Citat:
Ursprungligen postat av Das-Papier
Är du dum på riktigt?! Han är 12 år!
LÄS
Om han gråter och är ängslig än idag så ska du ta initiativet som storebror och prata med honom, reda ut att saker inte är på riktigt, att han inte behöver se SAW om han inte vill. Försök också att trycka i honom lite "self-esteem" på köpet så han säga emot nästa gång då det är filmtajm, eller andra situationer som t.ex rökning när han kommer upp till högstadiet.
Att stå upp för sig själv är den största tjänsten man kan göra för sig själv, anser jag.
Lycka till nu!
// Pappret
Tack allihopa för olika synpunkter! Har gått ett tag nu och jag ville bara säga att min lillebror mår bra

Tydligen var det inte alls så farligt som jag kanske fick det att låta, jag kan ibland agera lite väl överbeskyddande (är f.ö hans storasyster).
Tycker ändå det är ett intressant ämne, håller med flera som tidigare talat om att de flesta av er som vill påskina att ni minsann skulle klarat av Saw-filmerna finemang när ni var 12 bast, ni snackar nog i nattmössan. Men vad vet jag, vi är ju alla olika.
Hur som helst tycker jag iaf det är fel att visa denna sortens filmer för barn. Jag ser inte hur de skulle kunna "lära" ut något om livet. En polisanmälan hade dock definitivt varit för mycket, var verkligen inte ute efter hur jag skulle hantera föräldrarna utan hur jag skulle hantera det där med brorsan.
Men det jag skulle komma fram till var att det var inte alls så farligt. Det som verkar ha legat bakom ångesten kom från de enorma mängder energidryck de små liven hivat i sig under natten. Alla pojkar som medverkade på festen låg hemma 3-4 dagar efteråt... Nog får de skylla sig själv alltid