Flashback bygger pepparkakshus!
2011-07-10, 12:16
Medlem
Napalmets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheutz
. Fråga vilken tjej som helst så är hennes idol Rebecca eller kanske Fiona.

Detta går ju inte ihop alls om de är indiepoppare och du pratar om Daniel Adams ray på golvet, då tjejerna håller på med house. Och då är alltså alla indiepophipsterkids största fan av rebecca & fiona? Nu spökar det !
Citera
2011-07-22, 00:42
Medlem
serjisnebels avatar
Club Hollywood

Stad: Tallinn (Centralt) Adress: Vana-Posti 8
Typ av ställe Nattklubb
Målgrupp: 18-28 år, åldersgräns vet jag ej säkert.
Priser: Gratis inträde, en öl (33cl) gick på ca 50 SEK.
Om Club Hollywood: Kollade upp stället innan och det verkade riktigt nice. Centralt beläget så tog taxiresan från vårt hotell vid hamnen bara 5 minuter.

Väl inne är musiken väldigt hög. Klubben består av 2 våningar, överdelen lite lugnare med 2 barer och massa sittplatser, i mitten av lokalen på den nedre våningen finns en liten upphöjd scen där de denna kväll hade några streetdancers som körde tävling vilket blev en riktig stämmningshöjare. Runt denna scen fanns även ett stoort dansgolv.

Det fanns ett väldigt stort utbud med tjejer och ofta väldigt fina sådana. Överallt såg man tjejgäng helt själva så det var bara att välja och vraka.

+ Många snygga Brudar
- Trånga trappor

Betyg: 4/5
Citera
2011-07-22, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Napalmet
Detta går ju inte ihop alls om de är indiepoppare och du pratar om Daniel Adams ray på golvet, då tjejerna håller på med house. Och då är alltså alla indiepophipsterkids största fan av rebecca & fiona? Nu spökar det !
http://photos-3.posh24.com/p/1060943/z/svenska_kandisar/rebecca_fiona_grammisgalan_2.jpg
Citera
2011-07-24, 17:53
Medlem
big.spenders avatar
Riche

Stockholm, utkanten av Östermalm, mer exakt Birger Jarlsgatan 4.

Restaurang som har öppet till 02, tidigare på kvällen mycket matgäster men efter after-work tiden och frammåt är det mycket folk i baren samt mest drinkgäster vid matborden.

När man är på Riche märker man direkt att dem vänder sig till en lite mognare publik, skulle påstå att snittåldern är 35 då vi har folk på 50+ som drar upp den såväl som 20 åringar som drar ner. Skön blandning folk, inte för mycket "stureplan" över stället trots högt i tak och champagnedrickande, välklädda gäster.

Tycker priserna är bra på Riche, laxen som kommer med en (himmelsk) hovmästarsås och den dillstuvade potatisen kostar ca 200:- om jag inte minns fel och Richeburgaren endast 180:-, Däremot har vi lite dyrare rätter på menyn också som entrecôte, piggvar osv. Drinkarna kostar som dem brukar på restauranger, dryga hundringen och 80-90:- för ett glas vin.

Tycker maten kommer snabbt och servisen håller bra klass också, har varit på Riche och ibland blivit besviken på min servitris då vissa är rent utav otrevliga, men då majoriteten av de anställda är trevliga är detta sällan ett problem. Riche är ingen finkrog som Mattias Dahlgren, Frantzén/Lindberg osv så förvänta er inga supermagiska kulinariska upplevelser, men Riche förändrar sin meny ofta och håller bra klass på rätterna!

Finns gott om drinkar och viner på menyerna, lämnar ingen besviken.

Lokalen får ett stort plus, Riche får 8,5/10 som helhetsupplevelse men 7/10 för maten.

Rekommenderas varmt.
Citera
2011-08-19, 14:53
Medlem
Herr_Oins avatar
Då tar vi en riktig outsider:

Kutens Bensin
Fårö
Klassiskt rockabillyhak (tidigare svartklubb)
Målgruppen är mestadels turister på Fårö, men också en del rockabillypuritaner från hela världen. 18+.
Priserna är tämligen humana, både på crêperiet och inne på krogen. Bira för 45:-.
Utbudet på drycker är tämligen smalt, ej heller bjuds inte heller någon bred meny.
Kvaliteten är det dock ingen fara med.
Servicen bestod i alla fall när jag var där av en käck ung kvinna i inträdet och en gammal sur gubbe bakom baren.
Egna kommentarer: Klassiskt hak. Har varit där tidigare, men jag väljer att recensera min senaste vistelse där. Svensk rockabillyakt med oortodox uppställning, ett jävla drag och en jävla skön stämning.
Citera
2011-09-14, 13:17
Medlem
Znorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Oin
en gammal sur gubbe bakom baren.

Fårökungen!
Citera
2011-09-22, 01:22
Medlem
E.Leijons avatar
Grym trådstart som kommer att följas!
Alltid lika kul att se hur folk upplever ställen olika.

Visste inte vart jag skulle börja så slog det mig att ett förkröksställe bör vara logiskt att börja med!

Wokhouse

Stad och mer specifikt var i denna stad

Stockholms city, Regeringsgatan.
Typ av ställe (såsom "nattklubb", "svartklubb", "kvarterskrog" etc)
Restaurang som på kvällen som sedan blir bar/krog. Öppet till 01.00.
Vilken målgrupp går och kan tänkas gå dit
Hyfsat ung publik men ändå ganska blandat. Allt från Adam Tensta till John Norman syns till. Ett naturligt förställe om man ska vidare ner mot Stureplan senare på kvällen.
Priser
Billigt för att vara Sthlm. Kanske 80kr drinken men om du beställer mkt kan du snabbt få bättre priser.
Utbud på drycker (och mat)
Skulle nog säga att de har de mesta man kan tänka sig men jag skulle nog inte försöka beställa en flaska DomP från 92.
Kvalitet på drycker
Allt smakar som det ska, and it gets you drunk.
Upplevelse av service (om sådan är relevant för recensionen)
Riktigt snabba och sköna bartendrar.

Egna kommentarer
Kan bli rätt mkt folk så räkna inte med att sitta dock finns det mkt plats att stå.
Sen så finns det bara EN toa som tjejer och killar delar på så att du kan glömma att gå på muggen. Dock finns det en gränd precis runt hörnet för oss killar som används flitigt och det är inga problem att gå ut och in för vakten som är med på premisserna!
Dock ska de byta lokaler(några nummer längre ner på gatan) så att toasituationen kanske löser sig.

SAMMANFATTNING
Ett grymt förkrökställe nära Stureplan med bra priser och skönt folk.
Rekommenderas!
Citera
2011-09-26, 15:14
Medlem
E.Leijons avatar
Drar till med ett lite random "söderhak" som inte tror att så många känner till.

Nada

Stad och mer specifikt var i denna stad
Stockholm, Södermalm, Åsögatan 136(?)

Typ av ställe (såsom "nattklubb", "svartklubb", "kvarterskrog" etc)
Kvarterskrog modell mindre.

Vilken målgrupp går och kan tänkas gå dit
Precis som det är på söder är det en salig blandning av bohemer, bajare, mer välklädda och alternativa människor men alla är välkomna.

Priser
Lite dyrt i mitt tycke. 39kr för en stor stark och ca 120kr för en drink. Jämför med Solidaritet på Stureplan där en drink kostar ca 130kr.

Utbud på drycker
Har det mesta trots sin storlek.

Kvalitet på drycker
Gets you fucked up!

Upplevelse av service (om sådan är relevant för recensionen)
Riktigt sköna bartenders med glimten i ögat och som man kan snacka med om det mesta.

Egna kommentarer
Skön ställe som jag gärna går till igen. Dock är inte priserna så trevliga som resten utav stället.
Citera
2011-09-29, 08:25
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serjisnebel
Club Hollywood

Stad: Tallinn (Centralt) Adress: Vana-Posti 8
Typ av ställe Nattklubb
Målgrupp: 18-28 år, åldersgräns vet jag ej säkert.
Priser: Gratis inträde, en öl (33cl) gick på ca 50 SEK.
Om Club Hollywood: Kollade upp stället innan och det verkade riktigt nice. Centralt beläget så te lugnare med 2 barer.
Hollywood är riktigt uselt, om man inte vill ha 17 åriga estniska platina blonda brudar. Väldigt mycket droger i omlopp där. Har inte bra rykte i Tallinn
Men jag hade kul där..
Citera
2011-10-01, 16:21
Medlem
Herr_Oins avatar
Fan, vilket Nada gick du till? Jag har varit där ett antal gånger och blir lika besviken varje gång, dåligt utbud, dyrt, trångt och pretentiöst. Enda pluset i kanten är väl musiken vid utvalda kvällar.
Citera
2011-10-01, 22:49
Medlem
Gambias avatar
Benny Hill (Norrköping, Nya Torget)

Skum bar som på oklara grunder beskriver sig som både restaurang och nattklubb trots avsaknad av både ordentligt (relativt såklart) dansgolv och menyer. Det är mörkt, beläget under marken och billigt som fan på vardagarna (halva priset för studenter mån-ons, för alla på tors). Halvtrevlig personal, rejält trashiga lokaler och ett hederligt rökrum där tobaksflagorna yr i luften finns. Den trashiga känslan minskas knappast av den lilla karaokescenen där malplacerade förtisar, överförfriskade ungtuppar påhejade av grabbgänget och den enda kvinnan i personalen turas om att avbryta den målgruppslösa bakgrundsmusiken. Stora variationer bland besökarna som dock samlas under den gemensamma nämnaren att ingen tillhör samhällets övre skikt. Möjlighet finns att skymta en och annan suspekt rastaneger i för tjock jacka eller en kajalad death metal-glam-poodles-fuck yeah-bandana runt benet-rockare, troligtvis rester från reggae- respektive rockkvällarna. Överlag så lever stället upp till sina låga förväntningar och visst, det är inte särskilt fint men är man på jakt efter en billig utekväll med snabb fylla (vilket inte heller är särskilt fint) eller att helt enkelt lyxa till det och förfesta ute innan man drar vidare så är inte en välsmakande päronshotkanna för 110 kronor helt fel!
Citera
2011-10-07, 15:46
Medlem
ambereons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juicyy
Bliss Resto

Priser:
Rimliga priser, en drink går på ca 140kr

Alltså visst, det är väl en högre klass på standarddrinkar generellt sätt. Men att kalla 140:- för "rimligt" pris känns ju lite väl magstarkt. Bliss ligger ju liksom på magasinsgatan. Avenyns priser förstår man ju sig på, då det är den mest populära och trendigaste gatan i Göteborg. Om man vill ha en god drink för sina pengar är det enligt mig bättre att gå till Locatelli i så fall som ligger nästan längst upp på avenyn och som har bättre drinkar och dessutom slipper man betala skjortan.
Groggarna i övrigt ligger på typ 80-90 spänn runt om i stan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in