Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-09, 09:42
  #2689
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Det tog väl längre tid än planerat att hitta en sucker som ville betala för skiten över huvud taget. Undrar vilken kanal de sålde den till? Säkert nån obskyr lite kosovokanal där man behöver en speciell parabol för att ö.h.t kunna titta på sändningen..




Med tanke på att det inte finns något som heter "forskarlegitimation" så kan vem som helst kalla sig forskare... De raderna betyder ingenting.

nej det är många som är intrsserade av dokumentärern , den är såld till många länder.
Citera
2013-02-09, 13:55
  #2690
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
nej det är många som är intrsserade av dokumentärern , den är såld till många länder.

Vilka länder?
Citera
2013-02-09, 17:05
  #2691
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
nej det är många som är intrsserade av dokumentärern , den är såld till många länder.

Ursäkta att jag är en jävla tråkmåns, har egentligen ingen anledning att misstro dig då du tillhandahållit mycket information i tråden, men har du en tillförlitlig källa på det? Med tillförlitlig menar jag ingenting som har med OceanX själva att göra, allra minst hövdingfoliehatten.
Citera
2013-02-11, 23:42
  #2692
Medlem
Nemesis457s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Ursäkta att jag är en jävla tråkmåns, har egentligen ingen anledning att misstro dig då du tillhandahållit mycket information i tråden, men har du en tillförlitlig källa på det? Med tillförlitlig menar jag ingenting som har med OceanX själva att göra, allra minst hövdingfoliehatten.

Massa snack som vanligt. PederN ska vi nog ta med lite nypa salt. Han är själv en av hövdingfoliehattens-anhängare.
Citera
2013-02-18, 12:39
  #2693
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis457
Massa snack som vanligt. PederN ska vi nog ta med lite nypa salt. Han är själv en av hövdingfoliehattens-anhängare.

Du anar inte vilken fullträff du fick med "hövding-foliehatt"......

Bad news: Nu ska dom ner till Panama och leta indianguld, någon hövding där nere köpte hela storyn och tyckte att Dennis skulle funka att få dyka i "förbjudet vatten" (läs heligt vatten - inga vita har fått dyka där tidigare), området lär innehålla sjunkna skepp från spanjorernas dagar.....

http://www.expressen.se/nyheter/de-g...-panamavatten/

Alltså stor risk för en ny tråd snart.... Dennis goes to Panama, kompad av Van Halén, ska bli intressant och se han frottera sig med förra ärransiktets gamla polare, han hamnar mitt i smugglarbältet....
Citera
2013-02-22, 02:06
  #2694
Medlem
Nemesis457s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Du anar inte vilken fullträff du fick med "hövding-foliehatt"......

Bad news: Nu ska dom ner till Panama och leta indianguld, någon hövding där nere köpte hela storyn och tyckte att Dennis skulle funka att få dyka i "förbjudet vatten" (läs heligt vatten - inga vita har fått dyka där tidigare), området lär innehålla sjunkna skepp från spanjorernas dagar.....

http://www.expressen.se/nyheter/de-g...-panamavatten/

Alltså stor risk för en ny tråd snart.... Dennis goes to Panama, kompad av Van Halén, ska bli intressant och se han frottera sig med förra ärransiktets gamla polare, han hamnar mitt i smugglarbältet....

Ja, de försöker nog casha in så mycket de kan nu på den s k dokumentären (ska sändas i Mars.... den som lever får se), tydligen ska det släppas en DVD med extramaterial också. Så oväntat!
Allt för att krama ur de sista kronorna ur en uppblåst historia.

Klart de vill gå vidare till Panama, det är ju där rikedomarna finns. Vem vet, kanske de hittar ett UFO där med?

Nu tycker sig visst fanatikerna se en alien-skull på en nysläppt videosekvens
En vanlig stenjävel säger jag. Tänk vad lite olika vinklar och ljud kan göra.
Kolla och döm själva:
http://www.facebook.com/groups/Ocean...1439681916167/
alt.
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=3QgSqEwLBXM
Citera
2013-02-24, 01:18
  #2695
Medlem
Nemesis457s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis457
Ja, de försöker nog casha in så mycket de kan nu på den s k dokumentären (ska sändas i Mars.... den som lever får se), tydligen ska det släppas en DVD med extramaterial också. Så oväntat!
Allt för att krama ur de sista kronorna ur en uppblåst historia.

Rättelse.
Peter från OX säger att dokumentären ska finnas på marknaden i mars. Dvs klar för försäljning i mars. När/om någon tv-kanal sedan köper denna dokumentär lär det dröja ytterligare innan den verkligen sänds. Så en realistisk uppskattning blir väl först till hösten.

Man kan ju då spekulera lite vidare. De har en dokumentär färdig i mars i år. Med material från förra årets dykningar.
OM de nu verkligen dyker mer på objektet i år, kan det bli ett risktagande om nya uppgifter från dessa dykningar läcker ut. Man kan i detta läge verkligen börja tvivla på ev. upgifter.
Låt oss spekulera i att de genomför fler dykningar i vår, och de faktiskt skulle komma fram till att det var inget jättespektakulärt som utlovats... Det skulle de ju aldrig kunna erkänna innan dokumentären blivit sänd.

Det enda rimliga i detta blir att fortsätta boosta denna historia så långt det bara går... och vi kan fortsätta förvänta oss superlativ i överflöd från OX. Sanningen är då inte längre så intressant i sammanhanget.

Citera
2013-02-24, 17:07
  #2696
Medlem
Nemesis457s avatar
Folie-hövdingen har visst startat en egen UFO grupp: http://www.facebook.com/groups/616862595007486/

UFO Sverige var tydligen lite för seriöst för honom och hans troende anhängare

Han skriver i ett inlägg "...Here we will also uncover secrets."
Wow, hur vore det att leverera också? I november 2012 sa han att något stort skulle hända snart och att de som inte trodde honom skulle få skämmas. Jag väntar fortfarande. Det enda stora som har hänt sedan dess har min toalett tagit hand om
Citera
2013-03-05, 08:40
  #2697
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
nej det är många som är intrsserade av dokumentärern , den är såld till många länder.

Vilken källa har du fått den infon ifrån?
Länka så är du snäll =)
Citera
2013-03-13, 22:35
  #2698
Medlem
Nemesis457s avatar
Så gott folk, har vi blivit klokare idag 2013-03-13?

Tar en titt på FB och kan konstatera följande:

1. OX är i full färd med att ragga nya sponsorer till sitt nya projekt

2. Den s k dokumentären sägs vara klar för distribution. Visst, men har någon köpt den? I så fall vilket bolag?
Citera
2013-03-14, 01:44
  #2699
Avstängd
KissieochKenzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Du anar inte vilken fullträff du fick med "hövding-foliehatt"......

Bad news: Nu ska dom ner till Panama och leta indianguld, någon hövding där nere köpte hela storyn och tyckte att Dennis skulle funka att få dyka i "förbjudet vatten" (läs heligt vatten - inga vita har fått dyka där tidigare), området lär innehålla sjunkna skepp från spanjorernas dagar.....

http://www.expressen.se/nyheter/de-g...-panamavatten/

Alltså stor risk för en ny tråd snart.... Dennis goes to Panama, kompad av Van Halén, ska bli intressant och se han frottera sig med förra ärransiktets gamla polare, han hamnar mitt i smugglarbältet....

Inte min mening att läsa artikeln, varför skulle jag?
Endast att Du skriver här så skickar jag ärendet till Flashbacks foliekategori, men från början var det hela intressant med the Millenium Falcon.
Citera
2013-03-16, 17:03
  #2700
Medlem
Kan det vara dumpat stridsmedel övertäckt med specialbetong: http://www.svt.se/ug/sa-gjorde-vi-reportaget-1

"Vad fick utrikesminister Anna Lindh veta?
– Att ryssarna hade sänkt ammunition och kemiska stridsmedel i Östersjön långt in i modern tid, säger Sven-Olof Petersson.
"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback