Citat:
Ursprungligen postat av LuminorBase
KCAL in och ut, fortfarande är KOST A & O i resonemanget. Annars kan du likt mitt exempel äta 3 pizzor om dagen och gå ner i vikt. Och energiprincipen och alla fysikens lagar skulle vara satta ur spel.
(Läs trådens rubrik om du inte förstår varför jag skriver om deff & diet nu.
Nej, kost är inte A och O. Aldrig sagt att kcalprincipen inte gäller. Jag motsäger mig att man inte kan dieta på hamburgare, att du måste äta "nyttigt" annars får du inga resultat osv.
Citat:
FEL, kost är precis så viktigt som påstås. MEN exakt det som är relevant sammanfattar king grub rätt bra.
Ja, och det är det som folk missar. De tror att kosten måste bestå av fullkornsprodukter, nötter och satan vet allt. Donken ger dig kanske lite mycket fett under diet, men annars är det inget fel.
Citat:
Men om du skiter i detta kommer dina resultat DIREKT påverkas negativt oavsett om du löptränar eller lyfter skrot.
Om du ligger på kcalbalans eller överskott och får i dig tillräckligt med protein samt kolhydrater, kommer källorna av dessa ha en stor betydelse? Och nu menar jag inte att äta Gelatin och godis.
Citat:
Nu snor jag från King grub och detta är alltså inte min brillians som skrivit ihop:
Aldrig sagt emot att det, eller jo. Men att det är en skillnad är jag väl medveten om. Skillnadens storlek och värdet i att på ett ej naturligt sätt för personen nå ett högre intag av protein, det kan ifrågasättas. Då vid kcalöverskott.
Citat:
Men du har naturligtvis rätt i att det går utmärkt att äta en Big mac om dagen under deff!
Och det är det tråden handlar om, eller iaf det jag diskuterat hela tiden. Inte energibehovet vi har utan mer HUR man når det och vikten av HUR man når det. Hur man når det är kraftigt underordnat träning, sömn, gener mm.