2012-12-17, 01:14
Medlem
Det har slagit mig att det kunde vara trevligt att ha en taxameter i bilen. Lite skönt sådär att kunna knäppa på när andan faller in. Skulle vilja komma åt den där taxikänslan lite oftare, blir ju lite dyrt i längden att glida runt i den äkta varan. Samtidigt ganska nice om jag skjutsar vänner, kunna nicka lite förmanande mot taxametern när jag har stått och väntat utanför deras port alldeles för länge. Avser inte att starta taxiverksamhet själv, tänkt att den mest ska sitta där och ticka.

Kollat runt lite på blocket, ser ut som man kan köpa en komplett för runt 10000. Är det någon som har erfarenhet av att installera en rackare så får ni gärna berätta. Mycket bök? Är inte så kunnig själv tyvärr. Dom rent legala aspekterna? Plockas bort innan besiktning? Ska ju som sagt inte köra taxi "på riktigt" så att säga. Kan man få ut kvitton utan att man tagit betalt? Skulle vara lite roligt.

Tack på förhand.
Citera
2012-12-17, 01:19
Medlem
Lugini3s avatar
Du har nog för mycket fritid eller en väldigt konstig läggning som du inte borde visa så öppet.
Finns ju gamla taxibilar att köpa som är fullutrustade.
Citera
2012-12-17, 01:22
Medlem
Slickenyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cambell
Det har slagit mig att det kunde vara trevligt att ha en taxameter i bilen. Lite skönt sådär att kunna knäppa på när andan faller in. Skulle vilja komma åt den där taxikänslan lite oftare, blir ju lite dyrt i längden att glida runt i den äkta varan. Samtidigt ganska nice om jag skjutsar vänner, kunna nicka lite förmanande mot taxametern när jag har stått och väntat utanför deras port alldeles för länge. Avser inte att starta taxiverksamhet själv, tänkt att den mest ska sitta där och ticka.

Kollat runt lite på blocket, ser ut som man kan köpa en komplett för runt 10000. Är det någon som har erfarenhet av att installera en rackare så får ni gärna berätta. Mycket bök? Är inte så kunnig själv tyvärr. Dom rent legala aspekterna? Plockas bort innan besiktning? Ska ju som sagt inte köra taxi "på riktigt" så att säga. Kan man få ut kvitton utan att man tagit betalt? Skulle vara lite roligt.

Tack på förhand.

Får känslan av att du är en sniken skattesmitare 7-16 jobb, lön 25e, 4 veckor semester, supa på midsommar som nu även ska ta din svarttaxi på helgerna till en ny nivå med egeninstallerad taxameter. Nä men vafan det lät jävligt dyrt, onödigt, bökigt och jobbigt bara för att få ut nå jävla kvitton for fun.
Citera
2012-12-17, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugini3
Du har nog för mycket fritid eller en väldigt konstig läggning som du inte borde visa så öppet.
Finns ju gamla taxibilar att köpa som är fullutrustade.

Bådadelar, men det är ju inte olagligt. Vill inte byta bil dock.
Citera
2012-12-17, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slickenya
Får känslan av att du är en sniken skattesmitare 7-16 jobb, lön 25e, 4 veckor semester, supa på midsommar som nu även ska ta din svarttaxi på helgerna till en ny nivå med egeninstallerad taxameter. Nä men vafan det lät jävligt dyrt, onödigt, bökigt och jobbigt bara för att få ut nå jävla kvitton for fun.

Pluggar och betalar gärna skatt. Är dock sniken men har ett roligt extrajobb så det går bra ändå. Gillar bara att åka taxi ju.
Citera
2012-12-17, 02:14
Medlem
8xxSeriess avatar
Haha ja jag har nog också mina misstankar. Men men.

Hittade en hel del här:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_trks...at=0&_from=R40

Edit:
Du skulle ju skaffa en gammal gul Caprice sedan med för att få den riktiga känslan! Eller allra helst en Checker.
Senast redigerad av 8xxSeries 2012-12-17 kl. 02:16.
Citera
2012-12-17, 03:13
Medlem
Du skulle passa in bra här

https://www.flashback.org/t2014617
Citera
2012-12-17, 03:17
Medlem
donaukinds avatar
Trött på kompisar som inte betalar för bensinen när du erbjudit dig att skjutsa dem?
Citera
2012-12-17, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cambell

Tack på förhand.

Finns!

Det gjordes reklam för en app som gör just det du vill ha. Du sätter upp telefonen i en hållare och den tickar på med framkörningsavgift och tar hänsyn till timlön och körd sträcka. Skitkul att ha om man har mycket folk omkring sig som säger kör mig dit, kan du bara stanna till här, vänta här jag ska bara.. och så vidare Skitkul att visa att det inte är gratis att äga en bil!

http://www.idg.se/2.1085/1.434969/da...-min-taxameter
Senast redigerad av poiqwen 2012-12-17 kl. 03:41.
Citera
2012-12-17, 03:48
Medlem
qaws avatar
Kanske inte riktigt vad du hade tänkt dig, men det finns rätt bra Taxi meter appar till smartphones.
Citera
2012-12-17, 06:17
Medlem
JohnLocke2s avatar
http://androidapp.lisisoft.com/andro...taxameter.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in