2009-10-23, 10:00
Bannlyst
Tror bestämt han bor eller åtminstone bodde i Vasastan. Brukade klippa sig på en salong vid Tegnérlunden. Det var ett jävla hysch-hysch när han klev innanför dörren. "Här kommer Uno", viskades det.
Jag råkade klippa mig samtidigt som honom ett par gånger, och fick intrycket att han var lite småsur och inte direkt pratglad.
Citera
2009-10-23, 10:45
Medlem
BalleAnkas avatar
Enligt www.ratsit.se

Hans Vollart Engström
Personnummer: 19490224-XXXX
Adress: Runiusgatan 7 3 tr
Postnummer: 112 55
Postort: Stockholm
Ålder: 60 år och 241 dagar
Födelsedag: 24 februari (om 124 dagar)
Föddes: 24 februari 1949 (en torsdag för 22 156 dagar sedan)
Civilstånd: Ogift
Citera
2009-10-23, 19:14
Paddla i mars...?

Citat:
Ursprungligen postat av serioussandy
haha, den där dåren är farsans kusin.
Han var på besök för några år sen under gällivare marknad, ställde till fest i lägenheten när farsan var på jobbet. köpte en kanotjävel som han fyllde med renkorvar och andra saker ihandlade på marknaden, sen skulle han paddla uppströms 5 mil till nån liten by, som tur var så stal dom kanoten och alla korvar av han på natten... riktigt lirare det där

Men,Gällivare marknad är väl ff i mars månad?Is på älven? Du schemtar vell? Uno rockar,skulle gärna välta en bringare tillsammans med honom.
Citera
2010-03-18, 12:02
Medlem
Är Hans V Engström anställd på nån teater eller är han förtidspensionerad?
Citera
2011-07-12, 18:13
Medlem
Opilus5500s avatar
Idag såg jag UNO , han såg väldigt sliten ut, och tror att han tagit alkoholen till hjälp leva vidare i livet tyvärr. Han satt vi Sankt eriksplan med en Göteborgare sjöng visor på tunnelbane bänk. Samt par 7.2 öl satt de drack. Han på sig paul McCartney t-shirt på sig och käpp, plus att han väldigt gråhårig ...

De var lite tragiskt rent ut sagt men men..
Citera
2012-01-07, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Idag såg jag UNO , han såg väldigt sliten ut, och tror att han tagit alkoholen till hjälp leva vidare i livet tyvärr. Han satt vi Sankt eriksplan med en Göteborgare sjöng visor på tunnelbane bänk. Samt par 7.2 öl satt de drack. Han på sig paul McCartney t-shirt på sig och käpp, plus att han väldigt gråhårig ...

De var lite tragiskt rent ut sagt men men..
Tja, han är ju trots allt nästan 63 år så det är ju rätt naturligt om han ser en smula sliten ut idag.
Citera
2012-08-14, 17:37
Medlem
Uno var inte pedofilmisstänkt det var Thomas H men han frikändes i hovrätten och är oskyldig.. träffade han för ungefär ett årsen, verkade trevlig
Citera
2012-08-15, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talle22
Tja, han är ju trots allt nästan 63 år så det är ju rätt naturligt om han ser en smula sliten ut idag.

Det är inte speciellt vanligt att 63-åringar går med käpp.
Citera
2013-02-24, 09:53
Medlem
En god vän till mig med insyn i saken har talat om för mig att hr. Engström numera bor i en gemomgångslägenhet i Hägersten. Så det kan nog inte vara alltför bra att vara honom just nu.
Citera
2013-02-24, 12:18
Medlem
Dexter.Pointdexters avatar
" Uno" var kung när det begav sig. Baksidan med att vara så starkt förknippad men en karaktär gjorde det nog svårt för honom både irl och att få några andra stora film/TV roller. Sen tycker jag det var idioti när de lade ner rederiet. Vilken annan svensk serie har ens varit i närheten av att vara lika bra just det - Nada!
Senast redigerad av Dexter.Pointdexter 2013-02-24 kl. 12:21.
Citera
2013-02-25, 18:22
Medlem
Hans är tyvärr Alkis, får se om han lever om 5 år.
Citera
2013-04-15, 13:37
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Hans är tyvärr Alkis, får se om han lever om 5 år.
Undra om det gick utför efter hans dom? Hur länge satt han inne för misshandel? Tragiskt hur som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in