2012-11-01, 12:46
Bannlyst
Skippa Pommes frites

Drick Cola Zero.

Beställ en Big Tasty enbart ost på. Ingen sallad eller deras feta såser.

?
Citera
2012-11-01, 12:51
Medlem
lirareflashbacks avatar
tryckt i mig cheese burgare nästan varje dag (utan cola) i över 20 år o inte e jag det minsta fet för det.
o andra sidan rör jag på mig också. mkt promenader, helst snabba. ut med jycken ofta etc.
Citera
2012-11-01, 12:55
Medlem
Lexzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Träning, vila.......Kosten ligger inte ens i närheten av vad vissa verkar tro.

Finns flera rapporter som pekar på samma sak.
Fan Dreas, här kommer du och rubbar min världsbild lite granna. Inte för att jag har optinoja men du får gärna förklara lite mer (och gärna länka också för den delen om du har lust) på vilket sätt kosten inte är lika viktig. Har alltid föreställt mig träning som tre likvärdiga delar nämligen.
Är det gamla vedertagna ca 2g protte/kg som inte är så viktigt? Eller menar du saker som kravmärkt och annan "finare" mat?
Citera
2012-11-01, 13:41
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexzer
Fan Dreas, här kommer du och rubbar min värld lite granna. Inte för att jag har optinoja men du får gärna förklara lite mer (och gärna länka också för den delen om du har lust) på vilket sätt kosten inte är lika viktig. Har alltid föreställt mig träning som tre likvärdiga delar nämligen.
Är det gamla vedertagna ca 2g protte/kg som inte är så viktigt? Eller menar du saker som kravmärkt och annan "finare" mat?
Jag får göra det ikväll isf. Det diskuteras på kolozzeum i flertalet trådar.
Citera
2012-11-01, 14:12
Medlem
Skyrocketins avatar
Man käkar enbart cheeseburgare eller hamburgare. Vill man skippa fett eller kolisar tar man bort bröd eller ost. Mätt blir man och man får i sig riktigt mycket protein per burgare.
Citera
2012-11-01, 15:34
Medlem
LuminorBases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Jag får göra det ikväll isf. Det diskuteras på kolozzeum i flertalet trådar.

Berätta, vilka trådar då?
Förstår inte alls varför kost skulle vara ointressant?

Testa att äta 3 pizzor om dagen och träna, försök blir rippad.
Naturligtvis finns ett DIREKT samband mellan kaloriintag och fettmängd.

Och om du menar att du är predipsponerad genetiskt så påverkar livsstil, sjukdomar m.m. hormonerna också så även där faller argumentet.

Men utveckla hemskt gärna ikväll, jag förbehåller mig rätten att lära mig saker...
Citera
2012-11-01, 16:46
Medlem
Brukar köra det billigaste, 3-4 Cheeseburgare brukar bli en 900-1200kcal, 48-64g protein osv för 40spänn, samt alltid ta en vatten till.
Citera
2012-11-01, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Ja, vem har påstått det? TS nämner det ju förfan i rubriken ditt mongo. Sen har du rätt i att människor har olika ämnesomsättning och att man måste vara deffad för att räknas som "rippad" (det är väl visserligen en definitionsfråga). Men nu tror jag inte att TS vände sig till underviktiga tjejer på 155 centimeter.

Du kanske inte äter fler måltider än en?
Citera
2012-11-01, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurex
Möjligt att det går till så i vissa länder, dock ej i sverige.

Wonna bet? Inte lika grafiskt, men jo, det är skrovet och spillet man gör nuggets av.

Citat:
http://www.mcdonalds.se/se/om_mcdonald_s/allt_du_vill_vetaommcdonalds/q_a_maten.html

Jo, för att dom lär skriva att "vi kemiskt behandlar näbbar och klor så att det blir gegga, som vi sedan friterar"

Det är inget fel på att använda hela kyckligen, och det är inte onyttigt, men att det är fileér som nuggets är gjorda av känner tamejfan en tandlösa heltidsrökare uppknökad på heroin att det inte är.
Citera
2012-11-01, 18:26
Medlem
Sålänge man mår bra spelar det väl ingen roll vad man äter, frossa på förfan!
Citera
2012-11-01, 19:07
Medlem
Cilangs avatar
Tycker McDonalds erbjuder riktigt bra mat, speciellt för oss som tränar mycket och har svårt att få i oss tillräckligt. Äter på McDonalds rätt ofta och ser ändå mycket vältränad ut. Inget konstigt med det såklart, kalori in kalori ut som nämnts tidigare.
Citera
2012-11-01, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XiongShi
Som vi alla vet skapas inte tvättbrädor i gymmet lika mycket som dom skapas i köket. Kosten är något av det viktigaste i träningen, därför tänkte jag att vi kunde påbörja en guide för hur man äter på donken och inte blir av med varken muskler eller lägger på sig ett gram fett. Svara inte "inte alls", om ni aldrig äter på donken är inte den här tråden för er.

Jag har själv kört på en mycket proteinrik meny när man hängt med några polare till donken eller liknande, eller bara inte orkat laga mat för dagen:
Big Tasty Bacon - 51g protein
9 pc. Chicken McNuggets - 25g protein
6 pc. Chicken McNuggets - 18g protein
Vatten/Cola Zero
Totalt: 1553 kcal, 95g protein

Riktigt gott, man blir mätt om man inte är tjock och klarar sig lätt till nästa måltid.

Vad har ni själv för menyer och andra tips att dela med er av?

Men sen är det väl rätt så mycket fett (läs: galet mycket olja) i Chicken McNuggets? Köp istället hem kyckling och stek den.. Både billigare och nyttigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in