2012-11-07, 18:40
Medlem
KarlDenSistaGustafs avatar
Sarah Palin / Chuck Norris

Alternativt:
Michelle Backman / Arnold Schwartzenegger.

(Ja, jag vet Arnie är inte född i USA, men i fall om )
Citera
2012-11-07, 18:49
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Rand Paul vore alldeles utmärkt och ett någon som hade kunnat styra USA upp på rätt väg.
Citera
2012-11-07, 19:16
Medlem
KarlDenSistaGustafs avatar
Nja, skämt åsido:

I fall Paul Ryan inte blir utrensad nu efter förlusten så har han potential till att utvecklas.

De unga väljarna köper inte bögskräck, abortmostånd, och andra icke-frågor. Det var detta som valet 2012 framförallt visade. Dessa frågor gillas bäst av en generation som är på utdöende. USA håller på att förändras faktiskt tillslut - på gott o ont.

Om nu Paul Ryan kunde göra som Imam Reinfeldt gjort i Sverige, ta ett par steg åt vänster, och bli lite mer mogen i sitt sätt så kan han ta mittenväljare. Hoppas bara att han inte inför islamisering och bidragsmassinvandring som Imam Reinfeldt har gjort i Sverige.

Dock är Ryan av idag allt för orutinerad fortfarande. Detta visades tydligt bland annat när Ryan fick ordentligt med stryk av Joe Biden i vice-debatten. Det gäller att kunna lägga en magsugare under bältet i rätt ögonblick, annars är man forlorad i detta spel. Ryan visade även okunskap i denna debatt (men det köper ju gärna republikaner, bara dom vinner valet).

Men men, en reljäl ekonomisk kris skulle ta nästan vem som helst till makten - ekonomin råder ingen i USA över längre. Det är bara att hoppas på det bästa.
Senast redigerad av KarlDenSistaGustaf 2012-11-07 kl. 19:24.
Citera
2012-11-07, 21:02
Medlem
Rand Paul i hopp om att han ej på riktigt förrått sin far.
Citera
2012-11-07, 21:08
Medlem
Traditions avatar
Hoppas på någon som är lik Ron Paul. Rand Paul?

Republikanernas nästa presidentkandidat borde sträva efter:

Mer äkta marknadsliberalism och ta hem trupperna. Har överlag inget problem med republikanernas syn på abort, och jag gillar familjevärderingarna, men ibland går värdekonservatismen verkligen för långt. Deras ofta hårda ton mot homosexuella gillar jag inte. Man kan försvara det traditionella äktenskapet utan att fördöma en grupp människor.

Inga fler ultrakristna neokonservativa fanatiker, tack!
Citera
2012-11-07, 21:14
Medlem
Jag tror personligen att duon Jeb Bush och Marco Rubio, som president- respektive vicepresidentkandidat, kan ena den konservativa rösten och vinna valet 2016.
Citera
2012-11-07, 21:23
Medlem
Drömmen vore Jon Huntsman eller Gary Johnson. Vettiga republikaner båda två så vitt jag vet. Rand Paul litar jag inte riktigt på. Han är för mycket teaparty snarare än libertarian.

Han verkar inte fullt ut dela sin fars engagemang för mänskliga rättigheter och att ta hem trupperna, utan känns nästan som en mainstream skattesänkar-republikan.
Senast redigerad av griffen 2012-11-07 kl. 21:26.
Citera
2012-11-07, 21:33
Medlem
tcfmogs avatar
Marco Rubio, latinsk senator från Florida skulle kunna vara en kandidat.
http://en.wikipedia.org/wiki/Marco_Rubio

En som jag personligen tycker är intressant är South Carolinas guvernör Nikki Haley.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nikki_Haley
Citera
2012-11-07, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Drömmen vore Jon Huntsman eller Gary Johnson. Vettiga republikaner båda två så vitt jag vet. Rand Paul litar jag inte riktigt på. Han är för mycket teaparty snarare än libertarian.

Han verkar inte fullt ut dela sin fars engagemang för mänskliga rättigheter och att ta hem trupperna, utan känns nästan som en mainstream skattesänkar-republikan.

Jon Huntsman litar jag inte riktigt på efter sitt påhopp på Ron Paul. Den fejkade filmen angående hans barn som hans kampanj försökte få det till att det var Ron Paul som låg bakom. Hans åsikter har jag inget emot dock om man jämför med andra. För polerad och PK.

Gary would be nice.
Citera
2012-11-07, 21:41
Bannlyst
Jeb Bush hoppas jag stenhårt på. Omåttligt populär i Florida, även bland latinos.

Citat:
Ursprungligen postat av Zirek
Jag tror personligen att duon Jeb Bush och Marco Rubio, som president- respektive vicepresidentkandidat, kan ena den konservativa rösten och vinna valet 2016.

Det vore en dröm.
Citera
2012-11-07, 21:49
Medlem
freeriderXIIs avatar
Låt oss hoppas att nästa republikanska presidentkandidat 2016 inte är mormon och skrämmer i väg väljare med det.

Hellst skulle jag vilja ha en presidentkandidat som är för ett välfärdsystem för de fattiga men som är konservativ i värdefrågor som abort och homoexuella äktenskap och som vill sänka företagsskatten.

Men framför allt vill ta i tu med Federal Reserve.
Senast redigerad av freeriderXII 2012-11-07 kl. 22:00.
Citera
2012-11-07, 22:14
Medlem
Det finns väldigt många starka kandidater inför 2016. Och till skillnad från 2012 kommer nog alla framträdande republikaner som har presidentambitioner att ge sig in i kampen om fyra år eftersom chansen till en republikansk vinst kommer att vara mycket stor.
Några troliga kandidater:

Marco Rubio
Chris Christie
Paul Ryan
Bob McDonnel
Bobby Jindal
Scott Walker
Nikki Haley

Chris Christie har nog störst chans att få backning av det republikanska etablissemanget. Gräsrötterna älskar Rubio, men han är ändå rätt grön och det finns en del märkliga saker i hans bakgrund som har potential att blomma upp igen i ett presidentrace.

Bubblare är Rick Santorum som visserligen är en rätt vissen kandidat, men han kom på andra plats i årets primärval och det ger honom en stark position inför 2016 om han vill försöka igen.
Även Jeb Bush är ett wildcard.

Mitt tips: Chris Christie
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in