2012-10-28, 17:49
Medlem
Som vi alla vet skapas inte tvättbrädor i gymmet lika mycket som dom skapas i köket. Kosten är något av det viktigaste i träningen, därför tänkte jag att vi kunde påbörja en guide för hur man äter på donken och inte blir av med varken muskler eller lägger på sig ett gram fett. Svara inte "inte alls", om ni aldrig äter på donken är inte den här tråden för er.

Jag har själv kört på en mycket proteinrik meny när man hängt med några polare till donken eller liknande, eller bara inte orkat laga mat för dagen:
Big Tasty Bacon - 51g protein
9 pc. Chicken McNuggets - 25g protein
6 pc. Chicken McNuggets - 18g protein
Vatten/Cola Zero
Totalt: 1553 kcal, 95g protein

Riktigt gott, man blir mätt om man inte är tjock och klarar sig lätt till nästa måltid.

Vad har ni själv för menyer och andra tips att dela med er av?
Citera
2012-10-28, 18:59
Medlem
SiSeniors avatar
Själv brukar jag äta Bigmac med plusmeny, och tänk dig, jag blir inte tjock för det.
Citera
2012-10-28, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Själv brukar jag äta Bigmac med plusmeny, och tänk dig, jag blir inte tjock för det.
Dumt inlägg som försöker insinuera att jag inte kan något om kost.
Du kan inte förneka att det ändå är bättre att minimera "skadan" med ett cheatmeal och äta så nära sina egna mål som möjligt.
Citera
2012-10-28, 21:43
Medlem
JoliQuZs avatar
Käkar precis det jag är sugen på när jag väl äter donken, som är ytterst sällan. Det handlar bara om att ligga på ett kcal underskott om du vill bli "rippad", så man kan ta vad som helst.
Citera
2012-10-28, 23:55
Medlem
ibland blir man förbannad när man läser sånna trådar. varför skulle du träna å äta på donken om du inte har som mål att bygga ?

--
sure kör det 1 dag / vecka då du kör vanlig träning & deff, som din njutlördag lr whatever, men varför skulle du någonsin äns vilja äta på det där stället..
Citera
2012-10-29, 00:17
Medlem
Fudge0wns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XiongShi
Som vi alla vet skapas inte tvättbrädor i gymmet lika mycket som dom skapas i köket. Kosten är något av det viktigaste i träningen, därför tänkte jag att vi kunde påbörja en guide för hur man äter på donken och inte blir av med varken muskler eller lägger på sig ett gram fett. Svara inte "inte alls", om ni aldrig äter på donken är inte den här tråden för er.

Jag har själv kört på en mycket proteinrik meny när man hängt med några polare till donken eller liknande, eller bara inte orkat laga mat för dagen:
Vatten/Cola Zero

Riktigt gott, man blir mätt om man inte är tjock och klarar sig lätt till nästa måltid.

Vad har ni själv för menyer och andra tips att dela med er av?

Är det verkligen så pass i en BigTasty Bacon? Eftersom bacon ändå är gott och big tasty är en av mina favoriter så vet jag vad jag ska ta nästa gång på donken.
Citera
2012-10-29, 02:15
Medlem
Gymmes avatar
Blir oftast en big mac meny.
Har hänt en enstaka gånger att jag har vräkt i mig 10 kycklingburgare.
Kcal ut>in
Citera
2012-10-29, 07:56
Medlem
tglrs avatar
Wow, du har insett att det är kalorier in/ut.

Äter du bara den maten? I sådana fall är det väldigt klent med protein.
Citera
2012-10-29, 11:08
Medlem
Rangvalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XiongShi
Vatten/Cola Zero

Detta kanske är bra för just dig, men inget höjdarval om jag skulle göra detta.

Om jag ska ligga på 500kcal under om dagen vid deff så lämnar denna måltiden ungefär 500kcal till resten av dagen. Då ska jag få i mig 85g protein på 500kcal.

Så vid bulk OK, men inte vid deff..
Citera
2012-10-29, 13:32
Medlem
Reaper123s avatar
Nu äter jag EXTREMT sällan på donken pga hur tråkigt jag tycker deras mat smakar, men Max och Buger King besöker jag titt som tätt trots att jag deffar!

Tex

Angus XT med extra kött och sallad istället för pommes blir cirka 1300 kcal: 90g protein, 40g kolhydrater & 83g fett

En fettsnålare variant är Tendergrill med 2 extra "kycklingkött" -pommes +sallad, blir cirka 700 kcal: 63g protein, 41g kolhydrater & 28g fett

Dessa funkar bra för mig som del av dagens kost, men knappast något jag skulle äta alla kalorier ifrån varje dag då jag försöker äta highcarb & low fat på tränignsdagar, men på vilodagar desto bättre!

Älskar kcal in vs ut!
Senast redigerad av Reaper123 2012-10-29 kl. 13:34.
Citera
2012-10-29, 15:11
Medlem
Bibers avatar
Brukar köra på Dubbel QP utan ost, funkar riktigt bra och liknande näringsvärde i jämförelse med tidigare nämnt, orkar inte speca siffror.
Citera
2012-10-29, 17:27
Medlem
mr-virros avatar
Ska man äta det där en gång per dag utöver sin vanliga kost eller hade du tänkt att man enbart ska äta det där på en dag?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in