Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Om man avslöjar en av KSIs medlemmar informatörer eller vad du vill kalla det gör att man blir Carl Bildts och KSIs fiende och det är allvarligare än att gruffa med FBs moderatorer.
Tro mig! Jag vet.
Nej, jag gruffar varken med moderatorer, spioner eller landets psykologiska försvar. Jag gruffar knappt ens med boboslacke.
För att haka på Ove Mollvik, PSF är ingen obetydlig företeelse! De kontrollerar redaktionerna på alla betydande massmedia och genom korruption utövar journalisterna självcensur enligt konsensus med SPF.
Förr i tiden utövandes kontrollen över folket mer direkt: skolor, värnplikt, bruk, gods, kyrkan, mentalsjukhus, fängelser etc. Det moderna kontrollsamhället är uppbyggt kring IT, nätverkskontroll och ett statistiskt frihetsbegrepp. Dödsstraffet är dock kvar om än extra-legalt!
Flashback är utan tvivel ett betydande massmedia men jag tror inte att moderatorerna deltar i SPFs grisfester. SPF har smarta utredare till sitt förfogande och i stället för att styra informationsflödet på det gamla sättet, sysslar de antagligen med network management m h a organiserade troll.
För att hindra att det kommer fram förbjuden information om MOP, så används sådana som boboslacke:
- De som säger sig ha egna informationer eller kontakter blir bryskt ifrågasatta och bortmotade från tråden.
- De som outar sig med sitt namn blir anklagade för att kapat någons namn.
- De som skriver uppgifter som är negativa för Säpo blir motsagda med automatik.
- Etablerade nick angriper han mer försiktigt, medan oetablerade nick angrips enligt principen slå först och slå hårt.