2013-02-06, 14:14
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immedio
Jag förstår mig på folk som använder droger... Själv har jag bara testat cannabis och det räcker gott och väl för mig, men det känns som om det kräver ett otroligt rubbat psyke för att ens kunna tänka sig att ta en spruta i armen... Något jag aldrig skulle ens kunna tänka på eller ens tänka på händelser i livet som skulle kunna vilja få mig att göra, så jag undrar vad folk menar när dom säger "Jag förstår dig.. osv osv." Vad är det ni förstår egentligen?

Varför skulle du aldrig kunna tänka dig att trycka droger intravenöst? Nu kanske jag har ett otroligt rubbat psyke, vad vet jag, men jag har inga problem med att jag kör alla riktiga opiater jag köper intravenöst. Jag tycker tvärtom att det är slöseri att bruka riktiga opiater på annat sätt än intravenöst.

Är du inte nyfiken och intresserad av något som folk beskriver som 10x skönare än sex? Har du ingen förståelse för att folk vill uppleva det?
2013-02-06, 16:25
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
Varför skulle du aldrig kunna tänka dig att trycka droger intravenöst? Nu kanske jag har ett otroligt rubbat psyke, vad vet jag, men jag har inga problem med att jag kör alla riktiga opiater jag köper intravenöst. Jag tycker tvärtom att det är slöseri att bruka riktiga opiater på annat sätt än intravenöst.

Är du inte nyfiken och intresserad av något som folk beskriver som 10x skönare än sex? Har du ingen förståelse för att folk vill uppleva det?

Jakten på nya kickar v.s. överlevnadsinstinkt tror jag bestämt. Och ju högre ribba du har för vad som är "skönt", desto svårare är det att bli tillfredställd i vardagen, eller hur?

Jag som kört diverse droger kan säga att livet utan dem är inte samma som med. Kan jag må lika bra som på ecstasy utan E? Nej, definitivt inte!

Så medan jag för all del aldrig hade velat vara utan den erfarenhet jag har, så känner jag samtidigt att nånstans så kan det vara vettigt att dra gränsen. Vill jag uppleva den totala salighet det antagligen innebär att injicera häst rakt in i armen?

Nej, faktiskt inte. Jag vill kunna njuta av min vardag som den är.
2013-02-07, 13:27
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice
Jakten på nya kickar v.s. överlevnadsinstinkt tror jag bestämt. Och ju högre ribba du har för vad som är "skönt", desto svårare är det att bli tillfredställd i vardagen, eller hur?

Jag som kört diverse droger kan säga att livet utan dem är inte samma som med. Kan jag må lika bra som på ecstasy utan E? Nej, definitivt inte!

Så medan jag för all del aldrig hade velat vara utan den erfarenhet jag har, så känner jag samtidigt att nånstans så kan det vara vettigt att dra gränsen. Vill jag uppleva den totala salighet det antagligen innebär att injicera häst rakt in i armen?

Nej, faktiskt inte. Jag vill kunna njuta av min vardag som den är.

Det är möjligt att det stämmer för en del, men för oss som har svårt att bli tillfredsställda i vardagen ändå spelar det inte så stor roll, och min förmåga att känna mig tillfredsställd påverkas inte särskilt mycket faktiskt. Jag gillar fortfarande att umgås med mina vänner och min familj. Jag är fortfarande nyfiken på saker och spenderar mycket tid på att lära mig och förstå mig på nya saker. Topparna (dvs opiater IV) förstör inte mina övriga vanliga och "normala" intressen.

Precis, man kan inte må så bra normalt som man kan må tilfälligt på droger. Så länge man inte påverkas negativt av drogerna så är det därför fullt rationellt att tillåta sig själv dessa upplevelser.

Om du visste att du skulle kunna njuta av din vardag efteråt, hade du gjort det då?
2013-02-07, 14:53
Bannlyst
Citat:
Det är möjligt att det stämmer för en del, men för oss som har svårt att bli tillfredsställda i vardagen ändå spelar det inte så stor roll, och min förmåga att känna mig tillfredsställd påverkas inte särskilt mycket faktiskt. Jag gillar fortfarande att umgås med mina vänner och min familj. Jag är fortfarande nyfiken på saker och spenderar mycket tid på att lära mig och förstå mig på nya saker. Topparna (dvs opiater IV) förstör inte mina övriga vanliga och "normala" intressen.

Precis, man kan inte må så bra normalt som man kan må tilfälligt på droger. Så länge man inte påverkas negativt av drogerna så är det därför fullt rationellt att tillåta sig själv dessa upplevelser.

Om du visste att du skulle kunna njuta av din vardag efteråt, hade du gjort det då?

Det stämmer inte för mig och för dem jag ser runt mig. Allt knark devalverar värdet och upplevelsen av allt annat, och ju starkare drog, desto mer devalvering. Tidigare intressen, hobbies och relationer tappar man, bryr sig inte. Det är klart att det finns nyanser och det är en process som tar oftast år. Men i slutändan blir man ensam, och det enda som spelar roll är knarket.
Detta är väldigt tydligt om man är en fullblodsknarkare och tar varje dag ansenliga mängder. Det gör jag. Men det märks även om man är en casual user. Allt annat devalveras.
2013-02-07, 15:18
Medlem
Diamond_Dogs avatar
önskar dig lycka till med heroinet! har själv tagit opioider / opiater i 8 år och saknar det enormt

upptadera gärna med hur det går för dig senare!
2013-02-07, 15:23
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nkvd2
Det stämmer inte för mig och för dem jag ser runt mig. Allt knark devalverar värdet och upplevelsen av allt annat, och ju starkare drog, desto mer devalvering. Tidigare intressen, hobbies och relationer tappar man, bryr sig inte. Det är klart att det finns nyanser och det är en process som tar oftast år. Men i slutändan blir man ensam, och det enda som spelar roll är knarket.
Detta är väldigt tydligt om man är en fullblodsknarkare och tar varje dag ansenliga mängder. Det gör jag. Men det märks även om man är en casual user. Allt annat devalveras.

Men då knarkar man ju för att slippa leva sitt liv (verklighetsflykt). Jag knarkar för att jag ska kunna leva (emotionell verklighetsflykt hehe) mitt liv utan att må dåligt.. Oftast . Det händer väl då och då att jag begraver mina problem i rosa moln, men gör man det dygnet runt så förstår jag att allt annat förlorar mening och att livet tillslut blir en stor jävla röra och där knarket står ensamt i centrum. Jag känner flera missbrukare som är på det viset så jag vet att det förekommer och att det är rentav vanligt när det gäller tunga missbrukare.
2013-02-11, 15:59
Medlem
Hkicks avatar
Håll dig till att snorta eller rök det i sådana fall.
Om du inte vill leva trainspotting!
2013-02-12, 00:04
Medlem
Jaro Paros avatar
Citat:

Förstår du inte hans resonemang eller har du helt fastnat i skimret av din drogromans?
Jag tar av mig hatten till dig om du klarar av att hantera dina droger utan att det missbruka dem. Får du mer livskvalité utav att skjuta heroin så är det ju kanon men det passar ju långt ifrån alla.

Att fastna i ett missbruk av olagliga substanser är ju verkligen ett destruktivt sätt att spendera den perioden av sitt liv på. Vi kan ju lämna därhän att det kanske mer är den "kriminella aspekten" av ett missbruk som gör mest skada men faktum kvarstår att ett beroende och ett missbruk av heroin oftast leder till ett destruktivt leverne.

Därför är det väll rätt normalt att inse att heroin bör man låta bli och att stoppa in det i en spruta för att sedan avnjuta något som sägs vara 10x skönare än sex inte är värt det hur skönt det än nu må vara.
Det han menar är ju alltså inte "varför skulle man testa något som är 10x skönare än sex?" utan mer varför skulle man utsätta sig för risken att försätta sig i en misär enbart för att testa något som någon annan påstår är 10x skönare än sex.

Nu är jag verkligen liberal när det kommer till droger. Men att jag tycker samtidigt inte man kan argumentera mot någon som tycker det är sjukt att ens kunna tänka sig sätta en spruta med heroin i armvecket när man vet vad det kan leda till.

För kör man en riskanalys över att testa heroin så borde man ju vara rätt "störd" om utfallet blir att man väljer att testa skiten..
2013-02-12, 00:17
Bannlyst
Citat:
Men då knarkar man ju för att slippa leva sitt liv (verklighetsflykt). Jag knarkar för att jag ska kunna leva (emotionell verklighetsflykt hehe) mitt liv utan att må dåligt.. Oftast . Det händer väl då och då att jag begraver mina problem i rosa moln, men gör man det dygnet runt så förstår jag att allt annat förlorar mening och att livet tillslut blir en stor jävla röra och där knarket står ensamt i centrum. Jag känner flera missbrukare som är på det viset så jag vet att det förekommer och att det är rentav vanligt när det gäller tunga missbrukare.

Det märks att du är påtänd... Jag tror nog att flykt och njutning är identiskt med varandra - även för dig. Eller så är du bara en cynisk person som rationaliserar om din egna förträfflighet över andras elände. Hade det varit som du säger, så hade du inte tjafsat så mycket om saken ens.
2013-02-12, 10:12
Medlem
Avråder dig från att börja, snälla börja inte för ditt eget bästa.

Och om du nu ska börja igen, ta det JÄVLIGT lugnt med doserna, om du inte har tagigt något på ett år så ska din tolerans ha sjunkit till NOLL.
2013-02-12, 11:55
Medlem
masterior26s avatar
Hur går det för dig ts? Kör du på för fullt med heroinet nu eller?
2013-02-12, 15:12
Medlem
Heroinet.

Livet.

You pick one. Funkar inte med både i längden (gäller de flesta andra droger + beroendepersonligheter). Inget snack om saken, förr eller senare skiter det sig och slippar hit och dit tills man är i botten och ångrar att man någonsin pratat med människan som försätt dig med smutset i första hand. Självklart finns det säkert undantag på en i miljonen som kan horsa regelbundet (någon miljonär, även de lär gå slut) utan att själv ta stryk(även där är risken dock stor, löjligt att man säger att horse är inte så farligt för kroppen hit och dit medan överdoserna och död som efterföljd är vanligare än alvedonöverdoseringar. vilken jonkare brukar vara klar nog konstant för att hålla strikt koll på doseringen etc? ingen!) Dessutom sätter man en enorm belastning på samhället. De har gett dig alternativen att få hjälp på sub/metadonprogramet om du är så pass beroende att inget annat alternativ finns än att hänga sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in