Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
Varför skulle du aldrig kunna tänka dig att trycka droger intravenöst? Nu kanske jag har ett otroligt rubbat psyke, vad vet jag, men jag har inga problem med att jag kör alla riktiga opiater jag köper intravenöst. Jag tycker tvärtom att det är slöseri att bruka riktiga opiater på annat sätt än intravenöst.
Är du inte nyfiken och intresserad av något som folk beskriver som 10x skönare än sex? Har du ingen förståelse för att folk vill uppleva det?
Förstår du inte hans resonemang eller har du helt fastnat i skimret av din drogromans?
Jag tar av mig hatten till dig om du klarar av att hantera dina droger utan att det missbruka dem. Får du mer livskvalité utav att skjuta heroin så är det ju kanon men det passar ju långt ifrån alla.
Att fastna i ett missbruk av olagliga substanser är ju verkligen ett destruktivt sätt att spendera den perioden av sitt liv på. Vi kan ju lämna därhän att det kanske mer är den "kriminella aspekten" av ett missbruk som gör mest skada men faktum kvarstår att ett beroende och ett missbruk av heroin oftast leder till ett destruktivt leverne.
Därför är det väll rätt normalt att inse att heroin bör man låta bli och att stoppa in det i en spruta för att sedan avnjuta något som sägs vara 10x skönare än sex inte är värt det hur skönt det än nu må vara.
Det han menar är ju alltså inte "varför skulle man testa något som är 10x skönare än sex?" utan mer varför skulle man utsätta sig för risken att försätta sig i en misär enbart för att testa något som någon annan påstår är 10x skönare än sex.
Nu är jag verkligen liberal när det kommer till droger. Men att jag tycker samtidigt inte man kan argumentera mot någon som tycker det är sjukt att ens kunna tänka sig sätta en spruta med heroin i armvecket när man vet vad det kan leda till.
För kör man en riskanalys över att testa heroin så borde man ju vara rätt "störd" om utfallet blir att man väljer att testa skiten..