2013-03-09, 14:42
Medlem
Det jag undrar är vad Josefsson, Aschberg med flera egentligen har sagt. Mirjamsdotter säger att Sveland förminskades under en timmes tid, men exemplen på vad de har sagt är få. finns det verkligen ingen som filmat eller vet vad som egentligen sades?
Citera
2013-03-09, 16:25
Medlem
Kaoss avatar
Att få kritik för sitt politiska och mediala ställningstagande av två väldigt väletablerade journalister i form av Aschberg och Josefsson är tydligen att "förminskas". Ja jösses, ibland undrar jag inte om alla dessa mediafeminister kommer från medelklassfamiljer där dom curlats sönder.
Citera
2013-03-09, 16:27
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Fasen att det inte verkar finnas ljud- och bildupptagningar från detta möte mellan rabiata feminister och riktiga reportrar. Vilken TV det skulle blivit! ...

Medhålles! Ganska talande för journalistkåren att de inte sänder eller spelar in, de få kvarvarande nyktra i skrået kanske inser hur murken deras bransch blivit att de inte vågar.
Citera
2013-03-09, 16:51
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Kvinnorna bredvid mig börjar unisont skrika: gubbslem, gubbslem, gubbslem.

Fanns det inga röststarka där som kunde kontrat med: sliddjur, sliddjur, sliddjur!
Att svara på samma nivå är nog det enda som hjälper.
Citera
2013-03-09, 16:51
Medlem
Här kommer ett öppet brev från de som kraschade paneldebatten (Jag antar att eftersom det är ett "öppet brev" så går det bra att återpublicera det). Ursprungligen publicerat på journalisten.se

Citat:
Vi kräver en förklaring!
Efter fredagens så kallade Late Night Show på Grävseminariet i Göteborg är vi många som kräver svar av arrangörerna. Flera personer fick ge sig på Maria Sveland utan att stoppas av någon moderator. Maria Sveland fick frågor om sina smycken, fick höra att hon ”utmålade sig själv som offer” och blev attackerad på ett sätt som sammantaget liknade mobbning. Även Täppas Fogelberg som skulle vara moderator gick till attacker mot Maria Sveland på ett oprofessionellt sätt.

Nu kräver vi en förklaring från arrangörerna:

· Vad var tanken med samtalet och sammansättningen av gäster?
· Hur ser ni själva om det som har hänt?
· Tänker ni be Maria Sveland om ursäkt?
· Hur ska ni göra så att panelsamtal inte urartar i fortsättningen?

Micha Arlt
Marja Grill
Sofia Mirjamsdotter
Anna Berg
Maria Ridderstedt
Linn Elmstedt
Fouad Youcefi
Malin Olofsson
Thella Johnson
Sophie Olsson Rahlén
Matilda Uusijärvi Ek
Marlene Dahlin
Kajsa Norell
Marcus Carlehed
Åsa Ekström

Det här är ju riktigt intressant! Att flera personer fick srgumentera emot Sveland är såklart upprörande (i Feministernas värld).
Citera
2013-03-09, 17:13
Medlem
nimrod666s avatar
Haha, minglet från igår ser ut att eskalera till något intressant.
Förhoppningsvis så leder det till en mer balanserad ton i jämställdhetsdebatterna.
Jag vet inte om de här suffragetterna som skanderar "gubbslem" i tid och otid
verkligen främjar feminismen men det är väl vad de själva tror iallafall.
Förövrigt så tycker jag att moderatorena borde styrt upp snacket bättre.
Citera
2013-03-09, 17:20
Medlem
Maria Sveland lämnade scenen i Tårar

Från Täppas Fogelbergs blogg

Citat:
Janne, som någon sagt är konflikträdd, är Skitarg på Maria Sveland. Han menar att hon bara tar de debatter hon vill och därmed är ett hot mot demokratin. Dessutom är hon inte speciellt marginaliserad vare sig som Kvinna eller Människa då tidningar radio/TV varit fulla av henne senaste veckan. Janne är så förbannad att det står rökpuffar ur hans öron.

Robban delar ut Rallarsvingar till höger och vänster och Britt-Marie är vältaligt charmig.

Maria Sveland är nu själv skitarg. Hon hade väl inte kommit till Göteborg för att bli uppretad och som grädde på moset undrar Britt-Marie varför hon har Pistoler som Örhängen?

”Och varför har du själv det halsband du bär?” Avlossar Maria blixtsnabbt. Plötsligt sitter vi alla i Sandlådan och skvätter grus.

Så där håller det på. Kallabalik och dramatik. Röster och rop. Ståhej och rop. Maria Sveland lämnar tillställningen i Tårar medan en förvirrad Bloggerska, Sofia Mirjamsdotter, ber om en Mikrofon för att hålla ett packat tal till förmån för feminismen. Hon säger att scenen är full av Gubbar, och visst, vare sig Janne, Robban eller jag är några Springchickens, men det är lika många kvinnorp på plats.
Citera
2013-03-09, 17:20
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry

Fanns det inga röststarka där som kunde kontrat med: sliddjur, sliddjur, sliddjur!
Att svara på samma nivå är nog det enda som hjälper.

Nej, tvärsom. Uppmuntra dessa feminister att ropa gubbslem, gubbslem, gubbslem ofta och offentligt. Dels är det underhållande, dels kan det vaccinera resten av världen mot att tro att svensk feminism skulle vara något att imitera.
Citera
2013-03-09, 17:23
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoo2000
Här kommer ett öppet brev från de som kraschade paneldebatten (Jag antar att eftersom det är ett "öppet brev" så går det bra att återpublicera det). Ursprungligen publicerat på journalisten.se.
Länk till brevet http://www.journalisten.se/nyheter/k...e-night-show-0

Marcus Carlehed, ensam bland alla kvinnor i klagobrevet, är som mannen som applåderade efter att feministerna ville slita gubbarna i stycken på Fi:s kongress. Minns ni? http://www.youtube.com/watch?v=zUBZWF_ZYdU
Citera
2013-03-09, 17:37
Medlem
Gubbskems avatar
Underbart.

Fattades bara att dom på allvar skulle ta klivet och reta upp dom gubbar som hela tiden skyddat mediefeminismen. Nu kanske vi får se huruvida dessa gubbslem verkligen är feministiskt ideologiskt övertygade eller om dom helt enkelt tididgare hållit käften av lojalitet till sina chefer som anser att arga unga kvinnor som likt besvärlig rännskita bara sprutat ut med kolumn efter kolumn i landets medier fyller en funktion mer än att sälja klick hos andra arga unga kvinnor ute i landet.

Har en känsla av att Janne Josefsson och Achberg har ego enough för att inte ta denna behandling. Kanske blir en del roliga granskningar nu. Inte en dag för tidigt.

Viker mig nästan dubbelt dessutom när jag hör hur 2 så här högt uppsatta kvinnor kivas över smycken och att Maria Sveland. Ärkefeministen som precis skrivit en bok om feministhat och kan tyckas vara hårdhudad tar till tårar när hon kommer till ett ställe och hennes boks slutsatser etc debatteras och granskas istället för att unisont hyllas. Stark Quinna vare här! Att sedan en random bloggare tog en mic och höll ett ett brandtal bestående av patetisk känslosmörja var bara extra icing on the cake.

Helt jävla underbart!
Citera
2013-03-09, 18:24
Medlem
En närmast perfekt iscensättning av boken Hatet

Maria Sveland har nu kommenterat kvällen på sin hemsida som dock ligger nere just nu. Inlägget heter "Gubbväldet på Gräv".

Bloggen Aktivarum har lagt ut texten i sin helhet och här är några citat.

Citat:
Janne var arg på det där välkända sättet som bara Janne Josefsson kan vara: frustande, skakande och högröd. Janne var arg över att jag hade fått synas i media, ”överallt” senaste veckorna och att ”inte en enda journalist ställt en kritisk fråga om den fascism jag förespråkade”. Han syftade på kapitlet i min bok som handlar om Turteaterns uppsättning av SCUM-manifestet, en pjäs som enligt Janne förespråkade en ”fascistisk feminism”.

Citat:
Jannes röstvolym, ansiktsfärg och kroppsspråk visade dock att det var lönlöst att försöka förklara inkonsekvensen i deras argumentering.

Minnesbilder av fruktansvärda gräl med pojkvänner dök upp, tillfällen då jag tystnat eftersom mannen framför mig skrikit så högt och aggressivt att jag blivit rädd och insett det meningslösa i att försöka föra ett samtal.

Citat:
Jag hörde ekon från skolgården och mindes killar som slogs, drog en i håret och bråkade. Och så frökens uppmaning till oss tjejer att inte ta det personligt. ”Ni vet ju hur killar i den åldern kan vara. De menar inget illa.”

Citat:
Efteråt kom det fram kvinnor som grät och uttryckte sin vrede och upprördhet över det de just bevittnat.

Citat:
För vad var det de egentligen bevittnat? En närmast perfekt iscensättning av det jag skriver om i min bok Hatet.

Även jag poppar nu popcorn. För vad är det hon antyder? Att även Janne Josefsson borde klumpas ihop med anonyma hatbrevsskrivare och terroristen Breivik? Jag har svårt att tolka passningen på annat sätt.

På dem, Maria. Ge patriarkatet vad det tål nu och spara inte på krutet! Så kanske vi kan få en ordentlig Josefsson-granskning av mediefeminismen till slut.
Citera
2013-03-09, 18:26
Medlem
JJ tänker inte be om ursäkt:

Josefsson: "Finns falang feminister som är fascister"

http://www.expressen.se/nyheter/jose...-ar-fascister/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem