2011-04-06, 12:37
Medlem
Das-Papiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Haha, vafan? Gråter kisen för han sätt skräckfilm? Be han växa upp och sluta bete sig som en jävla brud så kanske det blir bättre.

Och vadå tyvärr sätt Saw filmerna? Dom är ju mästerverk.

Är du dum på riktigt?! Han är 12 år! LÄS

Om han gråter och är ängslig än idag så ska du ta initiativet som storebror och prata med honom, reda ut att saker inte är på riktigt, att han inte behöver se SAW om han inte vill. Försök också att trycka i honom lite "self-esteem" på köpet så han säga emot nästa gång då det är filmtajm, eller andra situationer som t.ex rökning när han kommer upp till högstadiet.
Att stå upp för sig själv är den största tjänsten man kan göra för sig själv, anser jag.

Lycka till nu!

// Pappret
Citera
2011-04-18, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Das-Papier
Är du dum på riktigt?! Han är 12 år! LÄS

Om han gråter och är ängslig än idag så ska du ta initiativet som storebror och prata med honom, reda ut att saker inte är på riktigt, att han inte behöver se SAW om han inte vill. Försök också att trycka i honom lite "self-esteem" på köpet så han säga emot nästa gång då det är filmtajm, eller andra situationer som t.ex rökning när han kommer upp till högstadiet.
Att stå upp för sig själv är den största tjänsten man kan göra för sig själv, anser jag.

Lycka till nu!

// Pappret

Tack allihopa för olika synpunkter! Har gått ett tag nu och jag ville bara säga att min lillebror mår bra Tydligen var det inte alls så farligt som jag kanske fick det att låta, jag kan ibland agera lite väl överbeskyddande (är f.ö hans storasyster).

Tycker ändå det är ett intressant ämne, håller med flera som tidigare talat om att de flesta av er som vill påskina att ni minsann skulle klarat av Saw-filmerna finemang när ni var 12 bast, ni snackar nog i nattmössan. Men vad vet jag, vi är ju alla olika.

Hur som helst tycker jag iaf det är fel att visa denna sortens filmer för barn. Jag ser inte hur de skulle kunna "lära" ut något om livet. En polisanmälan hade dock definitivt varit för mycket, var verkligen inte ute efter hur jag skulle hantera föräldrarna utan hur jag skulle hantera det där med brorsan.

Men det jag skulle komma fram till var att det var inte alls så farligt. Det som verkar ha legat bakom ångesten kom från de enorma mängder energidryck de små liven hivat i sig under natten. Alla pojkar som medverkade på festen låg hemma 3-4 dagar efteråt... Nog får de skylla sig själv alltid
Citera
2011-04-19, 00:05
Medlem
Aamons avatar
Jag älskade att kolla på skräckfilm när jag var 12 år mycket italienska splatterfilmer av tex Lucio Fulci, Dario Argento. Men jag har alltid förstått att det bara är film o effekter. Kommer ihåg att en kompis jag hade när jag va i 12 år hans föreldrar tyckte jag var konstig och att det va hemskt att jag kollade på såna filmer dom förstog inte alls poängen med det.

Detta fick mig att komma ihåg en grej. En kväll va jag hemma hos kompisen o vi kolade på Terminator 2 med hans föreldra denna senen http://www.youtube.com/watch?v=rx2_IUZYOds&feature=related
där vid 1:36 när doktorn säger "aw" skratta jag till. Och hans föräldrar blev fly förbannade börja skrika på mig att jag nog också skulle kvidigt om jag bröt armen. Jag 12 år gammal blev mer rädd för föräldrarna än jag någonsin har blivigt av en film. Vad jag skratta åt va ju skådespelar insatsen hur han spelade att han bröt armen. Vet egentligen inte var jag vill komma med detta. Kanske att deras son blev nog mer skadad av att ha såna föreldrar än jag blev av att kolla på skräckfilm. Och att det finns vuxna människor som inte förstår att det bara är en film...

OT Slarvigt skrivet av mig men ni förstår nog vad där står
Senast redigerad av Aamon 2011-04-19 kl. 00:26.
Citera
2011-04-19, 00:24
Medlem
Aamons avatar
Fel post
Senast redigerad av Aamon 2011-04-19 kl. 00:30.
Citera
2011-04-19, 00:37
Medlem
Aamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KruxaN
Kan man verkligen bli såhär lätt påverkad?

Jag såg själv dom första Terror på Elm Street, Halloween och Fredagen den 13:e-filmerna när jag var kring 12års åldern. Och det var då jag först blev förälskad i skräck-genren. Jag blev aldrig rädd utan mest förälskad i filmerna, spec. första Halloween-filmen.

Men alla är väl olika antar jag?

samma här hade också en kärlek till skräck-genren när jag var yngre. Jag var helt såld på Terror på Elm Street filmerna

Citat:
Ursprungligen postat av 237
Förjävligt att man låter 12-åringar se Saw-filmerna. Menar inte dig nu utan kompisens nonchalanta föräldrar.

Överreagerar du inte lite nu? Han är inte 6 år han är 12 år nästan tonåring. Inte konstigt ungdomar idag inte flytarhemifrån förrän dom är 23 år...
Citera
2011-04-19, 00:52
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parnasuss
Tack allihopa för olika synpunkter! Har gått ett tag nu och jag ville bara säga att min lillebror mår bra Tydligen var det inte alls så farligt som jag kanske fick det att låta, jag kan ibland agera lite väl överbeskyddande (är f.ö hans storasyster).

Det konstigaste av allt är ju egentligen att du inte fattade det där själv. Såg du aldrig någon skräckfilm när du var liten? Klart att man var rädd, men det gick ju över.
Citera
2011-04-19, 01:21
Medlem
Vad i helvete? Man går väll nästan i högstadiet när man är 12? Förfan, ge han ett helrör och ut och jaga brudar på malmskillnadsgatan istället för att ligga hemma och skeda med honom.

Citera
2011-06-24, 23:00
Medlem
sfrges avatar
Gratulerar till att du har en frisk och intelligent lillebror som reagerar med denna avsmak när han ser sådan IQ befriad skit....
Då blir han nog inte lika avtrubbad som en hel generation håller på att bli....
Citera
2012-11-01, 09:49
Bannlyst
Måste fråga, vadå behövt titta? Är din bror en sån som inte kan säga ifrån?

Det tycker jag är desto mer anmärkningsvärt. Fast Saw är ganska opassande när man är 12 helt klart.

Hur är det med han idag då? Får han kolla på Dario Argentos filmer eller så? Hans filmer är jävla blodiga fast inte på samma sätt som Saw utan väldigt stiliserade.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in