2013-01-12, 15:03
Medlem
qbelixs avatar
Jag har bara läst första och sista sidan. Vet någon vad TS menar i första inlägget, "köttig rökt falukorv?" Kan det vara Gustafskorv han menar?? Som ju inte är en falukorv förstås. Åh jävlar vad sugen jag blev på Gustafskorv nu. Den har inte tagit sig till Norge än tyvärr.
Citera
2013-01-12, 15:20
Medlem
beerklunkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Det här kommer ni tycka är vansinne, men jag gillar smaken på Scans "Lantkorv", dvs billigaste varianten. Har för mig det är runt 10% kött bara. Sjukt egentligen, men är det gott så är det.

Dock föredrar jag Tillmans falukorv från Bollnäs, som nämnts flera gånger tidigt i tråden. Tyvärr går den inte att få tag på där jag bor nu.
Jag håller med och jag struntar faktiskt i att falukorv överlags har lite kött i sig.
Folk får påpeka att falukorv är skabbigt och till för låginkomsttagare om dom vill, falukorv är fortfarande gott, thats it
Citera
2013-01-12, 16:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cocoloco1
icas falukorv smakar skit, alla icas saker är billigt gjorda.
Konsum har lit kvalité i allafall
brukar köpa den som ser godast ut.

gott med stuvade, ketchup och pås-sallad med salladslök :-D
Citera
2013-01-12, 17:08
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beerklunker
Jag håller med och jag struntar faktiskt i att falukorv överlags har lite kött i sig.
Folk får påpeka att falukorv är skabbigt och till för låginkomsttagare om dom vill, falukorv är fortfarande gott, thats it

Falukorven är namnskyddad och måste bestå av till minst 40% nöt- och fläskkött. Många falukorvar innehåller dock mer kött än så.

När de kallas för Lantkorv, Gårdskorv med mera kan man utgå från att det är ett lågt köttinnehåll.
Citera
2013-01-12, 17:10
Medlem
cap-ou-pas-caps avatar
Scan är ju en klassiker men har inte prövat tillräckligt många för att kunna utnämna den som bäst.
Citera
2013-01-12, 19:57
Medlem
MilleniumFalcons avatar
Jokkmokks Falu är nog den bästa. Sen åt jag även bra falukorv när jag var i Funäsdalsfjällen som också var lokalproducerad.
Citera
2013-01-12, 22:17
Medlem
Jag säger som många andra,Tillmans från Bollnäs,lika god som den är eller stekt/grillad.

Den kan köpas i så gott som hela gävleborgslän,de gör även väldigt god grillkorv och köttprodukter.
Citera
2013-01-12, 23:32
Medlem
Infinitesimals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xirc
Bästa falukorven finner du i Färila utanför Ljusdal godare falukorv går inte att uppbringa ..
http://www.ica.se/butiker/supermarket/ljusdal/ica-supermarket-farila-387/butiken/delins-charkuteri/

Det tycker jag också (https://www.flashback.org/sp41427776)
Citera
2013-01-13, 01:55
Medlem
ValStryparns avatar
Kruuvakorven från Nordchark är en god köttig körv!
Citera
2013-01-14, 20:03
Medlem
frankie16s avatar
Jag traskade iväg till Östermalmshallen och köpte en bit Jokmokskorv idag. Det var en riktigt köttig upplevelse kan jag säga. Betydligt hårdare än vanlig falukorv och en ordentlig röksmak. Riktigt trevlig. Bor ni i Stockholm gå gärna in och köp en bit och prova. Det var oerhört hög kvalité - nästan för bra för att kallas falukorv. 155kr kilot.
Citera
2013-01-18, 03:11
Medlem
Jag säger som många andra, scans falukorv är ju en favorit.
Annars funkar även Ica's falukorv. Men håller mig undan billig falukorv.
Citera
2013-01-18, 05:51
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chuvia
Jag säger som många andra, scans falukorv är ju en favorit.
Annars funkar även Ica's falukorv. Men håller mig undan billig falukorv.

Dom i plastskinn (billiga från willys) är ju bara äckliga. Man får det man betalar för. Fy fan för dom billiga korvarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in