2013-01-21, 18:32
Medlem
Sightnesss avatar
"6 dag"

Vilken analfabet kläckte idén att införa den förkortningen?

"1d", "6d" osv?
Citera
2013-01-21, 18:54
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Problemet är som jag och andra redan förklarat för er, när något som ni inte gillar får för stor uppmärksamhet pga att användarna gillar det, då begränsar ni exponering vilket effektivt leder till minskad spridning av budskapet. Just spridningen av budskapet är cenralt för yttrandefrihet och detta reglerar ni efter er smak. Detta kan därför inte benämnas som Yttrandefrihet på riktigt utan snarare som Yttrandefrihet när moderatorerna gillar det.
Vad babblar du/ni om?
Du har fortfarande rätten att skriva precis vad du vill på forumet, ingen skillnad från förr.
Trådarna kommer dyka upp på AÄ om de blir populära, precis som de gjorde med HÄ.
Moderatorer kan plocka bort trådar från AÄ precis som de kunde med HÄ.

Enda skillnaden är nu att moderatorerna har möjlighet att lyfta upp trådar till AÄ.
Just för att användaren inte ska missa en särskild tråd med en viss händelse/upptäckt you name it.

Vart fan får ni ifrån att yttrandefriheten skulle begränsas? Det är bara någonting ni fått för er, och sedan tror att det är så.
Citera
2013-01-21, 18:55
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Bara ni inte blir för heta på att göra om saker och ting. Flashback är i grunden bra som det är. Ge hellre stöd för användare att modifiera hur de själva vill se saker. Att en gammal FB-räv med tusentals investerade FB-timmar ser poängen med nya funktioner ska ju också ses i jämförelse med de 30-40k andra användarna som kanske mest stör sig på samma förändringar.

Det här! Kan ni inte istället göra flashback mer användarmodifieratvänligt? Finns ju bara vinnare i sådana fall! Möjligtvis att det kan vara jobbigt för teknikerna och admins att fixa, men viss användarmodifiering finns ju idag, och ni moderatorer kan trixa och fixa ännu mer med inställningarna.

Ni kan tex se HÄ och AÄ, låt användarna göra samma sak, eller om de bara vill se en utav dem.

Osv, modifiera användarvänligheten istället för att centralplanera!
Citera
2013-01-21, 19:01
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Vad babblar du/ni om?
Du har fortfarande rätten att skriva precis vad du vill på forumet, ingen skillnad från förr.
Trådarna kommer dyka upp på AÄ om de blir populära, precis som de gjorde med HÄ.
Moderatorer kan plocka bort trådar från AÄ precis som de kunde med HÄ.

Enda skillnaden är nu att moderatorerna har möjlighet att lyfta upp trådar till AÄ.
Just för att användaren inte ska missa en särskild tråd med en viss händelse/upptäckt you name it.

Vart fan får ni ifrån att yttrandefriheten skulle begränsas? Det är bara någonting ni fått för er, och sedan tror att det är så.

Du läste inte inlägget, eller hur?
Citera
2013-01-21, 19:02
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Du läste inte inlägget, eller hur?
Det var precis vad jag gjorde.
Missa jag något?
Citera
2013-01-21, 19:08
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Det var precis vad jag gjorde.
Missa jag något?

Ja typ allt, läs igen.
Citera
2013-01-21, 19:21
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sightness
"6 dag"

Vilken analfabet kläckte idén att införa den förkortningen?

"1d", "6d" osv?
Håller med.

När det äntligen började arta sig får ngn kramp i ide-verkstan,kastar ut sig iden om dagar oxå...vips så var det jätterörigt o läsa igen.

Ta bort, ta om.
Citera
2013-01-21, 19:38
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Håller med.

När det äntligen började arta sig får ngn kramp i ide-verkstan,kastar ut sig iden om dagar oxå...vips så var det jätterörigt o läsa igen.

Ta bort, ta om.

Det kommer och försvinna inom kort. Förhoppningsvis under kvällen. Vi håller på och arbetar med lite grejer. Men så som det ser ut nu ska det givetvis inte se ut.

admin
Citera
2013-01-21, 19:44
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det kommer och försvinna inom kort. Förhoppningsvis under kvällen. Vi håller på och arbetar med lite grejer. Men så som det ser ut nu ska det givetvis inte se ut.

admin
Tackar, trots allt rätt bra förändring som nu visat sig funka.

Jag som användare märker inga negativa aspekter längre sedan uppdelning, mer spridning o att nyhetsämnen finns mer rep.
Citera
2013-01-21, 19:49
Medlem
Dr_Dollars avatar
Kanske en onödig fråga eftersom "naturligtvis kommer det inte att se ut så här"...men jag bara måste få veta

Klickar man på "A4-arket" längst ut till vänster så kommer man liksom "inhoppandes till inlägg #98 i en tråd"...varför är det så?
Citera
2013-01-21, 19:50
Medlem
teflonpannan69s avatar
Med datummärkningen så förstår man hur många trådar som är gamla. Med gamla HÄ hade man fått en större intressantare spridning med mer aktuella ämnen, dagsfärska. Många AÄ ämnen är allt annat än dagsfärska och tänker då speciellt på de under Övrigt. Och anledningen till att de inte är dagsfärska är för att de inte bli bortplockade, trots att det inte längre finns något intresse för dem längre!
Citera
2013-01-21, 19:53
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Kanske en onödig fråga eftersom "naturligtvis kommer det inte att se ut så här"...men jag bara måste få veta

Klickar man på "A4-arket" längst ut till vänster så kommer man liksom "inhoppandes till inlägg #98 i en tråd"...varför är det så?
Testa att gå in i valfritt forum och kolla allra längst ner.

(Och nej, det fungerar inte helt som det ska längre, men det har att göra med begränsningar vad det gäller storlek på cookies och hur många trådar som kan hanteras)
Senast redigerad av ÅnkelGunnar 2013-01-21 kl. 20:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in