• 8
  • 9
2014-08-28, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Hur försörjde han sig efter Rederiet? Knappast att rollen i Beck gav money for a lifetime. Jag finner alltid sånt intressant vad kändisar som "försvinner" gör, en inkomstkällan måste man trots allt ha i detta samhälle.
Jag vet inte, men hur mycket tjänade rederietstjärnorna när det begav sig? Mot slutet borde ju "Uno" i alla fall fått lite mer än svältlön. Om Hans sedan varit sparsam, så...
Citera
2014-08-28, 22:24
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberdealer
Jag vet inte, men hur mycket tjänade rederietstjärnorna när det begav sig? Mot slutet borde ju "Uno" i alla fall fått lite mer än svältlön. Om Hans sedan varit sparsam, så...

Skådespelare, vi bortser från de som spelar in biofilmer, tjänar inte speciellt bra. Det var ju dessutom många i Rederiet som hade minst lika stor roll som han hade. Jag tror alltså inte att det blev så mycket att spara i slutändan...
Citera
2014-08-30, 09:39
Medlem
mishimas avatar
Trevlig text av Kjell Häglund.
http://tvdags.se/artikel/rederiet-un...-allra-storsta
Citera
2014-10-23, 13:36
Medlem
Någon som minns vilka reklam filmer han var med i ?
Länka gärna.
Citera
2014-10-24, 10:23
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
I andra trådar sägs detta från 2004 gälla Hans V. Engström: http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle10478424.ab

Men de senaste åren har mannen varit arbetslös. Enligt personutredningen inför rättegången i juni har han på grund av sysslolösheten tagit till flaskan.

Eftersom skådespelaren inte var intresserad av att få behandling för sitt alkoholmissbruk och inte ville utföra samhällstjänst, dömdes han till två månaders fängelse.

Det där är 10 år gammalt, 2004, men om han hade varit arbetslös några år fram tills dess (sedan Rederiet slutade 2002 antar jag) så är det väl ganska troligt att han hade det knapert även de sista 10 åren. En fars 2005 och en Beckfilm 2007 är allt som finns på hans CV på IMDb och Wikipedia efter Rederiet.
Fast imdb och wikipedia är inte komplett. "Uno" var faktiskt med i Lars Molin-serien Korset också där han spelade vinpimplande, provokativ vänsteranhängare som tjafsade med mordutredaren och sedermera rikspolischefen Ingvar Hirdwall.
Citera
2014-10-27, 23:33
Medlem
mesmerizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberdealer
En god vän till mig med insyn i saken har talat om för mig att hr. Engström numera bor i en gemomgångslägenhet i Hägersten. Så det kan nog inte vara alltför bra att vara honom just nu.

Jag hoppas inte du baserar det på det angivna geografiska läget (hägersten)
Citera
2017-01-26, 09:14
Medlem
bananajoe33s avatar
Tråkigt att han är död nu, han var den roligaste och bästa skådespelaren i Sveriges historia enligt mig i tv serien "Rederiet".

Vila i frid älskade Uno kronkvist.
Citera
2017-01-26, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Tråkigt att han är död nu, han var den roligaste och bästa skådespelaren i Sveriges historia enligt mig i tv serien "Rederiet".

Jag delar Vila i frid.
Men roligaste och bästa skådis var han inte.
Det finns 100 som slår han.
Citera
2018-06-18, 15:23
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33

Någon som kan svallra vad han dog utav?
Citera
2018-12-04, 05:11
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Aftonbladet har lagt upp en artikel om det nu där ena dottern bekräftar och Bert-Åke Varg är intervjuad kring det.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle19356761.ab

Aftonbladet har dock noll koll, de bör skämmas och editera.

I 20 år spelade den skurkaktiga taxfreechefen i den populära tv-serien som visades mellan 1982 och 2002.

Det var inte 20 år, utan 20 säsonger. Halvårssäsonger. 1992-2002 sändes Rederiet.
Hans V Engström var inte en skurkaktig taxfreechef när han inte spelade indentent Urno, det är uppenbart Tony som dött för aftonbladet
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in