2012-11-20, 21:23
Medlem
Det som är PK för nån är KP för nån annan. Allt är relativt, som han med det yviga håret sa en gång i tiden. Och inte ens han hade rätt – troligtvis – har ju vissa inom vetenskapen numera kommit fram till, sägs det.
Citera
2012-11-20, 21:30
Medlem
Zabine:
Citera
2012-11-20, 21:45
Medlem
Zabines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersNilsson1
Zabine:

Ok tack så mycket för dina svar. Fantastiska filmer.
Citera
2012-11-20, 21:56
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
:-)
Anders
Instämmer! Jag vill tacka dig Anders för dessa otroliga filmer! Och lycka till med framtida projekt
Citera
2012-11-20, 22:16
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
ALLTING i filmerna är inte 100% autentiskt. Filmskaparna kan vända och vrida på handlingen allt för att skapa en bra story. Mao kan karaktären Frank Wagner mycket väl dyka upp igen. Det handlar snarare om huruvida Joel Kinnaman kan tänka sig att spela rollen igen eller inte. Det finns alltid mer att berätta men det beror ju på hur mycket hänsyn man vill ta till den verkliga förlagan.

Det vore kanske osmidigt och respektlöst att låta karaktären Wagner bli ihjälskjuten samtidigt som Peter Rätz är i livet. Det skulle säkert kännas obehagligt.

Du behöver f.ö. inte knäppa oss på näsan. De flesta som följt med i diskussionen kring GSI och Frank Wagner vet mycket väl att Peter Rätz är förebilden. Det finns ingen anledning att spela besserwisser angående en sån sak.
Jag skulle tippa på att Frank Wagner kommer dyka upp någonstans för att (som du eller någon annan skrev tidigare) knyta ihop säcken kring honom.
Vad jag tänker på där är det som Frank säger till Johan i första filmen han är med i (Gruppen för särskilda insatser). Johan frågar Frank vad han anledningar till att vara informatör/infiltratör är, varför han gör det här. Frank svarar något i stil med "Någon gång när vi känner varann lite bättre kanske jag berättar det för dig".
Trots att det gått 11 filmer sedan dess och Frank Wagner och Johan Falk lärt känna varandra riktigt bra så tycker jag ändå att man aldrig riktigt fått svaret på den frågan.

Så det är vad jag hoppas på att få se från Frank Wagner iallafall, jag ser gärna att han är med mer än så men i huvudsak så vill jag gärna se att man knyter ihop den historien.
Om det sen blir att Frank återigen utgör biroll i en hel film eller om det avhandlas över telefon mellan Göteborg och södra Frankrike återstår väl isåfall att se.
Citera
2012-11-20, 22:22
Medlem
MX 1337:
Återigen, uppenbart att ni missar saker när ni ser den tyska TV-versionen. Sorgligt, eftersom ni tillhör de största fansen.
Citera
2012-11-20, 22:48
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
MX 1337:
Återigen, uppenbart att ni missar saker när ni ser den tyska TV-versionen. Sorgligt, eftersom ni tillhör de största fansen.
Jaja, Anders Nilsson. Jag ska gå och se din film på bio så får vi se om det framkommer något mer då.
Förövrigt var denna upplaga filmer riktigt bra, hoppas ni fortsätter leverera även nästa gång.
Citera
2012-11-20, 22:53
Medlem
Zabines avatar
Citat:
MX 1337:

Vad är det för galning som klippt i den tyska versionen? Skulle som regissör bli förbannad, förstör ju mer än när filmer visas på tv och tv-bolagen bryter för reklam vid olämpligt tillfälle. Vet att tv har sina anledningar. Kommer köpa den svenska versionen.

Bara nyfiken på om det finns fler verkliga passande händelser på lager att använda i eventuella kommande produktioner?
Citera
2012-11-20, 23:41
Medlem
DrNobodys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Jag skrev ju litet gästspel. Det kan ju räcka med en scen med ett telefonsamtal eller en scen från hans nya liv utanför Sverige för att knyta ihop säcken. Hans relation med Seth lär ju vara minst sagt ansträngd och att åka tillbaka till Götet verkar ju onödigt dumdristigt så det lär vi inte få se. Men som sagt, ingen av oss vet och därför är det rätt meningslöst att spekulera.

Angående Sophies och Seths förmodade relation: Nej jag tror inte de kommer få ihop det.
Det är ju när man inte vet som man spekulerar.

Av allt döma känns det verkligen som att "Lisa/Frank" inte kommer vara med i framtiden då dem verkligen knöt ihop knuten och lät karaktären "gå i mål" om jag får uttrycka mig metaforiskt.
Citera
2012-11-20, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zabine
Vad är det för galning som klippt i den tyska versionen? Skulle som regissör bli förbannad, förstör ju mer än när filmer visas på tv och tv-bolagen bryter för reklam vid olämpligt tillfälle. Vet att tv har sina anledningar. Kommer köpa den svenska versionen.

Bara nyfiken på om det finns fler verkliga passande händelser på lager att använda i eventuella kommande produktioner?

Finns ju massa saker, Mega ledaren i HA som nu lever i vittnesskydd sedan han golade sina egna, Polischefen Karin Götblads knarkaffär på Gotland, Fitzpatricks liv, fler episoder ur Rätz liv finns mycket
Citera
2012-11-20, 23:44
Medlem
DrNobodys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Jag skulle tippa på att Frank Wagner kommer dyka upp någonstans för att (som du eller någon annan skrev tidigare) knyta ihop säcken kring honom.
Vad jag tänker på där är det som Frank säger till Johan i första filmen han är med i (Gruppen för särskilda insatser). Johan frågar Frank vad han anledningar till att vara informatör/infiltratör är, varför han gör det här. Frank svarar något i stil med "Någon gång när vi känner varann lite bättre kanske jag berättar det för dig".
Trots att det gått 11 filmer sedan dess och Frank Wagner och Johan Falk lärt känna varandra riktigt bra så tycker jag ändå att man aldrig riktigt fått svaret på den frågan.

Så det är vad jag hoppas på att få se från Frank Wagner iallafall, jag ser gärna att han är med mer än så men i huvudsak så vill jag gärna se att man knyter ihop den historien.
Om det sen blir att Frank återigen utgör biroll i en hel film eller om det avhandlas över telefon mellan Göteborg och södra Frankrike återstår väl isåfall att se.
Såg vi samma film? Jag har aldrig varit med om en så tydlig "säckknytning" som i "Kodnamn Lisa".
Citera
2012-11-21, 00:35
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrNobody
Såg vi samma film? Jag har aldrig varit med om en så tydlig "säckknytning" som i "Kodnamn Lisa".
Jo, det håller jag iofs också med om.
Men, jag tyckte ändå att det fattades lite, några frågor lämnades utan svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in