2012-11-25, 11:23
Citat:
Modifierad, kortad och softad?? Verkar ju mkt märkligt men du om någon vet ju vad du talar om. Den tyska versionen av Barninfiltratören är ju dock densamma som den svenska (förutom för- och eftertexter) så klart man undrar varför Kodnamn Lisa skulle vara så annorlunda, kanske för att den är en biofilm och därmed längre? Samtidigt är ju den tyska versionen iaf 10 minuter längre än tex just Barninfiltratören.
Ursprungligen postat av AndersNilsson1
Fast alla frågetecken ni nämner, här och i den långa och nu låsta tråden, beror ju på att ni alla sett en tysk TV-version av filmen, modifierad, kortad och softad/censurerad för tysk TV-publik, och med icke komplett ljud samt utan svenska texter.
Nå den som lever får se, kommer givetvis se Kodnamn Lisa på bio - har dock hela tiden tyckt att det här med februaripremiären känns väldigt märkligt efter att de 5 första filmerna släppts med 2 veckors mellanrum, en julpremiär hade väl känts som det mest vettiga. Kanske finns det chans på det nu efter läckan?
Edit: Premiären är fortfarande satt till februari, Anders Nilsson har skrivit ett långt inlägg om det på Facebook.
Citat:
Det stämmer precis - den tyska versionen är i 24fps medan den svenska är 25fps - den svenska filmen är alltså lika lång fast aningen uppsnabbad, något som gäller i princip samtliga filmer som ges ut som 25fps. Sök på PAL speedup om du vill veta mer.
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Noterade en sak när jag såg tysk-versionen av Barninfiltratören för ett tag sedan. Den har tre minuter längre speltid (96 min) än den svenska versionen (93 min). Har för mig att Anders Nilsson skrev att den tyska spelas upp långsammare och på så vis blir längre. Men är inte säker på om det stämmer.
Citat:
Man tackar. Inomhusscenerna hos Seth är alltså inspelade i studio, annars gör ju eftertexterna sken av att allt är inspelat på plats. Falks hem känns onekligen också som studio, vilket förmodligen även polishuset är. Tex Franks lägenhet känns ju dock äkta, men den är å andra sidan inte med så mycket.
Ursprungligen postat av trattfan
Citat:
Du kan visst inte låta bli att förstöra även denna diskussion med ditt rasisttrams, det finns andra forum för det.
Ursprungligen postat av Gandy
Och mer sånt blir det ju mer babbar de tar in i rollistan därav ett stort skäl till varför man måste stoppa pk anpassningen av filmerna
Senast redigerad av AnotherStranger 2012-11-25 kl. 12:05.
Senast redigerad av AnotherStranger 2012-11-25 kl. 12:05.