2013-03-09, 22:45
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
tror inte majoriteten av helgknarkare skjuter sitt skit.
för övrigt om man är sprutnarkoman och har kassa kranar är något fel..
Även om man snortar så är det praktiskt att kunna ta en stor dos utan att behöva fylla näsan med skit som inte ger rus. Är det vattenlösligt så borde väl dessutom allt det stanna kvar i näsan tills man snyter ut det.
2013-03-09, 23:20
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Bombadill
Även om man snortar så är det praktiskt att kunna ta en stor dos utan att behöva fylla näsan med skit som inte ger rus. Är det vattenlösligt så borde väl dessutom allt det stanna kvar i näsan tills man snyter ut det.
asså va.? vad har detta med rening o göra
2013-03-09, 23:54
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Citat:
asså va.? vad har detta med rening o göra
Det är väl ganska uppenbart? Har du tjack som är 90% skit så behöver du köra upp mkt mer pulver i näsan för att få en bra dos än om du renat det.
2013-03-10, 00:12
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Det är väl ganska uppenbart? Har du tjack som är 90% skit så behöver du köra upp mkt mer pulver i näsan för att få en bra dos än om du renat det.
ja det är väll självklart?
2013-03-10, 00:42
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Citat:
ja det är väll självklart?
Ja som jag sa. Varför frågade du då?
2013-03-10, 01:33
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ja som jag sa. Varför frågade du då?
shit sorry jag missuppfattade dig, aja
2013-03-10, 03:32
Medlem
Tsementnozavodskiys avatar
Att rena tjack, och i grunden alla droger med aceton är en mycket bra idé. Ruset blir oftast helt annorlunda eftersom nästan alla droger i pulver-format är bankade med något skitämne för att öka vikten och volymen. Såvida man inte har väldigt bra kontakter d.v.s.

Jag har själv renat både tjack, meth, MDMA och kokain, med ett mycket bra resultat varje gång. Visserligen försvinner oftast en del av vikten men det tycker jag är värt för det kvarvarande dunderpulvret....Senast renade jag 10g tjack för några veckor sen. 4g försvann, men det som var kvar bjöd på ett mycket, mycket bra rus som jag aldrig upplevt på o"renat" tjack (förutom en gång när jag köpte 5g från Silk Road, det var mycket rent. Men så var det från Holland också...)

Så här går du tillväga för att rena ditt tjack, kokain, MDMA eller meth!

Citat:
Materiel:
- Ett kaffefilter
- Kemiskt ren Aceton (Gripen brukar ha 1,5dl-flaskor på ICA) Hur mycket du ska köpa beror på hur mycket pulver du har. För 1g pulver behövs ca 0,3dl aceton.
- 1 glas, brett nog för att kunna sätta ett kaffefilter i och låta det vila där ett tag.
- 1 glas/bägare som är lätt att hälla ur (Bör vara ganska smalt för att underlätta omrörning. Ett provrör är ultimat, men t.ex. ett mätglas eller ett smalt glas fungerar också bra)

Förberedelser: Lägg in acetonflaskan i frysen tills den är iskall. Krossa ditt pulver så att det blir så fint som möjligt, inga klumpar får finnas. Diska glasen ordentligt.

- Reningen -

1. I glas 1 sätter du i kaffefiltret, så att ca 1dl aceton kan droppa ned fritt från det, utan att filtret får kontakt med det avdroppade acetonet nedanför.
I glas 2 häller du ned allt ditt krossade pulver.

2. Ta ut acetonet ur frysen.
Häll sedan ner allt pulver i glas 2.
Häll sedan i acetonet. För 1g behövs ca 0,3dl aceton.
Rör om ordentligt och låt blandningen stå i ca 5 min tills allt är stilla. Det som inte är knark kommer att lösas upp och bli osynligt, medan knarket efter ett tag kommer att samlas på botten eller flyta.

3. Häll ned allting i kaffefiltret i glas 1. Knarket kommer att samlas i filtret medan all "utbankning" som lösts i acetonet kommer att rinna igenom.
När du häller ned blandningen kan det hända du inte får med allting, utan att visst knark fastnar på sidorna i glas 2. För att få med detta, kan du upprepa steg 2 genom att spruta aceton på sidorna i glas 2 tills allt har samlats i botten av behållaren.

4. När allt har hällts ned i kaffefiltret i glas 1 låter du det droppa av i ca 5 min. Efter det viker du filtret på hälften och tar bort överflödig vätska med t.ex. toapapper eller en handduk som du INTE är rädd om. Torka endast på utsidan av filtret!

5. Nu väntar den långa torkningen. Lägg filtret på ett element i 48 timmar. Öppna filtret och "vädra" försiktigt ca 4 gånger.
Kommentarer angående vattenkontaminering: Försök genomföra reningen i ett så torrt, kallt rum som möjligt, eftersom aceton väldigt lätt drar till sig vatten som finns i luften. Ju varmare och fuktigare - desto mer vatten finns det i luften. Ju kallare och torrare - desto mindre. Tänk på att 1g kokain kan lösas i så lite som 1ml vatten!

Försök även att täcka över glas 2 medan blandningen står stilla, för att hindra att fukt från luften tar sig ned i acetonet. Att acetonet är fryskallt är en fördel eftersom det inte har lika lätt att dra till sig vatten från luften som rumstempererad aceton.
2015-10-15, 01:26
Medlem
Jag läser alltid 48 timmar när det handlar om att torka...varför just 48? Jag tycker det verkar se väldigt torrt ut långt innan dess, redan efter några timmar egentligen...Och jag lägger det inte ens på något varmt element heller. Men är inte torkningstiden lite beroende på hur stor mängd man avser rena också? Typ att 1g har mindre tid än sig 5 eller 10g.

Är det något jag gör fel, eller säger man 48h för att verkligen försäkra sig om att all aceton har..avdunstat? Vad händer om jag intar pulvret efter bara 16 timmar? Lite segt att man ska behöva vänta några dagar på posten, sen ska man behöva vänta ytterligare två dygn för rening/torkning. Och eftersom den perioden på 48h ofta slutar sent på eftermiddagen/kvällen så är det ju i praktiken 2,5 dygn man behöver vänta, om man inte vill ta det på kvällen då.

Citat:
Ursprungligen postat av Tsementnozavodskiy
4. När allt har hällts ned i kaffefiltret i glas 1 låter du det droppa av i ca 5 min. Efter det viker du filtret på hälften och tar bort överflödig vätska med t.ex. toapapper eller en handduk som du INTE är rädd om. Torka endast på utsidan av filtret!

5. Nu väntar den långa torkningen. Lägg filtret på ett element i 48 timmar. Öppna filtret och "vädra" försiktigt ca 4 gånger.

Varför ska man vika kaffefiltret? Och vad menas med öppna filtret? Ska man ha det stängt under torkningstiden? Jag har filtret likadant som då man hällde i aceton i det. Har det ståendes i/över samma glas dessutom, men har hällt ut acetonet ur glaset.
2015-10-15, 08:22
Medlem
gultregns avatar
Jag brukar alltid rena först med kemisk ren bensin, blanda i skål och låta stå 10 min sedan ner i melitta filter (det finns bättre filter, jag vet.)
Efter att det torkat över natten så gör jag samma med kemisk ren aceton och det får torka två dygn.
Tjacket kommer att sakna kickern nu men de som gillar det kan ju blanda i lite kodein eller liknande som vanligen brukar finnas med.
2016-11-02, 12:41
Medlem
Skurken89s avatar
Jag fick tag i blomster igår stank djävulskt genom tre zipp påsar var väldigt bankat med dextropuder men fick det billigt en sexa för tusenlappen.
Provade att rena en gubbe igår och verkar vara mycket puder kvar men den gulaktiga tonen o lukten försvann.
Undrar vad som kan varit tillsatt som gav det en gulaktig färg o stinker blomster som acetonet tog bort?
Ska väga o testa till helgen o se om det blev nån större skillnad.
2016-11-02, 15:29
Moderator
Morfar-52s avatar
Detta finns utförligt i (FB) Amfetamin FAQ - Vanliga frågor och svar , https://www.flashback.org/sok/aceton?t=765352 /låst
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in