Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-25, 19:15
  #7501
Medlem
Diggassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FantaNaranja
Det skumma är ju att varför av alla hus i Los Angeles så väljer han artt hyra just det som ligger mittemot Elvis Prestleys gamla hus där Lisa Marie som han dels dejta bodde när hon var 1-5 ( om nu hon i usa är den riktiga villsäga). Sen så är huset han hyrde nu till salu. Hmmmmm. Ja det blir nog svårsålt tror ingen vill bo där i ett hus de vet att han dog i samt att en massa folk kommer dit och vill se på huset hela tiden. Vem vet Michael kanske spökar där inne det var kanske därför han som hyrde huset efter honom flytta he he. En annan sak var med konstigt. Barnen visst inte ens att deras pappa var sångare. De visste han var känd men inte inom vaddå. Alltså hur har barnen kunnat undgå det. De lär ju undrat var han ar när han var och tränade inför sin comeback turne.
Det kan har något och göra med att han beskyddade sina barn mot i princip all sorts av uppmärksamhet som bara möjligt. Kanske trodde han att de skulle vara "säkrare" ju mindre de visste. Michael var i all sin ära en märklig människa, men men har man haft en sådan svår uppväxt som han hade så är det förståeligt.

Hade varit grymt om han spökade huset Hade jag lätt flyttat dig bara för att få dansa en eller två gånger med the king of pop
Citera
2012-06-02, 21:42
  #7502
Medlem
sju58sjus avatar
Underbart vacker människa.
Att folk bara inte kunde låta honom vara och sluta hata honom.
Han var för snäll, och därför blev han trampad på.
Jag tror hellre på det Michael och hans nära och kära sa och det vi kan få reda på som fakta om vi faktiskt forskar i ämnet på riktigt, än vad rykten och idiotiska tidningar påstår för att lura folk.

Michael Jackson var... ett geni. Hans musik är grym än idag och han har gett världen så mycket.
De som hatar honom utan en riktig anledning/baserat på en anledning som är felaktig får väl göra det,
men jag orkar verkligen inte när vissa människor som inte gjort ett skit för världen kommer och klagar på att han gjort allt han kan för att bli älskad.

Michael var inte pedofil. De förstörde bokstavligen hans hem, och hittade ingenting som sa att han skulle ha gjort det. Pojkarna har erkänt. Han vann den andra rättegången och blev fri på alla punkter.
Och enligt Michael's mamma så var det inte Michael som betalade familjen, utan hans advokater.
En rättvis rättegång hölls till och avslutades 2005 där många bevis tagits fram att Michael inte gjort det. Michael sov inte i samma säng med barn, han sov i ett annat rum. Han gillar barn för att de inte begär något av honom utan bara vill vara hans vän. Han var för snäll för denna värld.

Och Michael var ABSOLUT inte bög. Big no no. Han hade inget emot bögar, men var själv väldigt heterosexuell. Han må varit blyg (speciellt under sina tidiga år), men han var väldigt flirtig.

Jag kan inte förneka att Michael inte plastikopererat sig, det har han gjort. Men inte så mycket som tidningarna påstår. Näsan, hakan och sedan vid 1984 utförde han så kallat "balooning" p.g.a sin brännskada 2 cm in till skallbenet. Men varför ska vi bry oss så mycket om det i alla fall?
Han led dessutom av en diagnos med namn "dysmorfofobi." Vet ni inte vad det är, så går det att googla.

Michael hade vitiligo, en sjukdom som förstör pigmentet i huden. Känner personligen 2 personer med sjukdomen, den är inte helt ovanlig. Den kommer ifrån Michael's pappas sida. Michael's son Prince har tydligen sjukdomen också. Den går i släkten.

Michael var inte knäpp, bara speciell. Och vad är det för fel på det egentligen?

Nu vet ni. R.I.P
Citera
2012-07-11, 22:45
  #7503
Medlem
För att inte låta tråden självdö - Ja han tog blekningsmedel, MEN - Detta var EFTER ATT HAN HADE FÅTT VITILIGO! för att att jämna ut pigmenten så han slapp belastningen att sminka över dom mörka pigmenten som var kvar. Har sett vissa bilder på han från mitten av 80-talet och han hade svårt vitiligo redan där. Stora vitfläckade områden och dom uppsvullna röda lupus-kinderna. Han hade nog väldigt ont i ansiktet. Beslutet att ta bort dom sista mörka pigmenten måste ha skett nångång runt 1990-1991, för det var då han började synas med helt vit hy, istället för som under bad-tour då han istället täckte över de ljusa områden i ansiktet.
Citera
2012-07-22, 13:29
  #7504
Medlem
Ratis avatar
Katherine Jackson har försvunnit.

http://www.tmz.com/2012/07/22/kather...ckson-missing/
Citera
2012-07-25, 19:09
  #7505
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastskallen
För att inte låta tråden självdö - Ja han tog blekningsmedel, MEN - Detta var EFTER ATT HAN HADE FÅTT VITILIGO! för att att jämna ut pigmenten så han slapp belastningen att sminka över dom mörka pigmenten som var kvar. Har sett vissa bilder på han från mitten av 80-talet och han hade svårt vitiligo redan där. Stora vitfläckade områden och dom uppsvullna röda lupus-kinderna. Han hade nog väldigt ont i ansiktet. Beslutet att ta bort dom sista mörka pigmenten måste ha skett nångång runt 1990-1991, för det var då han började synas med helt vit hy, istället för som under bad-tour då han istället täckte över de ljusa områden i ansiktet.

Dina påståenden och andra MJ fans påståenden är sanna. Jag har skrivit exakt det du skrev + massa annat längre bak i tråden men idioterna svarar bara med hånfulla kommentarer och försöker inte ens diskutera ämnet på riktigt medans man tjatar om att det ska vara moget och välförda diskussioner i andra ämnen så ignorerar man detta och leker 14 år med omogna kommentarer när det handlar om Jackson, det bevisar hur idiotisk mänskligheten är. Detta är fakta kring hans liv och det finns dessutom fakta kring att han aldrig utnyttjade dessa barn men folk tror inte på det. Folk svalde ryktena om honom redan när de först publicerades i tidningarna och vill nu inte ändra uppfattning eftersom dom är idioter.

http://michaeljacksonvindication2.wo...rities-part-1/

http://www.youtube.com/redirect?q=ht...AxMzQzMjM1MTQ3

http://www.youtube.com/redirect?q=ht...AxMzQzMjM1MTQ3

http://www.youtube.com/redirect?q=ht...AxMzQzMjM1MTQ3

Länkarna här bevisar det men självklart är det ingen mer än vi MJ fans som faktiskt tar åt oss sanningen. Denna värld är hemsk med hemska människor, tyvärr. Om någon icke MJ fan citerar detta meddelande kommer det med 99% säkerhet stå "haha skitsnack, han är ett äckligt pedo ". Typiskt omoget människobeteende.
__________________
Senast redigerad av Ass.Parade 2012-07-25 kl. 19:15.
Citera
2012-12-16, 15:40
  #7506
Medlem
Wertyms avatar
Sitter här och skrattar gott åt alla MJ-hatare som kommenterat i denna tråd genom åren. Hahaha skojar ni? Tråkigaste trollen på fb.

Men nu. Tänk om MJ inte dog, utan fejkade alltihop och helt plötsligt ploppar upp med en presskonferens och grejer. Vad skulle hända då?
__________________
Senast redigerad av Wertym 2012-12-16 kl. 15:40. Anledning: felskrivning :$
Citera
2012-12-16, 15:54
  #7507
Medlem
Orjisols avatar
Michael var en godhjärtad människa, judemedveten var han också. Synd att han blev bragd om livet.
Citera
2012-12-29, 23:49
  #7508
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wertym
Sitter här och skrattar gott åt alla MJ-hatare som kommenterat i denna tråd genom åren. Hahaha skojar ni? Tråkigaste trollen på fb.

Men nu. Tänk om MJ inte dog, utan fejkade alltihop och helt plötsligt ploppar upp med en presskonferens och grejer. Vad skulle hända då?
Nu kan jag ingenting om lagar och så men man får väl inte fejka sin död? Så han lär ju åka in.

Men tänk om han hade gjort upp med USA:s regering och nu kom tillbaka med en konsert.. Ja, det hade vart något det.
Citera
2013-01-20, 02:01
  #7509
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Men om vi ställer denna fråga: Skulle Jackson ens haft tanken på Bad och Dangerous plattorna om inte Prince existera..? ( alla "bad boy" låtar delvis )

Troligen inte och då ..

Tanken var att BAD skulle vara en duett mellan MJ och Prince, men Prince tackade nej. Prince har i en intervju (finns på Youtube) sagt att anledningen till att han tackade nej var att han vägrar sjunga duett med en kille på en låt som börjar med orden "your butt is mine".
Citera
2013-02-17, 19:59
  #7510
Medlem
Tre är svarets avatar
http://www.svtplay.se/video/1035344/del-5-av-12

Här har vi en konspirationsteori som heter duga. En av Jacksonbröderna påstår att man fortfarande inte vet vilka som var i huset timmarna innan MJ dog. Han påstår även att övervakningsbilderna från den natten raderades.
Citera
2013-02-17, 20:28
  #7511
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tre är svaret
http://www.svtplay.se/video/1035344/del-5-av-12

Här har vi en konspirationsteori som heter duga. En av Jacksonbröderna påstår att man fortfarande inte vet vilka som var i huset timmarna innan MJ dog. Han påstår även att övervakningsbilderna från den natten raderades.

Oh en konspirationsteori! Sådana älskar jag. Tror att det var något knas med 9/11 och gillar Michael Moore.

Hur skulle det ha gått till menar du?
Jag har sett Skavlan, Dr Murrays film, massa om Jacksons död och teorier om att han lever (?) och en obehaglig sekvens där hans far precis efter hans död hellre ville prata om någon lansering (?) han skulle göra än sonens död.

Ja du. Min spontana tanke är ju att grabben definitivt inte mådde bra. Hans bröder och hela familj rider på vågen av hans berömmelse. Inklusive doktorer och de som kan.

Och som jag skrev i Skavlan-tråden, falskare bröder har jag sällan skådat. Låtsasgråt biter inte på mig!

Men vem som skulle raderat övervakningskamerorna och vilka som var där när han dog, har jag inga teorier om.
Dr murray och hans "son" var väl där, vad jag kan förstå?

Konstigt det där med barnen. Ingen vet väl om MJ egentligen är biologisk pappa heller? Eller vem mammorna är?
Citera
2013-02-17, 23:07
  #7512
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tre är svaret
http://www.svtplay.se/video/1035344/del-5-av-12

Här har vi en konspirationsteori som heter duga. En av Jacksonbröderna påstår att man fortfarande inte vet vilka som var i huset timmarna innan MJ dog. Han påstår även att övervakningsbilderna från den natten raderades.

Höjde också på ögonbrynen när jag hörde det där. Det var mycket dom inte hade sådär jättekoll på under intervjun men där verkade Jermaine bergsäker. Hur han kan kommit fram till detta? Kan förstå om han velat "gå till botten med sin brorsas bortgång" men det skulle ändå vara intressant hur han fick reda på det här.

Det som däremot är mer märkligt är hur Murray ändrar sig hela tiden angående tidpunkten han hittade Michael medvetslös, när han ringde ambulansen och vad han gjorde när detta hände. Om han var helt ensam så är han ju den sista som såg honom i livet och är den enda som kan berätta vad som hänt.

Problemet är att Michael litade för mycket på Murray. Från början skulle han bli sövd som under HiStory tour - Två doktorer. En som söver honom. En som väcker honom när han ska upp. Båda hjälps åt att hålla koll.

Murray ska ha ringt upp flera narkosläkare men inget ville gå med på att söva Michael. TIll slut ska Murray ha sagt till Michael "Ok, jag gör det själv, lita på mig!" och så blev det. Michael stod nu ensam med en läskig typ som inte hade någon narkosläkarutbildning och inte överhuvudtaget visste hur man skulle behandla en person som ska sövas. För att inte tala om att han stod ensam utan någon assistent eller vettig utrustning så var detta ett otroligt farligt spel.

Det var inte mycket Murray gjorde rätt. För det första får man inte lämna rummet och börja prata med sin flickvän när individen man ska hålla koll på är nersövd.. särskillt inte utan assistent eller utrustning i rummet som håller uppvakt! Sedan visste inte Murray vad han höll på med när han doserade Michael. "Ojdå, första sprutan verkar inte ge verkan, nämen då sprutar vi in mera!". Livsfarligt!!!

Misstaget var att hyra in Murray överhuvudtaget. Det var fel person på fel plats vid fel tidpunkt. Michael hade rejäl otur och det gjorde ont. Dom 50 konserterna blev aldrig av....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback