2011-10-17, 02:17
Medlem
Ogdens avatar
Okej, kan bidra lite med mina hak.

Biljardpalatset
Fridhemsplan, Stockholm
Krog med spelinriktning. Det finns massor med biljardbord och även ~15 olika sällskapsspel. Mycket ungdomar, men även äldre. Blandat klientel, men ja - mest ungdomar. Priserna var helt okej. Ett glas vin för 39 kr. En flaska husets röda för 145. En 4:a Tequila för 64. Normalt utbud på mat och dryck. Många olika ölsorter. Deras pommes är orgasmiska. Servicen var bra, men de kunde gärna haft lite fler personer i baren. Två personer som flängde mellan två barer och en disk för inlämning och uthyrning av biljardbollar till borden kunde ta lite lång tid.

Mina förväntningar infriades. Såg framför mig ett ställe med biljardbord och hyfsat billig dricka. Mysigt ställe, även om övervåningen (gatuplanet) är lite oskönt och slamrigt. Då föredrar jag helt klart undervåningen. Blir nog fler besök där, biljard är roligt.

Söderkällaren
Medborgarplatsen, Stockholm
Vanlig kvarterskrog. Mycket populär och är nästan alltid fullsatt, särskilt på den mer ombonade undervåningen. Det är blandat klientel där också, men mycket ungdomar som går dit för att det är billigt. Ett glas vin kostar 55 kronor, tror att ölen ligger på runt 40, men jag är inte säker.
Helt vanligt utbud. Öl, vin, sprit som man shottar, drinkar går att ordna. Tycker det är bra kvalitet på dryckerna, har dock aldrig ätit där, inte hundra på om de ens har mat.

Servicen är bra, även om dörrvakten/ägaren var lite otrevlig sist jag var där. Jag och mitt sällskap satt på övervåningen och när vi suttit där i ca tio minuter sa han att vi skulle beställa för att han "måste betala hyran". Kändes rätt illa, vafan, man kan väl få landa lite?

Jag gillar dock Söderkällaren. Opretentiöst ställe om man bara vill ha någonstans att gå en fredagkväll. Tråkigt dock att det kan vara svårt att få bord.

En grej som kan vara bra att veta som förstagångsbesökare: Man har knappt någon täckning på mobilen på undervåningen, så om man har några eftersläntrare i sitt sällskap är det en bra idé att säga var man är till dom innan man går ner på undervåningen, för när man är där kan det blir svårt att både ta emot och skicka sms och att ringa eller ta emot samtal.

Citera
2011-11-28, 03:41
Medlem
Fishyscoops avatar
Charlies Änglar
Göteborg, kring avenyn.
Restaurang/bar
20-35 år, blandat folk men främst "avenyfolk".
Minns inte priserna så väl, men ganska standard tror jag.
Ganska bra gjorda drinkar och liknande, okej utbud.

Lokalen är väldigt disco, med rosa neonljus, discokulor och liknande. Uteserveringen ser rätt tråkig ut i jämnförelse, då det råder avsaknad av bling bling där. Det spelas främst hitmusik, en och annan houselåt men kanske främst gamla popdängor. Stället känns väldigt "ironiskt trendigt", dvs att dom gjort allt för att få det trendigt, men istället gjort så att det inte går att ta stället på allvar. Vet än idag inte riktigt om dom är seriösa med sin inredning eller har den mest lite på skoj. Folket som vistas där är väll främst "avenyfolk", dvs uppklädda människor som helt enkelt trivs på avenyn, men det fanns faktiskt en hel del personer som stack ut en del. Hade inga förväntningar inför min vistelse, men hade en trevlig kväll även om stället i sig kanske inte var så stor del i vad som gjorde det till en trevlig kväll. Helt okej!

Villa Belparc
Göteborg, slottskogen
Nattklubb
20-35 år, alla sorters människor.
Inträde på 200 spänn, garderob 20kr, kring 100 för en drink/grogg.
Hög kvalitet på dryckerna, bra service, trevlig personal!

Stora lokaler med två dansgolv och en rejäl uteservering. Färgglad inredning med neonljus och liknande. Bra musik, en hel del electro, house och dubstep. Mycket folk, verkade inte finnas någon tydlig målgrupp. En hel del vakter, verkade smått nazi när dom samtalade med gäster, men också riktiga nallebjörnar när dom pratade med varandra. Stället är i övrigt väldigt fräscht och modernt, allt från toaletterna till dansgolvet till uteserveringen var väldigt städat, snyggt och piffigt. Väldigt bra ställe faktiskt, bortsett från dom i mitt tycke höga priserna.
Citera
2011-12-12, 08:32
Bannlyst
Chez Amis
Göteborg, vasastan.

29 kr för ölen.

Fyller stor ungdomspublik vilket kan göra stället till ett sunkhak. På botten av listan hittar vi de pubertaliska vakterna som svär åt allt och alla och som inte förstår att en skön attityd ger återbesök.
Citera
2011-12-15, 04:21
Medlem
basseakers avatar
Lilla Bränneriet
Borås, centrum

Standard pris på det mest dvs 50kr ölen etc.

Trevligt lite ställe med en skön uteservering, passande för alla från 18+, skulle kunna ta med mig farsan på den krogen.
Finns inget dansgolv är mer ett sånt där ställe man dricker och pratar.

Harrys.
Borås längs med Allegatan.

Som vilket annat jävla Harrys som helst, billig öl på fredagar och ett jävla liv på dansgolvet. Går fan knappt att köpa en öl. Går knappt att gå ut och röka.
Citera
2011-12-15, 11:38
Medlem
Prollus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warg
Metro
Stad och mer specifikt var i denna stad: Stockholm, Söder - Götgatan 93 (?)
Typ av ställe: Nattklubb.
Vilken målgrupp går och kan tänkas gå dit: Yngre individer (18-22).
Priser: Äckligt dyrt.
Upplevelse av service: Helt okej.
(Eventuella förväntningar) -
(Infriades dessa förväntningar) -
Egna kommentarer: Bra isolerat litet dansgolv, bra lokal. Stora dansgolv på klubbar utan särskilt mycket tryck eller besökare är sådär, när det står tio pers utspridda på en stor yta = big no. Otrevliga vakter, men vart finns det trevliga vakter egentligen?

The Bridge
Stad och mer specifikt var i denna stad: Stockholm, nära centralstationen - Blekholmsterrassen 15
Typ av ställe: Nattklubb.
Vilken målgrupp går och kan tänkas gå dit: 18-åringar.
Priser: Inte billigt i alla fall.
Upplevelse av service: Dålig.
(Eventuella förväntningar) Negativa.
(Infriades dessa förväntningar) Ja.
Egna kommentarer: Extremt otrevliga vakter som gnäller och bråkar. Dåligt dansgolv och tråkig lokal. Passar om man är nyfyllda 18 och inte kommer in någon annanstans men undvik i största möjliga mån. Jag kommer aldrig gå hit igen.

Angående the bridge där du skrev. Priser: inte billigt iaf? Du måste skämtat va? Sist jag var där kostade ju fan ölen 19kr. Hur billigt är du van vid?
Citera
2011-12-15, 16:58
Medlem
Wargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prollu
Angående the bridge där du skrev. Priser: inte billigt iaf? Du måste skämtat va? Sist jag var där kostade ju fan ölen 19kr. Hur billigt är du van vid?
Du förstår väl själv att 19 inte är standard? Utan något lockpris/happy hour-pris. Skulle inte förvåna mig om du jobbar på The Bridge. En öl låg i alla fall på 45 - 60 SEK när jag var där.
Citera
2011-12-16, 20:36
Medlem
Prollus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warg
Du förstår väl själv att 19 inte är standard? Utan något lockpris/happy hour-pris. Skulle inte förvåna mig om du jobbar på The Bridge. En öl låg i alla fall på 45 - 60 SEK när jag var där.

Haha okej jag jobbar inte där, hatar stället själv, men var där när jag var yngre. och då var det dom priserna till halv tolv- tolv iaf : ) Jag har själv jobbat där, förut i 1år..
Nej jag skoja bara ; )
Senast redigerad av Prollu 2011-12-16 kl. 20:41.
Citera
2012-06-21, 09:40
Medlem
losdrivaren999s avatar
Sthlm Gamla stan

Sjätte Tunnan är ett sjyst medeltidsställe med rätt billig dricka och sjysta shower Och så har dom mjöd(öl sorten). Såg i Lördags 16juni 2012 att en kille körde en vass metallstav genom huden på ena underarmen

Iafur(E-Types bar) är också medeltidsställe med sjyst Mjöd(mer vin mjöd). Och namnet utanför står i Runskrift

Sthlm mitt emot NK på plattan Harry B James

Hittar du billigare dricka i city? Tror inte det en cider för under 45kr och en bärs typ lika mycket
Jäkligt stort och bra. Och så när det är något sport evenemang så har dom 4tv skärmar och verkligen kör ljudet på max! Men det är ju en rockklubb...
Citera
2012-09-26, 16:34
Medlem
Napalmets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av big.spender
Riche

Stockholm, utkanten av Östermalm, mer exakt Birger Jarlsgatan 4.

Restaurang som har öppet till 02, tidigare på kvällen mycket matgäster men efter after-work tiden och frammåt är det mycket folk i baren samt mest drinkgäster vid matborden.

När man är på Riche märker man direkt att dem vänder sig till en lite mognare publik, skulle påstå att snittåldern är 35 då vi har folk på 50+ som drar upp den såväl som 20 åringar som drar ner. Skön blandning folk, inte för mycket "stureplan" över stället trots högt i tak och champagnedrickande, välklädda gäster.

Tycker priserna är bra på Riche, laxen som kommer med en (himmelsk) hovmästarsås och den dillstuvade potatisen kostar ca 200:- om jag inte minns fel och Richeburgaren endast 180:-, Däremot har vi lite dyrare rätter på menyn också som entrecôte, piggvar osv. Drinkarna kostar som dem brukar på restauranger, dryga hundringen och 80-90:- för ett glas vin.

Tycker maten kommer snabbt och servisen håller bra klass också, har varit på Riche och ibland blivit besviken på min servitris då vissa är rent utav otrevliga, men då majoriteten av de anställda är trevliga är detta sällan ett problem. Riche är ingen finkrog som Mattias Dahlgren, Frantzén/Lindberg osv så förvänta er inga supermagiska kulinariska upplevelser, men Riche förändrar sin meny ofta och håller bra klass på rätterna!

Finns gott om drinkar och viner på menyerna, lämnar ingen besviken.

Lokalen får ett stort plus, Riche får 8,5/10 som helhetsupplevelse men 7/10 för maten.

Rekommenderas varmt.

Blir varm. Beskriver mycket väl Riche i helhet. Lilla baren är väl medelåldern sänkt litegranna och restaurangen/stora b är den något höjd.

Husvin 90 kr R/V (100kr Husrosé), Champange Pol Roger 150 kr glaset, Cava 110 kr,
Helvitt/rött 325, PR på flaska 735, Viner tillgängliga på glas ligger runt 110-160 krs-klassen , även den är varierande.

Groggar ca 115 för 4or, Cocktails någon 20 dyrare beroende på sektion. Ingen redbull/energidryck tillgänglig.

Bärs på fat: Carlsberg Export Klass III (67kr), Carlsberg Hof (62), Pripps Blå Lättöl Klass I (40), Kilkenny 68, Staropramen (68), Brooklyn Lager (70), Guiness (68) -
Flasköl finnes i lilla baren med varierande utbud oftast 65 kr flaskan.
Enda cider är franka äppel "Cidrae"(65) -

- Den gravade laxen du nämnde kostar för närvarande 245, burgaren 195.

I övrigt smockfullt Ons, tors, fre, lör-kvällar till stängning. Reserande dagar har lättare kvällar. Öppet till 02 alla dagar utom söndag och måndag då lokalen stänger 00.00.
Citera
2013-02-09, 22:13
Medlem
hobbykonsts avatar
En Pub/resturang med mycket god mat och stor variation i Bromma är Sorbon. Stockholm

De har över 100 olika ölsorter många exklusiva ifrån världens alla hörn. Nackdelen högvolym liten bar, inga bås direkt.

pris allt från 50-5000 kr Jätte trevlig personal, perfekt ställe för att börja eller avsluta kvällen. Man kan smaka minst en ny öl varje gång. Prisvärd meny på mat och öl,ligger centralt.

http://www.sorbon.se/

deras ölmeny http://www.sorbon.se/bilder/olmeny.pdf
Citera
2013-02-10, 01:50
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Leijon
Grym trådstart som kommer att följas!
Alltid lika kul att se hur folk upplever ställen olika.

Visste inte vart jag skulle börja så slog det mig att ett förkröksställe bör vara logiskt att börja med!

Wokhouse

Stad och mer specifikt var i denna stad

Stockholms city, Regeringsgatan.
Typ av ställe (såsom "nattklubb", "svartklubb", "kvarterskrog" etc)
Restaurang som på kvällen som sedan blir bar/krog. Öppet till 01.00.
Vilken målgrupp går och kan tänkas gå dit
Hyfsat ung publik men ändå ganska blandat. Allt från Adam Tensta till John Norman syns till. Ett naturligt förställe om man ska vidare ner mot Stureplan senare på kvällen.
Priser
Billigt för att vara Sthlm. Kanske 80kr drinken men om du beställer mkt kan du snabbt få bättre priser.
Utbud på drycker (och mat)
Skulle nog säga att de har de mesta man kan tänka sig men jag skulle nog inte försöka beställa en flaska DomP från 92.
Kvalitet på drycker
Allt smakar som det ska, and it gets you drunk.
Upplevelse av service (om sådan är relevant för recensionen)
Riktigt snabba och sköna bartendrar.

Egna kommentarer
Kan bli rätt mkt folk så räkna inte med att sitta dock finns det mkt plats att stå.
Sen så finns det bara EN toa som tjejer och killar delar på så att du kan glömma att gå på muggen. Dock finns det en gränd precis runt hörnet för oss killar som används flitigt och det är inga problem att gå ut och in för vakten som är med på premisserna!
Dock ska de byta lokaler(några nummer längre ner på gatan) så att toasituationen kanske löser sig.

SAMMANFATTNING
Ett grymt förkrökställe nära Stureplan med bra priser och skönt folk.
Rekommenderas!

Vet inte hur många som följer tråden längre men Woken har blivit nåt otroligt dåligt iaf de sista 4-5 ggr jag varit där sen ombyggnaden. Helt överproppat vid 11 tiden, seriöst du har tur om du kan få 1kvm att stå på för dig själv.

Pga av allt folk har servicen blivit grymt mycket sämre också, på ett förkrök vill iaf jag ha riktigt snabb service men kan sluta med att du får stå och knuffas med 40 andra personer i 4-5 minuter. Så sämst förställe tyvärr då det faktiskt var rätt mysigt för två år sen
Citera
2013-02-23, 12:28
Medlem
Fyr4ns avatar
Fy fan vad white har gått ned sig. Börjar påminna lite om laroy. Ungt klientel och de drygaste brudar jag har sett.

Nu är det bara att leta efter ett nytt 05 ställe, solid kanske!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in