2012-10-25, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Kivoor är säker bättre på skytte som någon skrev. De är också bättre på det sociala. Ingen kan vigla upp en onödig fajt lika lätt som en kvinna!

De är kanske bättre på att sikta, att skjuta på ett stilla target. Däremot när det kommer till kritan, alltså krig, tror jag att det är 99% män som får pang-panga, helt enkelt för att damerna inte vågar och/eller inte klarar fystesterna?
Citera
2012-10-25, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shattered
Hittade en liten skylt uppsatt hemma hos mina föräldrar förut. Den satt inne på pappas "kontor" och det stod nått i stil med: "Kvinnor har många fel, män har bara två. Allt han säger och allt han gör" Jag skrattade högt när jag upptäckte detta haha xD

Men till ämnet så tycker jag det är en rätt "löjlig" fråga och dessutom omöjlig att svara på (om man nu inte tar in och testar hela världens befolkning och kommer med riktig fakta...).

Det man kan säga är att hur stark/svag/känslig/duktig eller whatever man är har inte med könet att göra. Det är olika från person till person. Ett exempel av miljoner är ju att det oftast sägs att killar är mest tekniska och mest datakunniga då de har de som hobby eftersom tjejer generellt ägnar sig åt annat. Jag har flera intressen, bl.a data och har fått höra av många killar jag jobbat med/vänner att de blir så förvånade att jag som tjej kan så mycket. Detta är ju bara ett bevis på att man är bra på det man är intresserad av. Sen det här med fysisk stark eller psykisk stark är ju bara att lägga ner

Och ni killar som tänker att ni är så överlägsna mot er flickvän - fy fan vad tråkigt. Jag tycker det är roligare när man känner att det inte jag kan, kompletterar min partner och hör och häpna så kan även jag saker som min sambo inte har så bra koll på That's how it works. Alla är olika, och alla behövs vi i olika situationer =)

Detta är ett ämne man kan diskutera länge, men vi kommer aldrig enas om vilket "kön" som är bäst..så är det bara. Män har dock haft en "enklare" väg än kvinnor historiskt sett men det är en annan diskussion..

Nu är din premiss aposteriorisk, om man utgår från vetenskapliga rön så ser verkligheten annorlunda ut. Finns studier som visar att pojkar redan vid en dags ålder, har bättre teknisk motorik än tjejer, sen finns det givetvis hur mycket som helst forskning som vidimerar tesen att män är mer rationella, logiska, bättre på problemlösning etc. Detta har ingenting med "intressen" att göra, utan är strikt genetiskt och biologiskt betingat.

Klart du kan endel saker din sambo inte kan, du har givetvis djupare kunskap kring tjejers kukstorlekspreferenser, hurvida Brad och Angelina nyss bråkat, när H&M's julrea börjar osv. Kvinnor är nog i de flesta avseenden också psykiskt svagare än män, i en krigssituation t.ex skulle kvinnor i större utsträckning bryta ihop.

För att svara på huvudfrågan är kvinnor inte bättre på något - förutom att ta hand om barn, detta också biologiskt betingat.
Citera
Medlem
Vetahuteris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaaaabaaaaam
kudos för din källa LOL. ska du inte hänvisa till vetenskapens värld också? väldigt pålitliga källa. fick hem tidningen under 3 år när jag var liten grabb. tror jag hittade sisådär 300-400 motsägande fakta och då var man bara en naiv korkad 15åring som trodde på allt.

fatta att när man bollar med hundratusentals år eller miljoner år hit och dit så är det TEO-FUCKING-RIER. Det finns inga garantier på att "fyndet" som de daterar till 200 000 år verkligen är 200 000 år gammalt. Det skulle lika gärna kunna vara 5000 år gammalt.

alltså, det där var inte min källa, utan för enkelhetens skulle så skrev jag källhänvisningen från wiki.

om du inte tror mig kan du läsa lite här.
en googling på homosapiens.

https://www.google.se/#hl=en&sclient=psy-ab&q=homosapiens&oq=homosapiens&gs_l=hp.3..35i39j0 l3.744.4459.0.4720.11.11.0.0.0.2.1618.7182.6-2j3j1.6.0...0.0...1c.1._fxURZgyqx4&pbx=1&bav=on.2, or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=2d99481a745e4aad&bpcl=354665 21&biw=1536&bih=764

ALLA KÄLLOR KOMMER ATT SÄGA SAMMA SAK dvs att homosapiens uppkom för ca 200 000 år sedan.

varför kan du inte erkänna att du har fel. ELLER hitta en endaste källa som säger annorlunda??

Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Läste nånstans att endast 25% av alla pedofiler är kvinnor, så de är även bättre på att hantera sin sexualitet.

EEEEEEEHHH?????
25%??

får man ens använda statistik sådär vårdlöst?

edit: läste "25% av alla kvinnor är pedofiler"

on topic kan jag säga, helt objektivt, att denna tråden är totalt omöjlig då det inte går att jämföra män och kvinnor eftersom män har varit något ohemult priviligierade de senaste åren.

vi får se när jämställdheten har några hundra år på nacken, då kanske man kan jämföra män och kvinnor.
Senast redigerad av Vetahuteri 2012-10-25 kl. 13:27.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie.H
Fick mig ett gott skratt av detta!

http://www.motormagasinet.se/alla/man-tycker-att-man-kor-bast-%E2%80%93-kvinnor-att-kvinnor-kor-bast/
Citera
2012-10-25, 13:24
Medlem
Eddie.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moa66
http://www.motormagasinet.se/alla/man-tycker-att-man-kor-bast-%E2%80%93-kvinnor-att-kvinnor-kor-bast/
Den artikeln är bara baserad på en undersökning om vad könen själva tycker. Ord mot ord m.a.o.
Citera
2012-10-25, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GEEEMONEY
De är kanske bättre på att sikta, att skjuta på ett stilla target. Däremot när det kommer till kritan, alltså krig, tror jag att det är 99% män som får pang-panga, helt enkelt för att damerna inte vågar och/eller inte klarar fystesterna?

Möjligt, men här i Zürich har man varje år en skyttetävling för båda pojkar och flickor, och det är oftast flickor som vinner har jag för mig. Finns nog bättre statestik på annat håll, men jag håller det för mycket troligt att flickor generellt är bättre, och det helt ärligt. (Kan givetvis ändra uppfattning. )

Hur mycket rörligt mål i så fall ändrar på saken vet det fan.
Senast redigerad av ManManne 2012-10-25 kl. 13:30.
Citera
2012-10-25, 13:31
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie.H
Tvärtom är det kvinnor som allt oftare är känslomänniskor. Det ser vi inte minst i politiken där patos är mest utbrett bland kvinnor medan männen står för logos och etos i retoriken.

Kvinnor utstrålar en trygghet, värme och genuitet medan männen ses som falska, makthungriga opportunister. Därför är det också enklare för kvinnor att få slagkraft i känsloargumentationen just för att det har mer trovärdighet när det kommer från en kvinna än en man.

Nu missförstod du mig nog lite. Självklart är kvinnor mer känslosamma än män, de har dock bättre grepp om hur de ska konfrontera sina känslor på ett konstruktivt sätt. Det är iaf min uppfattning.
Citera
2012-10-25, 13:34
Medlem
försök argumentera emot detta:

kvinnor är bättre på att låta bli att kriga.
Citera
2012-10-25, 13:36
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coldasice88
Återigen, svaret finns i biologin.

Kvinnor är bäst på att ta hand om barn.

Allt annat är män bättre på - jobb, sport, uppfinna saker, räkna ut saker, leda civilisationer etc. Inga konstigheter.

Jag har läst att de barn som växt upp med en ensamstående pappa är lyckligare än de barn som växt upp hos sin ensamstående mamma.

Tjejer är bättre på att göra sin partner svartsjuk. De kan ha urringat, smink, kort kjol osv för att sedan fråga mannen om de är fina strax innan de ska gå ut. Vi män kan inte klä oss utmanande och som man har du inte en massa parningsvilliga individer som dyker upp så fort du går in på ett ställe. Eftersom vi klär oss ordentligt och behöver gå fram till tjejer själva så har kvinnorna det betydligt bättre i en relation då deras partner inte blir raggad på i samma utsträckning.
Senast redigerad av Triremer 2012-10-25 kl. 13:43.
Citera
2012-10-25, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heja Turkarna
försök argumentera emot detta:

kvinnor är bättre på att låta bli att kriga.

Bakom varenda krig eller problem ligger det en kvinna. Ät den! (samma nivå? )
Citera
2012-10-25, 13:37
Medlem
Ferry31s avatar
Någon skrev i tråden att kvinnor är bättre på att köra bil än män. Ingen som har svarat på detta, men vad säger ni andra? Av den känslan jag fått av egen erfarenhet är kvinnor inblandade i betydligt färre olyckor, men samtidigt verkar män vara bättre rent tekniskt. Tror ni jag är fel ute?

Kvinnor är bättre att ta hand om barn.

Kvinnor är bättre att ta hand om sitt utseende.

Kvinnor är bättre på att kontrollera aggressivitet och impulsivitet.
Citera
2012-10-25, 13:38
Medlem
karnstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adobe
Dom är bra på suga kuk bättre än killar, iallafall genom egen erfarenhet

Vad gjorde tjejen som sög av dig bättre än killen då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in