2012-11-25, 11:23
Medlem
AnotherStrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersNilsson1
Fast alla frågetecken ni nämner, här och i den långa och nu låsta tråden, beror ju på att ni alla sett en tysk TV-version av filmen, modifierad, kortad och softad/censurerad för tysk TV-publik, och med icke komplett ljud samt utan svenska texter.
Modifierad, kortad och softad?? Verkar ju mkt märkligt men du om någon vet ju vad du talar om. Den tyska versionen av Barninfiltratören är ju dock densamma som den svenska (förutom för- och eftertexter) så klart man undrar varför Kodnamn Lisa skulle vara så annorlunda, kanske för att den är en biofilm och därmed längre? Samtidigt är ju den tyska versionen iaf 10 minuter längre än tex just Barninfiltratören.

Nå den som lever får se, kommer givetvis se Kodnamn Lisa på bio - har dock hela tiden tyckt att det här med februaripremiären känns väldigt märkligt efter att de 5 första filmerna släppts med 2 veckors mellanrum, en julpremiär hade väl känts som det mest vettiga. Kanske finns det chans på det nu efter läckan?

Edit: Premiären är fortfarande satt till februari, Anders Nilsson har skrivit ett långt inlägg om det på Facebook.

Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Noterade en sak när jag såg tysk-versionen av Barninfiltratören för ett tag sedan. Den har tre minuter längre speltid (96 min) än den svenska versionen (93 min). Har för mig att Anders Nilsson skrev att den tyska spelas upp långsammare och på så vis blir längre. Men är inte säker på om det stämmer.
Det stämmer precis - den tyska versionen är i 24fps medan den svenska är 25fps - den svenska filmen är alltså lika lång fast aningen uppsnabbad, något som gäller i princip samtliga filmer som ges ut som 25fps. Sök på PAL speedup om du vill veta mer.

Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
http://www2.bjurfors.se/Bostad/Vastr...-Tallvagen-3b/

Något fanboy som vill köpa
Man tackar. Inomhusscenerna hos Seth är alltså inspelade i studio, annars gör ju eftertexterna sken av att allt är inspelat på plats. Falks hem känns onekligen också som studio, vilket förmodligen även polishuset är. Tex Franks lägenhet känns ju dock äkta, men den är å andra sidan inte med så mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Gandy
Och mer sånt blir det ju mer babbar de tar in i rollistan därav ett stort skäl till varför man måste stoppa pk anpassningen av filmerna
Du kan visst inte låta bli att förstöra även denna diskussion med ditt rasisttrams, det finns andra forum för det.
Senast redigerad av AnotherStranger 2012-11-25 kl. 12:05.
Citera
2012-11-25, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Christian Brandin aka Conny Lloyd - Vapenbröder.
Med motiveringen: "Släpp väskorna fattar du", "Sprriiiit!" och "Skål gubbar!"

Näst bästa film med Brandin - Spelets regler.
Motivering: "Tjenare, tjenare!" och "Jag gjorde faan ingeeet!"

Tredje bästa film med Brandin - Kodnamn Lisa

Motivering: "Faaan, Frank vet ju allt om oss"
Citera
2012-11-25, 15:59
Bannlyst
Är det nån som vet om scenen där Frank Wagner blir konfronterad av gänget i Mercan är någorlunda autentisk? Om inte, hur blev Peter Rätz han konfronterad?
Citera
2012-11-25, 16:58
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valach
Tredje bästa film med Brandin - Kodnamn Lisa

Motivering: "Faaan, Frank vet ju allt om oss"
Haha, no shit Conny, vilket jävla snille

Fjärde bästa film med Brandin - De 107 patrioterna.

Motivering: "Gött å se daaj, du har inte legat på latsidan ser jag, vaaa? "

Motivering 2: Rydellgänget och Legion Gothia stormar en lägenhet tillhörande två brudar med kopplingar till Zabangidagänget.
Legion Gothia-snubbarna, Felix och Kenneth Alm pressar brudarna att snacka, Seth letar runt för att hitta något som kan leda någon vart.
Vad gör Conny Lloyd då? Jo han passar på att ta en vinare i köket
Citera
2012-11-25, 17:03
Bannlyst
Citat:

Motivering 2: Rydellgänget och Legion Gothia stormar en lägenhet tillhörande två brudar med kopplingar till Zabangidagänget.
Legion Gothia-snubbarna, Felix och Kenneth Alm pressar brudarna att snacka, Seth letar runt för att hitta något som kan leda någon vart.

Klockrena skådespelarinsatser. I Vapenbröder så ser man honom i bakgrunden inne på Wagners krog när han limmar på nån brud. Hade varit fantastiskt om man om man kunde fått höra några repliker från det samtalet.
Citera
2012-11-25, 17:10
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:

HAHAHA, så jävla klockren "Tok-Conny" är alltså
Citera
2012-11-25, 17:22
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toccen
Klockrena skådespelarinsatser. I Vapenbröder så ser man honom i bakgrunden inne på Wagners krog när han limmar på nån brud. Hade varit fantastiskt om man om man kunde fått höra några repliker från det samtalet.
Tycker faktiskt också att han gör rollen bra, även om vi kanske inte talar om de mest storartade skådespelar insatser så är ju faktiskt Tok-Conny bara en vanlig snubbe, lite halvdum gängmedlem, majonettdocka under Seth Rydell.

Och man hade gärna velat se/höra hur Conny gått tillväga när han haffar en brud, kan nog komma endel sköna kommentarer i ett sånt läge

När jag ser Conny Lloyd så tänker jag på Jens Lapidus "Snabba cash" och karaktären Patrik, f.d skinnskalle som gått vidare och jobbar som underhuggare åt Mrado Slovovic och juggemaffian.
Lite liknande stuk på Tok-Conny.
Citera
2012-11-26, 19:30
Medlem
Har Kenneth Alm några fler repliker i de andra filmerna än "jag måste hem och släppa ut hunden" i de 107 Patrioterna?
Citera
2012-11-26, 20:15
Medlem
craschpangbooms avatar
Ingen som har lyckats översätta vad Ryssarna sa egentligen?
Citera
2012-11-26, 20:15
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadimi
Har Kenneth Alm några fler repliker i de andra filmerna än "jag måste hem och släppa ut hunden" i de 107 Patrioterna?

Inte vad jag minns.
Citera
2012-11-26, 21:34
Medlem
AnotherStrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av craschpangboom
Ingen som har lyckats översätta vad Ryssarna sa egentligen?
"diskhanduk" har visst tillgång till filmen på tyska och översatte litegrann här: https://www.flashback.org/sp40308210 - tänkte kolla igenom filmen igen och skriva ner i vilka partier det pratas andra språk och skicka ett pm till honom.
Citera
2012-11-27, 15:24
Medlem
craschpangbooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnotherStranger
"diskhanduk" har visst tillgång till filmen på tyska och översatte litegrann här: https://www.flashback.org/sp40308210 - tänkte kolla igenom filmen igen och skriva ner i vilka partier det pratas andra språk och skicka ett pm till honom.
Intressant, dela gärna med dig om du listar ut vad som sägs!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in