Citat:
Ursprungligen postat av Toalettrulle
Jag tog faktiskt bort min profil för ett tag sedan, det är helt enkelt för deprimerande att hänga där.
Visst, Badoo har gett mig flera bra ligg, och det är ju alltid trevligt. Det är dock två saker jag inte gillar.
1. Tjejerna blir sjukt objektifierade. Är jag på krogen och spanar så är jag självklart ute efter ett ligg, men det finns ju också sköna brudar som man träffar och kan prata med. På Badoo så är det ju enbart en lista med bilder man tittar igenom. ''Knullbar? Njaee... Men hon här såg ju bra ut, henne kan jag knulla istället!'' Sen så tar man kontakt, fixar träff och ligger. Jag märkte av att jag började få samma synsätt i vardagen också, att de bara är kringvandrande knullobjekt. Någon annan som har reflekterat över detta?
2. Det är 99.9999% störda brudar på sidan! Jag har endast pratat med en tjej som verkar normal på Badoo. Några exempel på vad jag menar med störda brudar:
- Skär sig i armar och ben,
- Stalkers,
- Ätstörningar,
- Sjukskrivna för ''psykisk instabilitet'', (Tro det eller ej, men hon sa det när vi träffades)
- Bekräftelsesökande utan dess like,
- Knarkar,
- Relationsjägare, dvs tjejer som blir ''kära'' på fem minuter,
- Tjejer som börjar gråta när man träffar dem p.g.a. obesvarad kärlek från någon annan etc.
Kort och gott. Tjejerna som hänger där mår helt enkelt inte bra.
Det är så illa så att jag nästan inte vågar prata med tjejer längre, i rädsla för att de skall vara skvatt galna. En och annan som man känner på riktigt har man sett på hemsidan, och då undrar man, är det något jag inte har sett hos dem eller döljer de något? Har människor i allmänhet så här mycket problem eller vad är grejen?
Är det bara jag som har haft en sjuk otur i att träffa tjejer som är helt pyscho eller har andra råkat ut för samma sak?
Jag tror att du överdriver rätt mycket. De flesta har nog sidan för att det är intressant och spännande att se vad andra tycker om en utseendemässigt och att man kan pröva på mer här utan att det blir pinsamt. I verkligheten har man ofta många gemensamma vänner med tjejerna/killarna man träffar och då kanske man inte går all in eftersom att man vill att relationerna ska vara bra efteråt också då man ofta ses ute och liknande. Man slipper liksom den faran när man använder badoo. Hittills har jag inte märkt av några uppenbart märkliga personer även om man valt att inte svara på alla tjejer som skrivit till en. Då handlar det mer om att man inte attraheras av henne överhuvudtaget eller att man direkt märker att det inte är något man själv vill gå vidare med.
Att du har lyckats stöta på tjejer som skär sig, stalkar dig, har ätstörningar, blir kära efter fem minuter och alla punkter du rabblade upp tror jag är väldigt överdrivet eller taget från den värld du vill leva i, men kanske inte fick den bekräftelsen du önskade och därför känner att du behöver nedvärdera dem lite? Jag har egentligen ingen aning, men jag köper det inte.