2012-08-28, 02:36
Medlem
-badabing-s avatar
God natt, har läst en massa trådar om att rena tjack med aceton, och några med kemi erfarenhet skrev att det funkar dåligt.

Frågor: Blir det iaf RENARE än innan? finns det risker/farligt?
2012-08-29, 04:44
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
ja om det är bankat med typ florsocker. NEJ om du låter det torka 2 dagar.(farligt)
2012-08-31, 01:40
Medlem
fanskithelvetes avatar
Finns det något ämne som verkligen renar tjacket utan att för den skull förorena det?
2012-08-31, 03:34
Medlem
Har bara testat ett par gånger (med varierande resultat)..
Grundprincipen är väl att amfetamin inte löser sig i aceton medan flera av de ämnen som det brukar bankas med gör det, så vid filtrering blir amfetaminen kvar i filtrer medan det mesta (förhoppningsvis) av skiten rinner igenom. Acetonet i sig dunstar i rumstemperatur och kommer därför att försvinna och kvar blir ett pulver som åtminstonne är renare än förut.
Hur bra det funkar beror helt på vilka andra ämnen som det är utblandat med. Ämnena är inte lösliga i aceton = funkar dåligt.
Risker... aceton är typiskt brandfarligt och ohälsosamt att inandas.. väl ventilerat utrymme samt att låta det torka före konsumtion är nog bra...
2013-03-07, 18:38
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fanskithelvete
Finns det något ämne som verkligen renar tjacket utan att för den skull förorena det?
Acetonet dunstar ju helt bort om man låter det. Däremot tar det ju bara bort saker som inte har samma egenskaper som tjack. Tjacket löser sig väl inte i acetonet lr hur det är så man får bara bort det som gör det. Eller vice versa.

Finns ingen metod som helt renar det garanterat förutom att man är en kunnig kemist som använder flera metoder för att få bort så mkt som möjligt med sin kunskap om tjackets egenskaper och iakttagelser om hur resten av substanserna beter sig.
2013-03-07, 18:41
Medlem
ramsays avatar
Blir inte mer tjack hur du än vrider och vänder på det, lika bra ta det som det är för acetonet tar ändå bara bort sockret så wtf ever.
2013-03-07, 18:46
Medlem
santanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ramsay
Blir inte mer tjack hur du än vrider och vänder på det, lika bra ta det som det är för acetonet tar ändå bara bort sockret så wtf ever.
1+
Plus att sockret är bra om du tar pannor. så du inte somnar kan bli för mkt och sockret ger en bra sjuts.
2013-03-07, 19:24
Medlem
ramsays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santander
1+
Plus att sockret är bra om du tar pannor. så du inte somnar kan bli för mkt och sockret ger en bra sjuts.

Inte så svårt få i sig sockert naturligt, bara ta en läsk eller skjuta en dextropur . Men seriöst vem är så sliten att man inte håller en någorlunda blodsockerhalt? Även om man tjackar och det är svårt äta så tvingar man ju i sig mat iaf dom första dagarna, efter en vecka är det ju inte speciellt svårt få i sig mat och sömn. Inte för mig iaf, men om man tokpundar är det väl en annan femma. Nu är de som sagt över ett år sedan jag punda.
2013-03-09, 18:28
Medlem
santanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ramsay
Inte så svårt få i sig sockert naturligt, bara ta en läsk eller skjuta en dextropur . Men seriöst vem är så sliten att man inte håller en någorlunda blodsockerhalt? Även om man tjackar och det är svårt äta så tvingar man ju i sig mat iaf dom första dagarna, efter en vecka är det ju inte speciellt svårt få i sig mat och sömn. Inte för mig iaf, men om man tokpundar är det väl en annan femma. Nu är de som sagt över ett år sedan jag punda.
ja det är klart men om man tar en panna med rent/starkt så kan det hända att man somnar eller får annan effekt man inte vill. med lite dex i så sjutsar det på så man håller sig vaken eller får den effekten man önskar.
Om det inte bara är dex eller för mycket då.
2013-03-09, 21:42
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
grejen är att om du får negerbajskukfittaflashbackundergroundsvampknark tjack som är typ 5% affe 2% meta 33% Dex och 60% bakpulver så kanske du får bort lite skit och därför är det bra att rena med acetonmetoden, men klart det kan ju förstöra tjacket om det är bra, men när man redan fått mega bankat skit kan man lika gärna försöka iaf. har funkat fleratget gånger för mig de desperata möllan gångerna 5a för 800, (4.8) rena jag skiten med deverse mög fick ut 2.8g som vart väldigt mjukare för näsan och gav bättre kick.
2013-03-09, 22:19
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
grejen är att om du får negerbajskukfittaflashbackundergroundsvampknark tjack som är typ 5% affe 2% meta 33% Dex och 60% bakpulver så kanske du får bort lite skit och därför är det bra att rena med acetonmetoden, men klart det kan ju förstöra tjacket om det är bra, men när man redan fått mega bankat skit kan man lika gärna försöka iaf. har funkat fleratget gånger för mig de desperata möllan gångerna 5a för 800, (4.8) rena jag skiten med deverse mög fick ut 2.8g som vart väldigt mjukare för näsan och gav bättre kick.
Rena är förjävla praktiskt när man vill skjuta och har nått jävla skit som är bankat med koffeintabs lr nåt så att det blir massa kladd som inte löser sig. Det är inte "lika bra att ta" skiten det är bankat med när man skjuter.
2013-03-09, 22:36
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Bombadill
Rena är förjävla praktiskt när man vill skjuta och har nått jävla skit som är bankat med koffeintabs lr nåt så att det blir massa kladd som inte löser sig. Det är inte "lika bra att ta" skiten det är bankat med när man skjuter.
tror inte majoriteten av helgknarkare skjuter sitt skit.
för övrigt om man är sprutnarkoman och har kassa kranar är något fel..
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in