2012-11-05, 14:34
Medlem
JohnnyDestroys avatar
Ingenting är så obegripligt som att Mange Schmidt har någon som helst karriär, oavsett hur lokal och liten den än må vara. Han tar nödrim till en helt ny nivå.

Jag heter Mange Schmidt, eh
Jag har en liten pitt, yieh
Om du tror jag hitt, påieh
Så kom å ta en titt, meh
Nu ska ja rimma, oooh
I en timma, mooh
Tills du bah svimma, oooh
I en, öh... timma! Oooh?
Sen ska ja trimma, bah
Å kanske simma, vah?
Vaffö inte trimma, hah
Eller limma, pah
Ei, yo yo, Mange Schmidt in da house!
Mouse!
Paus!

Vet att det finns ett underbart klipp från Pang Prego där en av killarna lackade ut på Schmidt i fyllan under grammisgalan och utmanade honom på ett rap-battle och spelade in det med sin mobil.
Citera
2012-11-09, 03:23
Medlem
Maleficiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etirdet
Justin Bieber - Han är väl allmänt känd som en klåpare så att närmare förklaring behövs inte.

Måste man inte ha något värde till att börja med som artist/musiker för att kunna vara överskattad?
Citera
2012-11-09, 03:57
Medlem
Pink Floyd, visst dom har gjort ett par bra låtar men vafan är grejen?
Citera
2012-11-09, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsyketSviker
Pink Floyd, visst dom har gjort ett par bra låtar men vafan är grejen?
Snarare har dem gjort ett par dåliga! :O

Världens bästa band enligt mig en helt egen division fantastiska musiker.
Jag kan dock tycka Pink Floyd 1966-1969 är överskattad musik men efter David Gilmour trädde in blev dem världens bästa band.

David Gilmour Fantastisk sångare och Gitarrist
Roger Waters Fantastisk låtskrivare och konceptframställare (och en riktig tjurig jävel)
Richard Wright Fantastisk synthspelare och kompositör grym på skapa stämmningar
Nick Mason gör vad han ska

Sedan att musikerna bara blivit bättre med åren än tvärtom är fantastiskt de flesta rockband från 70-talet som lirat live på 2000-talet har varit förjävliga där missbruk och extravagant leverne sänkt kvalitén. Deras 70-tals album är mytomspunna allihop och riktiga klassiker från Atom Heart Mother till The Wall. Roger Waters sålde ut 2 gånger om i Sverige sist han lirade här och då är han ändå den mest utskällde av bandets deltagare.

http://www.youtube.com/watch?v=Qq_bITDr_90 Låten är fantastisk för vara komponerad 1972 och sättet hur David och Richard förfinat den till perfektion under 35 år magiskt!
Citera
2012-11-09, 06:54
Medlem
von_Ss avatar
Beror ju på vad man menar med överskattad också. Pink Floyd är ju verkligen ett band som folk häver ur sig att de gillar bara för att de vill verka musik-kunniga. Queen är ett annat sånt band som jag flera gånger hört folk nämna i stil med "det är inte min typ av musik men de är ju väldigt duktiga blabla". Jävla idiotresonemang.

Med det inte sagt att det är dumt att gilla PF. Jag tycker själv de är okej när jag råkar höra dem, men att säga att man gillar ett band när man tycker musiken är dålig för att verka insatt och kunnig, då är det bandet överskattat tycker jag.

PS. Jag skrev egentligen det här inlägget för att kunna hitta ett gammalt inlägg av mig i den här tråden. Den funktionen finns ju av någon sjuk anledning inte på FB.
Citera
2012-11-09, 21:09
Medlem
SarangHaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Beror ju på vad man menar med överskattad också. Pink Floyd är ju verkligen ett band som folk häver ur sig att de gillar bara för att de vill verka musik-kunniga. Queen är ett annat sånt band som jag flera gånger hört folk nämna i stil med "det är inte min typ av musik men de är ju väldigt duktiga blabla". Jävla idiotresonemang.

Med det inte sagt att det är dumt att gilla PF. Jag tycker själv de är okej när jag råkar höra dem, men att säga att man gillar ett band när man tycker musiken är dålig för att verka insatt och kunnig, då är det bandet överskattat tycker jag.

PS. Jag skrev egentligen det här inlägget för att kunna hitta ett gammalt inlägg av mig i den här tråden. Den funktionen finns ju av någon sjuk anledning inte på FB.

Musiklyssnande är inte bara en smaksak. Ibland handlar det också om förmåga att känna igen något som ur en eller flera aspekter är kreativt, kärnfullt och talangfullt. Jag anser att det finns en betydande skillnad mellan den förmågan och vad som bara råkar sammanfalla med ens personliga preferenser.
Sen finns det säkert de som är oärliga mot sig själva för att istället framhäva sin egenart eller värdighet, men jag tror de är sällsynta. Helt fria från genuin uppskattning kan de väl inte vara?

EDIT: För övrigt tycker jag allt jag hört av Mumford & Sons är överskattat. Hela bandet känns som en gimmick, och jag undrar hur de ska utvecklas ifrån det.
Senast redigerad av SarangHae 2012-11-09 kl. 21:46.
Citera
2012-11-10, 01:18
Medlem
Relativts avatar
Coldplay - tråkig musik.
David Guetta - känns som allt han gör är enformigt, han saknar kreativitet.
Slipknot - Kan inte ens förstå vad folk ser i dem.
Diverse RnB artister som Rihanna, Chris Brown, Nicki Minaj etc... verkligen ingen personlighet eller kännsla i musiken. Massproducerad skit som tonåringar i diverse länder fått för sig är bra.
Senast redigerad av Relativt 2012-11-10 kl. 01:20.
Citera
2012-11-10, 02:32
Medlem
Dimaks avatar
Takida för i helvete vad är vitsen? "Vi är ett stort hårdrockband " visst ni låter som 6 st torpedmördare med en kuk i arslet för i helvete. Sångaren är ju livrädd att stå framför 10 000 små tjejer på 10-14 år på Grönan!
Citera
2012-11-10, 11:18
Medlem
Mr Förståndets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S

Det är stor skillnad mellan Pink Floyd och Queen. Queen körde en musikstil som dog ut för cirka 30 år sedan. Pink Floyd (både Barrett- och Waters-perioden) influerar fortfarande nya artister.

Man behöver inte vara kunnig i musik för att tycka om låtar som "Astronomy Domine", "Shine On" eller "Comfortably Numb".
Citera
2012-11-10, 11:52
Medlem
Queen-Obscences avatar
Lady Gaga och Rihanna (sistnämnda känns bara som ett surrande ljud som ger mig huvudvärk)
Citera
2012-11-11, 12:53
Medlem
The Beach Boys, The Beatles, Bruce Springsteen, Elton John, Elvis Costello, Eric Clapton, Franz Ferdinand, Jimi Hendrix, John Lennon, Kiss, Led Zeppelin, Lynyrd Skynyrd, Paul McCartney, Peter Gabriel, Radiohead, Ramones, Rod Stewart, The Rolling Stones, Simon & Garfunkel, The Strokes, Tom Petty And The Heartbreakers, U2, The Who.

Jag listar enbart artister jag har hört ett par album (eller motsvarande mängd singlar/live-framträdanden) av, annars skulle denna lista vara oändlig.
Citera
2012-11-11, 16:38
Medlem
Oides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relativt
Diverse RnB artister som Rihanna, Chris Brown, Nicki Minaj etc... verkligen ingen personlighet eller kännsla i musiken. Massproducerad skit som tonåringar i diverse länder fått för sig är bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Takida för i helvete vad är vitsen? "Vi är ett stort hårdrockband " visst ni låter som 6 st torpedmördare med en kuk i arslet för i helvete. Sångaren är ju livrädd att stå framför 10 000 små tjejer på 10-14 år på Grönan!

Håller med om diverse RnB artister. Ser verkligen inte vad som gör dem till så stora artister som de är idag, känns som att alla deras låtar handlar om en förlorad kärlek typ

Takida också, känns som att de fortfarande lever på sin "one-hit-wonder" låt som de släppte för X antal år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in