeroth som var en någorlunda skicklig taktiker - därför att de behövde taktiken men då trodde att de per automatik behövde ändra sitt partiprogram och sin ideologi också, att dessa två ting på något sätt hänger samman. Därför har vi idag - på grund av idioter som du - en mängd rörelser som antingen är totalt okunniga i politisk taktik och marknadsföring av sig själva men med bra ideologi å ena sidan, samt en mängd rörelser som är välkända men har idiotiska förstörda ideologier fångade av särintressen, såsom SDL, SD, SDU, identitärer m.fl.

Vi ska SJÄLVKLART sno varje taktik som är till gagn för denna rörelse, för när vi gör det skyddar vi oss också bättre mot framtida infiltration. Ett av de vanligaste sätten att infiltrera partier är att någon kräver makt/förtroende i utbyte för att han/hon erbjuder segrar genom ny taktik som partiet innan dess inte känner till. Tar vi istället till oss ALL TAKTIK som är bra, är vi skyddade från sådana opportunister.

Vill du alltså att en viss taktik inte ska användas, så är det lämpligt att du fokuserar på varför taktiken är dålig, inte på vem som ligger bakom den. Ingen av de som använder den är idioter som inte tänker själva, tvärtom är de personer som skulle omvärdera sitt beslut om det visar sig vara felaktigt. Du har dock inte varit den som kommit med indikationer på att det skulle finnas någon svaghet i strategin, det enda du gjort är att sprida negativ energi och inga som helst sakliga argument. Du skadar bara rörelsen, precis som i merparten av dina inlägg. Återigen du har betydligt mindre trovärdighet här än de flesta, och behöver betydligt starkare argumentation än den genomsnittlige postaren, av den enkla anledningen att 100% av dina poster varit angrepp på nationella och 0% av dem varit demonstrationer av eller väckande av, personer som ännu inte förstått judisk-makt-rörelsen. Lägger du inte tid på att väcka folk och kämpa utåt, utan bara slåss mot de som du påstår dig hålla med, så har du tyvärr lägre trovärdighet. Du får vara ihärdigare i din argumentation om du ska vinna förtroende för en idé - men än så länge har du inte givit någon som helst argumentation annat än "det ser fånigt ut". Diskutera då varför en fånig eller komisk image skulle vara skadlig för denna rörelse! Denna rörelse, som i massornas ögon är en rörelse av psykopat-mördare som gillar att grilla spädbarn och slita dem i stycken. Kan vi inte bryta den imagen så kommer vi ingen vart. Humor är enda sättet jag känner till att få fram en grupptryckseffekt som får folk att börja tycka att man är löjlig om man tror på judemedias bild av oss.

AHRKANTOS ÄR ETT KODORD FÖR ANTI-NATIONALIST OCH ANTI-VIT!

Citat:
Ursprungligen postat av Ahrkantos
Bara det att du håller på och blandar in satanism i vanliga politiska diskussioner får en ju att undra om du inte bara bär foliehatt, utan även lindat in hela hjärnan i folie och lagt in den i ugnen på samma sätt som andra kanske tillagar sin fläskfilé.
"Adolf Hitler - judaism is a satanic power"
http://www.youtube.com/verify_contro...%3DfKMVt7K4gPY

Citat:
Ursprungligen postat av Ahrkantos
Jo, jag kan visst säga att det ni gör är fel om det ni gör är fel. Visst är jag medveten om att det alltid är bättre att ersätta det som är dåligt med något bättre. Nu är det dock så att det redan finns något och ni är sämre.
Vad då? Att raka skallen som på 70-talet, slå civila som håller med er för att de inte är med er och skriker, och sedan försöka verka så läskig och motbjudande som möjligt? Varför tror du sionist-SD sitter i riksdagen och SvP/SMR inte gör det? SD hade, om de inte kickat Patrik Ehn och därmed avslöjat sig bortom all tvivel som sönderinfiltrerade av judisk-makt-rörelsen, en säker väg till 51%. Varför? Därför att de tog till sig all vettig taktik. Problemet var att de också tog med ideologin tillsammans med taktiken, som de fick av juden Ekeroth. Hade de tagit taktiken, och lämnat judens ideologi utanför, så hade de inte kickat ut Ehn och de hade idag haft högre procent av rösterna och varit i rasande takt på väg mot 20%, 30%, 50% osv. Hade man lagt till ännu mer rakryggad taktik och hårdare tag mot judemedia - istället för att krypa för dem, så hade man haft en solklar seger ännu snabbare.

Men sådana som du är totalt främmande för att diskutera strategi eller något konstruktivt. Det enda du gör är att säga att vi ska bli som på 70-talet igen. Och de rörelserna styrdes av EXPO.

AHRKANTOS ÄR ETT KODORD FÖR ANTI-NATIONALIST OCH ANTI-VIT!

Citat:
Ursprungligen postat av Ahrkantos
Dessutom är jag inte intresserad av att hitta en meningsfull sysselsättning åt er som ni kan hålla med istället. Nej, jag skiter fullständigt i vad en handfull idioter gör. Jag skiter också i om en handfull idioter blir ännu mer övertygade trots att de egentligen har fel. Jag försöker inte få er att ändra uppfattning eller komma till insikt om vad som är rätt.
Det är ett annat problem med din inställning. En god ledare ska kunna sysselsätta samtliga som delar hans ideologi med att göra något som hjälper till att driva den framåt. Och om han är oförmögen att övertyga - eller ens försöka argumentera om varför han ogillar taktiken (utan istället talar om ovidkommande saker som personlighetsdrag hos den som uppfann den), så är han inte bara en värdelös ledare utan en respektlös idiot som återigen riktar mer av sin energi mot att sabotera rörelsen än på att kämpa mot dem som är våra fiender, väcka dem som kan väckas och krossa dem som måste krossas.

AHRKANTOS ÄR ETT KODORD FÖR ANTI-NATIONALIST OCH ANTI-VIT!
__________________
Senast redigerad av truth1337 2013-03-29 kl. 23:44.
Citera
2013-03-30, 00:16
  #44
Medlem
Jag orkar verkligen inte lägga mig i era långa diskussioner, men kan ändå inte låta bli att ge min åsikt om mantran. Som någon tidigare i tråden skrev, det handlar snarare om vilka som lägger fram mantran, inte hur mycket man lyckas spamma dessa på diverse forum/sidor. När en marginaliserad grupp som nationalister gör det, och dessutom upprepar det i tid och otid, framstår det bara som sekteristiskt och oseriöst. Budskapet går liksom inte fram utan folk bara skakar på huvudet.

Dessutom tycker jag att det bara är urlöjligt med dessa varianter av "kodord"-mantran. Det känns inte seriöst utan mer som ett störningsmoment likt jobbiga reklamer man bara vill undvika. Man tar inte till sig budskapet efter hundrade gången man stöter på det utan man blir bara irriterad.

Så länge man som nationalist bara beter sig på ett normalt, civiliserat och vettigt sätt är mycket vunnet. Visa att ni inte är onda monster som eliten försöker uppmåla er som. Behövs inga löjliga mantran. Isåfall är det bättre att framställa budskapet på olika sätt.
__________________
Senast redigerad av Feru 2013-03-30 kl. 00:19.
Citera
2013-03-30, 00:17
  #45
Medlem
Ahrkantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truth1337
Svammel

Det du skriver är faktiskt bara en massa skit blandat med olika signalord.


Så här kommenterade en vän ditt inlägg:

"truth1337 - mannen som skulle kunna skriva en uppsats om hur man öppnar en banan och missa att man måste ta bort skalet"

Man kan inte annat än tycka att det är en mycket slående beskrivning.
Citera
2013-03-30, 00:28
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahrkantos
Det du skriver är faktiskt bara en massa skit blandat med olika signalord.


Så här kommenterade en vän ditt inlägg:

"truth1337 - mannen som skulle kunna skriva en uppsats om hur man öppnar en banan och missa att man måste ta bort skalet"

Man kan inte annat än tycka att det är en mycket slående beskrivning.
Brukar normalt sett tala med individer som har tillräckligt hög IQ för att kunna skala en banan.
Citera
2013-03-30, 00:38
  #47
Medlem
Ahrkantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truth1337
Brukar normalt sett tala med individer som har tillräckligt hög IQ för att kunna skala en banan.

Det har jag väldigt svårt att föreställa mig. Du brukar ju för det mesta enbart diskutera med dig själv. Dina inlägg är så gott som alltid endast en massa skit och signalord du spottat ur dig på halmgubben i ditt huvud.
Citera
2013-03-30, 00:52
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Jag orkar verkligen inte lägga mig i era långa diskussioner, men kan ändå inte låta bli att ge min åsikt om mantran. Som någon tidigare i tråden skrev, det handlar snarare om vilka som lägger fram mantran, inte hur mycket man lyckas spamma dessa på diverse forum/sidor. När en marginaliserad grupp som nationalister gör det, och dessutom upprepar det i tid och otid, framstår det bara som sekteristiskt och oseriöst. Budskapet går liksom inte fram utan folk bara skakar på huvudet.

Dessutom tycker jag att det bara är urlöjligt med dessa varianter av "kodord"-mantran. Det känns inte seriöst utan mer som ett störningsmoment likt jobbiga reklamer man bara vill undvika. Man tar inte till sig budskapet efter hundrade gången man stöter på det utan man blir bara irriterad.

Så länge man som nationalist bara beter sig på ett normalt, civiliserat och vettigt sätt är mycket vunnet. Visa att ni inte är onda monster som eliten försöker uppmåla er som. Behövs inga löjliga mantran. Isåfall är det bättre att framställa budskapet på olika sätt.
Vad är i så fall din åsikt om slagord? (Som ju är besläktade med mantran)

Och så måste vi förstås gå längre än till att "försöka vara normala". Det är steg ett - att gå från att vara babymördande psykopat till att "uppfattas som normal och ha de åsikter som de som påstås vara babymördare har". Steg två är att nå sådan mental styrka att man inte ens ska behöva gå runt och aktivt visa hur normal man är hela tiden. Vägen dit går genom att dels kunna intala sig själv att man är den goda sidan, så att man inte bara tänker "jag har de bästa argumenten" och liknande, utan har en överväldigande känsla av att "men det kan väl inte finnas någon som är emot de åsikter jag har det vore ju absurt?" Och ha gått in i det tillståndet så totalt att man blir uppriktigt förvånad om någon säger att de inte gillar vad man tycker. För att förbli i det tillståndet kan mantrat fylla en funktion. Tyvärr har jag svårt att se att fanatismen hos våra fiender skulle kunna kontras med mindre än att vi åtminstone har några fanatiker på vår egen sida.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback