2012-12-03, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edeis
Nu har Runar stämt henne för att få hela vårdnaden över sonen Amadeus, 14 år.

http://www.expressen.se/noje/runar-och-carola-i-vardnadstvist/
Det verkar som om alla gränser för anständighet passeras, och då dyker advokaten B*dström upp som gubben i lådan. En advokatbyrå som visat tidigare omdömeslöshet.

Carola är en bra och skötsam människa, som gifte sig med en tokstolle. Carola har en fantastisk sångröst, hon är artist. Runar saknar yrke och talangerna består i att prata omkull sin omgivning med dravel. Dubiösa inkomstkällor. Carola träffade Runar i religiösa sammanhang som ung och oerfaren. Han verkade vara en bra och ärlig man. Det måste handla om flera dunkla personligheter hos denne pastor, en plåga till man som även är en bedragare och skitstövel.

Efter en skilsmässa, ny fru borde Runar lämna Caröla ifred och unna henne ett eget liv. Eller handlar det bara om pengar? En odugling som vill ha underhåll från Carola?

Det märkliga är att sonen är för gammal för att det skall processas om vårdnad. Det Runar gör är att sätta sonen i skottgluggen för sin egen girighet och hämnd. Den juridiska vårdnaden har ingen relevans för en normal kille på 14 år.

Saken handlar om en son som nu måste välja och ta ställning till olika sidor av sina föräldrar. Har pastor hjärntvättat sonen med sin tunga?

Jag ser Carola som lämplig mor, hon är den föräldern som försörjer sig ärligt utan bedrägerier till skillnad från Runar. Carola har alltid varit skötsam och det kan väl inte läggas henne till last?

Det som hedrar Carola är att hon inte "talat ut", trots skjutna älgar och katt.

Carolas skötsamhet och omsorg över andra människor var ett villkor för att adoptera som ensam förälder. De egenskaper som är bra hos en förälder skall inte vara orsak till att förlora vårdnaden ens i det som kallas Bodströmsamhället.
Senast redigerad av Vresrosen 2012-12-03 kl. 10:48.
Citera
2012-12-03, 19:29
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det verkar som om alla gränser för anständighet passeras, och då dyker advokaten B*dström upp som gubben i lådan. En advokatbyrå som visat tidigare omdömeslöshet.

Carola är en bra och skötsam människa, som gifte sig med en tokstolle. Carola har en fantastisk sångröst, hon är artist. Runar saknar yrke och talangerna består i att prata omkull sin omgivning med dravel. Dubiösa inkomstkällor. Carola träffade Runar i religiösa sammanhang som ung och oerfaren. Han verkade vara en bra och ärlig man. Det måste handla om flera dunkla personligheter hos denne pastor, en plåga till man som även är en bedragare och skitstövel.

Efter en skilsmässa, ny fru borde Runar lämna Caröla ifred och unna henne ett eget liv. Eller handlar det bara om pengar? En odugling som vill ha underhåll från Carola?

Det märkliga är att sonen är för gammal för att det skall processas om vårdnad. Det Runar gör är att sätta sonen i skottgluggen för sin egen girighet och hämnd. Den juridiska vårdnaden har ingen relevans för en normal kille på 14 år.

Saken handlar om en son som nu måste välja och ta ställning till olika sidor av sina föräldrar. Har pastor hjärntvättat sonen med sin tunga?

Jag ser Carola som lämplig mor, hon är den föräldern som försörjer sig ärligt utan bedrägerier till skillnad från Runar. Carola har alltid varit skötsam och det kan väl inte läggas henne till last?

Det som hedrar Carola är att hon inte "talat ut", trots skjutna älgar och katt.

Carolas skötsamhet och omsorg över andra människor var ett villkor för att adoptera som ensam förälder. De egenskaper som är bra hos en förälder skall inte vara orsak till att förlora vårdnaden ens i det som kallas Bodströmsamhället.

Ja, som birkaboo skrev ovan här, det blir svårt för Runar at tåstadkomma ngt här. Detta reser frågor kring hur vettig han är.

Vilka bedrägerier har runar gjort sig skyldig till? Det är relevant bakgrundsinfo till denna tråd.
Citera
2012-12-04, 01:54
Medlem
nynnas avatar
Läser man Carolas blogg verkar hon mest vara på resande fot med sin dotter som hon skämmer bort allt hon kan. Zoe är ljuset i Carolas liv och allt kretsar kring henne. Kanske Amadeus behöver ha en fast punkt i tillvaron med skola, läxor och fotbollsträning, och visst verkar Runar vara rutten när det gäller pengar men det behöver inte betyda att han är en usel pappa till sin son som nu är i yngre tonåren.
Citera
2012-12-04, 02:08
Medlem
Att disskutera hur vettig Runar å Carola är...skämtar ni? DOM tror ju på gud,för i helvete!!
I uppväxtåren så festade vi hos Majsan i Norsborg. Carola kom, drack ett kvarte å strippade å somnade under vardagsrumsbordet vid 21 tiden. Sen tog knullandet vid framåt 23-24 tiden. Alla juggar å annat i Norborg stod på rad ibland. Hallelulia

Carolas familj hade nåt sommar ställe i närheten av Borlänge/Dalarna å Carola kom till lokala mcklubben ofta å blev duktigt påsatt. Offentligt typ på en motorhuv odyl. Ibland så fick hon 2 folköl, å det räckte för att knullandet skulle börja för henne. Hallelulia

Att adoptera är ego! Ungen är ju svart,i ett vitt land(nåja). Men kommer väl att klara sig på arvet så det blir förhoppningsvis inte en bidragstagare. men med en plast morsa som är helt tom i bollen. hallelulia

Minns ni när Hagge Geigert gav Carola 3 frågor om trafik märken å hon klarade en,tror jag. Efter det så tog Hagge fram ett gigantiskt "körkort"(typ vinst checkar) å sa: Här får du ett körkort! -Å tack snälla,sa Carola. Å trodde att hon fått ett RIKTIGT körkort! Visar på hur dum å vilken hybris hon har/hade om sig själv. Hon skulle alltså inte behöva köra upp utan bara få ett körkort då hon svarat FEL på två av tre frågor(el. om det var 3 fel av 3,minns inte exakt), just för att hon var Carola..... Hallelulia å Hosianna i höjden.... AMEN!

Kul oxå när hon sa att folk var avundsjuka på henne. Folk tittar så på mig då jag stannar med cabben vid rödlysen. Varför folk tittade, var för att idioten spelade högsta volym på stereon i sin cab, å folk bara ryste å tänkte: Sicken dåre,söker hon uppmärksamhet el. vad. Klart folk titta om det låter i 100db från en öppen cab... Hallelulia

Fet,korkad knullbulle är mitt omdöme. Amen

Å NEJ, jag köttade aldrig dvärgkossan. Närmast var det när jag kom full å flöddrig å dumpades i Majsans säng,där Carola redan låg. Carola kom tydligen ut rätt snart å gnällde om att en lirare hade puttat ut henne från sängen...Minns inget av det själv dock, utan det är Majsans ord...hahaha Jag har bara sett Carola naken å i trosor sovandes under vardagsrumsbordet,helg efter helg..efter helg osv. Amen!
FullFartFramåt ,å helst utan Carola hahaha Hur kan någon vilja vara med en imbecill varelse!? Å nu negermamma oxå.. hahaha Inte är det Sarons ros..Hallelulia
Senast redigerad av nvk 2012-12-04 kl. 02:12.
Citera
2012-12-04, 04:26
Medlem
Jag tror man skiljer på boende och vårdnad. Såvitt jag förstått bor deras son växelvis hos de Carola och Runar, kanske 2 veckor i stöten hos dem var. Om Runar anser att boendet ska ske på annat sätt är det väl boende/umgänge han ska processa om? När bara den ena föräldern blir vårdnadshavare blir det den som skriver på alla papper och företräder barnet.
Det verkar rent löjligt att dra igång detta för en kille som är 14 år. Och dessutom av en pappa som verkar ha svårt att försörja sig själv. Kan inte hjälpa att jag tänker på att Runar kanske hoppas på fett underhåll från C...
Stackars kille som blir omskriven i pressen för detta.
Citera
2012-12-04, 18:12
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nusciak
Jag tror man skiljer på boende och vårdnad. Såvitt jag förstått bor deras son växelvis hos de Carola och Runar, kanske 2 veckor i stöten hos dem var. Om Runar anser att boendet ska ske på annat sätt är det väl boende/umgänge han ska processa om? När bara den ena föräldern blir vårdnadshavare blir det den som skriver på alla papper och företräder barnet.
Det verkar rent löjligt att dra igång detta för en kille som är 14 år. Och dessutom av en pappa som verkar ha svårt att försörja sig själv. Kan inte hjälpa att jag tänker på att Runar kanske hoppas på fett underhåll från C...

Får inga underhåll på det sättet i Sverige vad jag vet, eller? Visst en standardsumma underhåll blir det väl men..Varför skulle han ens få vårdnaden om han har knapert med pengar, visst pengar är inte allt men hon har ju uppenbarligen fått adoptera ett barn och då är det en jäkla koll på vad för sorts liv den adoptionssökande lever, kan ge för standard till ett barn osv.

Nej tror knappast Runar går vinnande ur det.
Citera
2012-12-04, 18:19
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nynna
Läser man Carolas blogg verkar hon mest vara på resande fot med sin dotter som hon skämmer bort allt hon kan. Zoe är ljuset i Carolas liv och allt kretsar kring henne. Kanske Amadeus behöver ha en fast punkt i tillvaron med skola, läxor och fotbollsträning, och visst verkar Runar vara rutten när det gäller pengar men det behöver inte betyda att han är en usel pappa till sin son som nu är i yngre tonåren.

Fast varför skulle hon skriva om Amadeus, är väl inte honom bloggen handlar om och vill säkert inte bli "uthängd" heller, tonåring som han är. Tror knappast allt kretsar runt dottern.

Dock tror absolut det handlar om att Runar nu tycker Amadeus blir åsidosatt, men har han inte blivit det ifrån Runars sida när även han skaffat nya barn osv? Tycker det är väldigt fult spelat och lite stenålderstänk att morsan ska offra allt för ungen typ.

Carola behöver ju inte vara sämre bara för att hon reser mycket. Amadeus kanske har det jättebra ordnat när hon är borta.

Jaja, skitsamma..varför bryr mig ens om det här.
Citera
2013-01-01, 00:41
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nusciak

Är ganska säker på att Runar dragit igång detta som en hämnd på Carola, då hon inte velat ge honom mer pengar.

Jag vet att jag läste/hörde att han gjort så tidigare. Dvs hotat med att gå ut i pressen med något för att få pengar av Carola. Hon gick då med på det för att skydda Amadeus från att bli uthängd i pressen.

Runars fru är inte glad i det han håller på med (insider).
Citera
2013-01-13, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Nix, det är äkta vara.. Hon använder "wonderbra" för det mesta och har ganska stora vårtgårdar.

Hur vet du det här? Bildbevis
Citera
2013-01-21, 20:36
Moderator
Siegfrids avatar
Jävlar vilka bröst hon skaffat sig. Silikon? Visades nu på Guldbaggegalan.
Citera
2013-01-21, 20:37
Medlem
Ja, jag såg det! Helvete! :O

http://media.shootitlive.com/B1SNLu64QZYpW2QCwAdRTfHytQW/600.jpg?project_id=aftonbladet/990

http://media.shootitlive.com/8hFiV2rO8G5zmwMEzsdCWhMNheL/600.jpg?project_id=aftonbladet/990

http://media.shootitlive.com/TVjCJQhO71rCECei0IJkdmany1J/600.jpg?project_id=aftonbladet/990

http://media.shootitlive.com/SpWG2NnJtWqxwfQWTsbWLkW9GEm/600.jpg?project_id=aftonbladet/990

*EDIT* Lite fler bilder!
Senast redigerad av Blackeneds 2013-01-21 kl. 20:48.
Citera
2013-01-21, 20:52
Medlem
SirKnasens avatar
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/16107301/520/normal/2a4666103943a/carola2.jpg
En till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in