2013-03-13, 16:26
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nastynas
Hela konceptet är ju eazy. Om man är sig själv och tar för sig så får man telefonnummer och även en massa nudes skickade till än.
Jag tror inte riktigt på att det är enklare för socialt handikappade personer att få ligga på badoo jämfört med IRL. Som någon sa tidigare, om man har IRL-Game så klarar man sig mer än fint på badoo också!

Har använt tjänsten i 1 vecka nu:
3 telefonnummer som leder till något
2 som KAN leda till något
Självklart inga fula tjejer...

Bommar:
träffade på en barndomsvän, stelt.
blev lurad att vara med i en trekant och sen outad på nån skit på instagram? fail!

Overall rating: 8/10
Enkelt att ta kontakt med snygga tjejer. De svarar om man ser bra ut och inte skriver uppenbara saker så som "du är snygg" och "hej". Många tjejer är väldigt passiva och handlingsförlamade men om man vet hur man ska prata med den typen av tjejer så är det ingen fara.

Ett tips: Ta kommando tidigt, visa vad du vill. Då är det störst chans att du får som du vill!

BONUSBILD:
http://fuskbugg.se/dl/bngM0O/Skrmavbild%202013-03-07%20kl.%2018.01.13.png

jag fattar inte skärmdumpen... först skriver du att man ska visa vad man vill, sen visar du en skärmdump där du skriver att du är gay.
Citera
2013-03-13, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
jag fattar inte skärmdumpen... först skriver du att man ska visa vad man vill, sen visar du en skärmdump där du skriver att du är gay.
Haha det är inte jag som är Piotr. Tyckte den var lite kul bara.
Citera
2013-03-19, 16:35
Medlem
Krappforskarns avatar
Någon som kommit på vad ända in i helvete det betyder när man får ett "x känner för att chatta" i inbox?
Det finns ingen sån knapp man kan trycka på själv ju så vad fan får appjäveln det ifrån?
Citera
2013-03-19, 17:14
Medlem
Aghartas avatar
Rena skämtet skulle jag vilja säga. När man skall ange vilka intressen man har finns det ett stort antal att välja mellan och om ett intresse inte finns kan man hitta på ett eget. Dock måste en moderator godkänna intresset först! Nåväl, jag skrev att jag var intresserad av barn och loggade ut och tänkte att detta inte var särskilt kontroversiellt. När jag loggade in nästa gång stod det att jag var intresserad av små pojkar!
Citera
2013-03-20, 19:49
Medlem
Tjockstarks avatar
XXX som du ville träffa, skulle också kunna tänka sig att ses! Hon väntar på ditt meddelande så att ni kan stämma träff!

Dök ner i min inbox idag, skickat av just XXX.

Alltså skickar Badooo automatiskt meddelanden till folk?
Citera
2013-03-20, 22:45
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffe
Skitsida om man vill träffa någon seriöst

Kul att sitta och betygsätta men det är allt.

Går att träffa folk på sidan om du bara vill knulla
men mycket fejkprofiler och utländska golddiggers
som letar efter uppehållstillstånd.

Inget för den som vill ha en partner.
Har träffat ett par riktiga knullbrudar, men jag vill ändå hävda att de flesta jag träffat genom Badoo är riktigt snälla och trevliga och helt uppenbart letar efter pojkvän. Tyvärr verkar de flesta inte ha ett vidare socialt liv utan är lite av "enstöringar" (överdrivet, men ni förstår vad jag menar) , vilket jag inte pallar, så hänger inte där inne längre.
Citera
2013-03-20, 23:34
Medlem
Toalettrulles avatar
Jag tog faktiskt bort min profil för ett tag sedan, det är helt enkelt för deprimerande att hänga där.

Visst, Badoo har gett mig flera bra ligg, och det är ju alltid trevligt. Det är dock två saker jag inte gillar.

1. Tjejerna blir sjukt objektifierade. Är jag på krogen och spanar så är jag självklart ute efter ett ligg, men det finns ju också sköna brudar som man träffar och kan prata med. På Badoo så är det ju enbart en lista med bilder man tittar igenom. ''Knullbar? Njaee... Men hon här såg ju bra ut, henne kan jag knulla istället!'' Sen så tar man kontakt, fixar träff och ligger. Jag märkte av att jag började få samma synsätt i vardagen också, att de bara är kringvandrande knullobjekt. Någon annan som har reflekterat över detta?

2. Det är 99.9999% störda brudar på sidan! Jag har endast pratat med en tjej som verkar normal på Badoo. Några exempel på vad jag menar med störda brudar:

- Skär sig i armar och ben,
- Stalkers,
- Ätstörningar,
- Sjukskrivna för ''psykisk instabilitet'', (Tro det eller ej, men hon sa det när vi träffades)
- Bekräftelsesökande utan dess like,
- Knarkar,
- Relationsjägare, dvs tjejer som blir ''kära'' på fem minuter,
- Tjejer som börjar gråta när man träffar dem p.g.a. obesvarad kärlek från någon annan etc.

Kort och gott. Tjejerna som hänger där mår helt enkelt inte bra.

Det är så illa så att jag nästan inte vågar prata med tjejer längre, i rädsla för att de skall vara skvatt galna. En och annan som man känner på riktigt har man sett på hemsidan, och då undrar man, är det något jag inte har sett hos dem eller döljer de något? Har människor i allmänhet så här mycket problem eller vad är grejen?

Är det bara jag som har haft en sjuk otur i att träffa tjejer som är helt pyscho eller har andra råkat ut för samma sak?
Citera
2013-03-22, 08:29
Medlem
Towans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffe
Skitsida om man vill träffa någon seriöst

Kul att sitta och betygsätta men det är allt.

Går att träffa folk på sidan om du bara vill knulla
men mycket fejkprofiler och utländska golddiggers
som letar efter uppehållstillstånd.

Inget för den som vill ha en partner.

Säg inte det. Jag träffade min nuvarande flickvän via Badoos iPhone-app!
Citera
2013-03-22, 10:46
Medlem
Toalettrulles avatar
Vill bara klargöra efter ett PM jag fick:

Självklart finns det störda killar där också. Jag har flera tjejkompisar som har berättat om killar som skär sönder däcken på bilen, stalkar dem, totalförstör lägenheter etc. De finns också, men jag har ju ingen kontakt med dem. Därför kan jag inte tala för den sidan ^^
Citera
2013-03-22, 11:59
Medlem
Alltså, detta är väl snarare en generell iaktagelse, snarare än relaterat till Badoo. Man pratar med en kvinna och hon verkar ganska intresserad av att fora en konversation, ställer själv frågor tex. När man däremot forsoker styra upp en träff, blir svaret väldigt ofta att "denna veckan är det mycket" eller liknande. Det är två saker jag har svårt for att forstå med detta fenomen:
1. Varfor inte bara säga att man inte känner for det? en sådan uppenbar bortforklaring/ursäkt är ju rent av en forolämpning.
2. Varfor visa intresse eller overhuvudtaget svara, om det är så skrämmande att faktiskt träffas på riktigt? har ni så stort bekäfrtelsebehov eller social kontakt?
Citera
2013-03-22, 16:10
Medlem
Riggad site, upplagt så att du ska pumpa in pengar hela tiden. Allting kontrolleras av admins, som sitter och röstar ner betyg på dina bilder när du laddar upp dom, eller placerar dig långt ner på listan - tills du börjar betala så att riktiga användare röstar upp dig lite. Dom gör det på så vis att dom ger dig en liten del av kakan, så att du ska bli sugen på mer hela tiden.
Senast redigerad av To.decompose 2013-03-22 kl. 16:16.
Citera
2013-03-22, 20:18
Medlem
Lillmoffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toalettrulle
Jag tog faktiskt bort min profil för ett tag sedan, det är helt enkelt för deprimerande att hänga där.

Visst, Badoo har gett mig flera bra ligg, och det är ju alltid trevligt. Det är dock två saker jag inte gillar.

1. Tjejerna blir sjukt objektifierade. Är jag på krogen och spanar så är jag självklart ute efter ett ligg, men det finns ju också sköna brudar som man träffar och kan prata med. På Badoo så är det ju enbart en lista med bilder man tittar igenom. ''Knullbar? Njaee... Men hon här såg ju bra ut, henne kan jag knulla istället!'' Sen så tar man kontakt, fixar träff och ligger. Jag märkte av att jag började få samma synsätt i vardagen också, att de bara är kringvandrande knullobjekt. Någon annan som har reflekterat över detta?

2. Det är 99.9999% störda brudar på sidan! Jag har endast pratat med en tjej som verkar normal på Badoo. Några exempel på vad jag menar med störda brudar:

- Skär sig i armar och ben,
- Stalkers,
- Ätstörningar,
- Sjukskrivna för ''psykisk instabilitet'', (Tro det eller ej, men hon sa det när vi träffades)
- Bekräftelsesökande utan dess like,
- Knarkar,
- Relationsjägare, dvs tjejer som blir ''kära'' på fem minuter,
- Tjejer som börjar gråta när man träffar dem p.g.a. obesvarad kärlek från någon annan etc.

Kort och gott. Tjejerna som hänger där mår helt enkelt inte bra.

Det är så illa så att jag nästan inte vågar prata med tjejer längre, i rädsla för att de skall vara skvatt galna. En och annan som man känner på riktigt har man sett på hemsidan, och då undrar man, är det något jag inte har sett hos dem eller döljer de något? Har människor i allmänhet så här mycket problem eller vad är grejen?

Är det bara jag som har haft en sjuk otur i att träffa tjejer som är helt pyscho eller har andra råkat ut för samma sak?
Jag tror att du överdriver rätt mycket. De flesta har nog sidan för att det är intressant och spännande att se vad andra tycker om en utseendemässigt och att man kan pröva på mer här utan att det blir pinsamt. I verkligheten har man ofta många gemensamma vänner med tjejerna/killarna man träffar och då kanske man inte går all in eftersom att man vill att relationerna ska vara bra efteråt också då man ofta ses ute och liknande. Man slipper liksom den faran när man använder badoo. Hittills har jag inte märkt av några uppenbart märkliga personer även om man valt att inte svara på alla tjejer som skrivit till en. Då handlar det mer om att man inte attraheras av henne överhuvudtaget eller att man direkt märker att det inte är något man själv vill gå vidare med.

Att du har lyckats stöta på tjejer som skär sig, stalkar dig, har ätstörningar, blir kära efter fem minuter och alla punkter du rabblade upp tror jag är väldigt överdrivet eller taget från den värld du vill leva i, men kanske inte fick den bekräftelsen du önskade och därför känner att du behöver nedvärdera dem lite? Jag har egentligen ingen aning, men jag köper det inte.
Senast redigerad av Lillmoffa 2013-03-22 kl. 20:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in