Elk och Dansk fadöl är några av mina favoriter, men jag tycker det är svårt att säga vilken öl som är bäst. Dessa två brukar det oftast införskaffas iallafall . Var går gränsen på vad som är ful-öl respektive fin-öl? Är det bara priset som gäller?
Ingen... Lägsta nivå för mig är Carlsberg hof. Det är så lite man behöver lägga extra för att få ett "finöl" istället. Tycker man det är dyrt kan man ju alltid dricka några mindre?
Ingen... Lägsta nivå för mig är Carlsberg hof. Det är så lite man behöver lägga extra för att få ett "finöl" istället. Tycker man det är dyrt kan man ju alltid dricka några mindre?
Zeunerts (Original, inte Merke) har av någon anledning gått ner flera kronor i pris och huserar nu på 10:90kr per burk, tycker att den står ut rätt bra av ölsorterna i 10-klassen.
Trevlig överraskning att Zeunerts Original gått ner till så billigt pris, den kostade väl 13-14 kr tidigare?
Tuff marknad att överleva med det utbud som finns på Systembolaget så de var kanske tvugna för att ha kvar sitt öl på bolaget
Three Towns Premium Lager(5.2%) kostar 10,60:- för 50cl burken och 11,50:- för 33 cl flaska. Burken tillhör definitivt de billigaste på bolaget. Smakar i min betydligt bättre än vad priset ger sken av. Den skulle kosta dubbelt så mycket och jag skulle fortfarande köpa den. Det enda besvärliga är att Systembolaget tog bort den från grundsortimentet och la den i beställningssortimentet. Det är jag fortfarande sur över. Premium Lager togs fram för sådär 3-4 år sedan och hamnade i grundsortimentet, dvs så den fanns på hyllorna i alla Systembolaget men den försvann därifrån efter 1-2 år. Det var väl för få som upptäckte denna guldklimp. Den gamla 4.5% versionen finns fortfarande kvar i grundsortimentet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!