2006-05-22, 05:56
Bannlyst
Vilken benzodiazepin ger mest eufori för sig själv?
Själv ordnar jag de benzo jag provat i följande ordning: (mest eufori överst)
1. Nitrazepam (Väldigt skön i kroppen)
2. Flunitrazepam (Skön i kroppen, men sitter inte i länge och går ur ganska snabbt).
3. Diazepam/Alprazolam (Man blir för trött, ingen eufori alls, mest trötthet som sagt).

Hur är midazolam (dormicum) och klonazepam egentligen? Är det höjdare?
Beskriv ruset!
2006-05-22, 08:55
Medlem
Midazolam är en väldigt trevlig Bensodiazepin vid intravenöst intag. Jag brukar slå i mig tillräckligt mycket för att det skall börja snurra lite lagom i skallen, och sedan bara luta mig tillbaka och njuta av att jag är helt avslappnad. Jag tänker inte lista Midazolam (Dormicum) då tabletterna/injektionsvätskan är förhållandevis svåra att få tag på i Sverige.

Klonazepam (ett antiepileptikum) är en potent och bra Bensodiazepin. Jag upplever en kramplösande, lugnande och ångestdämpande känsla av den. Vissa tycker att den är lite "trög i starten", och det stämmer delvis. Anslaget kommer inte riktigt lika fort som för t.ex. Xanor. Personligen föredrar jag att ta Klonazepam sublingualt (alltså lägga tabletten/tabletterna under tungan och låta dem smälta där, då kommer effekten fortare) och ibland slår jag i mig dem intravenöst, och då upplever jag full effekt av tabletten lagom när substansen hunnit med blodomloppet en gång, och det går ganska snabbt.

Jag upplever inte Bensodiazepiner som särskilt euforiska, men jag kan göra en liten lista över vilka jag gillar bäst (jag listar endast benso som finns i det svenska sortimentet):

1) Alprazolam - Snabbt och hårt anslag peroralt, ångestdämpande och väldigt bra att förstärka andra rus med.
2) Triazolam - Mycket potent Bensodiazepin som har stora likheter med Alprazolam, dock med en kortare halveringstid. Har också ångestdämpande egenskaper, om än inte fullt lika uttalade som de för Alprazolam. Fungerar utmärkt för att potentiera andra rus med. Mycket snabbt anslag peroralt.
3. Flunitrazepam - Snabbt anslag peroralt, vissa lugnande egenskaper men framförallt lämpad för injektion och potentiering av andra rus!
4. Klonazepam - Se den tidigare beskrivningen.
5. Diazepam - En gammal hederlig substans som har lite av det mesta: kramplösande, lugnande etc. En ganska mjuk men okej Bensodiazepin. Effekten inträder snabbt vid oralt intag.
2006-05-22, 10:23
Bannlyst
Tjena

Instämmer till 100% med föregående talare med enda avvikelse att jag inte kan uttala mig om midazolam.

Däremot så tycker jag nog att du glömmer ett par godisar.

T ex (nu är mitt långtidsminne ungefär lika kasst som mitt korttidsminne och orkar inte ta reda på exakt just nu, kaffet har inte hunnit slå in än )

Bromazepam - finns i 1.5, 3 och 6 gs tabletter (om det inte är lexotan/lorazepam, blandar alltid ihopa dessa)

Tycker jag personligen är en av dom schysstaste benzona och för övrigt den enda jag kan ta tillsammans med alkohol utan att bli helt schizad. Blir ruggigt social och snäll på dom.

Celesta (finns så vitt jag vet bara att få tag i i Holland) Oxazepam 50mg

brukar slänga i mig en 10karta åt gången, kostar 7-8€ vid damplein och man blir underbart susig och lugn inombords utan några konstigheter.

Sen är jag ju torsk sen ett par år tillbaks på alprazolam och den kan jag ju säga är den absolut skönaste iaf för mig, slår aldrig fel om jag lyckas hålla mig ifrån alkoholen.

Clonazepam har jag käkat två gånger, bägge tillfällena tillsammans med tjo och fick ingen märkbar effekt trots att jag intagit mellan 20-30mg...

tycker clona är den mest överskattade benzon på marknaden.

mvh

Brofsteel
2006-05-22, 10:58
Medlem
Klart att jag missar många sköna benso på min lista, men jag skrev ju i inlägget att jag bara listar dem som finns registrerade i Sverige.
2006-05-22, 11:16
Medlem
Unbalanceds avatar
Okej, bensodiazepiner är ett roligt ämne... och desto roligare att knapra på!

Den benzo som jag anser ger eufori på egen hand är Flunitrazepam!
Finns ingen annan benzo som ger samma euforiska berusningstillstånd som hederliga flunnisar.

Min andra favoritbenzo är självfallet Alprazolam! Den ger inte riktigt samma
lycko/eufori känslor på egen hand, men den fungerar så djävla bra att kombinera
med tung analgetika som tex. heroin, perfekt synergi, likasom Flunitrazepam.

Flunitrazepam är också otroligt skönt att röka tillsammans med heroin,
nu menar jag inte på samma folie utan jag slår först i mig en firre jonk sen röker
flunnisar... sen håller man på så hela natten eller tills man noddar ut!

Tredjeplats, Midazolam... Underbar att IVa (injicera intravenöst),
finns enbart som IV lösningar i Sverige men tabletter kan hittas utomlands.
Har både injicerat svenska lösningen "Dormicum" och utländska "Versed" men
även knaprat tabletterna men jag tycker Midazolam ska IVas så jag löste upp
dom flesta och slog.. Jag menar när man nu har en benzo som man kan lösa
upp med bra resultat så är det klart man gör det!

Ja det är dom benzo's som jag tycker om, självklart är benzo som
Iktorivil, Sobril, Temesta, Stesolid etc. sköna också men dom kommer inte
upp i klass med dom jag beskrivit ovan, dom saknar den euforiska berusnings
känslan.

Edit:Jag kan ju också säga det att jag tar i stort sätt alla benzo sublingualt, delvis under tungan som Schzo var inne på,
snabbare påslagstid!
Edit2: Vad fasen heter den Franska bensodiazepinen som är väldigt vattenlöslig som är känd att injiceras
tillsammans med Buprenorfin i Frankrike??

1mg Xanax & en firre brunt, hejs svejs!
2006-05-22, 11:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av schizotym
Klart att jag missar många sköna benso på min lista, men jag skrev ju i inlägget att jag bara listar dem som finns registrerade i Sverige.

ok, sorry...

sa ju att inte kaffet hade kickat in än..
2006-05-22, 11:27
Medlem
Sorry, nu hamnar jag lite utanför ämnet.

Unbalanced: Har du testat Triazolam i samband med någon skön opiat?! Läs mitt inlägg i denna tråd: http://www.flashback.org/showthread.php?t=329390&page=2 -- Triazolam, liksom Lam-benson Alprazolam, slår till ordentligt i kombination! Dessutom är Triazolam en aning mer hypnotisk, och det kan innebära en riktigt skön nodd!

Brofsteel: Ingen fara.
2006-05-22, 19:14
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizotym

Unbalanced: Har du testat Triazolam i samband med någon skön opiat?! Läs mitt inlägg i denna tråd: http://www.flashback.org/showthread.php?t=329390&page=2 -- Triazolam, liksom Lam-benson Alprazolam, slår till ordentligt i kombination! Dessutom är Triazolam en aning mer hypnotisk, och det kan innebära en riktigt skön nodd!
Nej mannen Triazolam har jag aldrig provat, har haft chansen flera gånger
att handla den men det har alltid blivit standard varorna... Xanax & Roppar med andra ord!

Jag älskar att kombinera alprazolam och/eller flunitrazepam med heroin...
brukar varva lite med att röka ropparna, knapra, röka osv... alprazolam går
alltid ner i magen vilken dag som helst. Men jag älskar synergin, dom potentierar
varandra så djävla bra!
En skön metod att göra:
- Knapra sönder några xanax o lägga smulorna under tungan och låta verka några minuter
sen tar man o kokar upp en riktig muskel firre, en sån så man själv blir lite
rädd för den.. Innan man trycker i sig fixen så förbereder man en folie bit
med krossad flunitrazepam på, gärna 2-3 tabletter (1mg/vita) och har röret
redo att suga ur!
Vid denna tidpunkt så sväljer man ner eventuella xanax bitar/slem som finns
kvar och greppar den överfeta firren och pangar i sig den och när rushen kommer så tar man all kraft man har och
börjar tända och suga i sig flunitrazepam ångorna.... (någon kan gärna hjälpa till att hålla och elda under foliet medans du enbart håller röret o suger)

SEN lägger man sig ner........ resten vet ni som haft BRA heroin och gjort samma metod som ovan eller liknande. Jag säger bara att jag är hos GUD.
2006-05-22, 20:03
Medlem
Onds avatar
Jag tycker väldigt mycket om oxascand, total avslappning och välbefinnande.
2006-05-22, 20:30
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond
Jag tycker väldigt mycket om oxascand, total avslappning och välbefinnande.
Jag kan inte bli fluddrig eller så på oxazepam men den är faktiskt soft och ger ett bra välmående!
Och sen är Sobril den ända benzo som jag aldrig flippat ur på när jag
blandat med alkohol haltiga drycker!
2006-05-22, 20:43
Medlem
Nemesis1s avatar
Dessa bensodiazepiner har jag provat:

-alprazolam
-oxazepam
-diazepam
-temazepam
-triazolam

De två sistnämnda har jag dock inte provat enskilt, utan endast i kombination med alkohol... Annars tycker jag oxazepam ger skönast rus ensamt... Sen kommer diazepam och sist alprazolam, som jag mest blir trött av... De flesta bensotorskar tycker ju precis tvärtom, så jag antar att jag är lite skruvad i huvudet... =)
2006-05-23, 00:12
Medlem
-jOE!s avatar
Alprazolam en varm sommardag är eufori för kropp & själ!
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in