2012-09-29, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heroinepupils
men då är de ju ingen idé att ens trappa ner de, läste massa på nätet om hur sjukt dåligt mår av att vara utan lyrican så ne de blir nog en livsmedicin

Det är väldigt konstigt det här med den här drogen. Jag vet folk som är förtroendegivande och som berättar att det i princip är det värsta rävgiftet att tända av från, och å andra sidan har jag träffat lika förtroendeingivande personer som menar att det är "lätt" att kliva från - även från höga nivåer.
Jag föreslår nedtrappning, märkte knappt att jag gick från 1200mg till 0mg, men det var långsamt.
Citera
2012-09-29, 20:17
Medlem
smoketheherbs avatar
Käkade mellan 600-1800/ dag i 1 månad kanske.. Väldigt jobbigt o sluta direkt med då åkte jag o köpte 2 G Horse och den ATn va 300Ggr värre
Citera
2012-09-29, 20:26
Medlem
Loliizhs avatar
En jag känner äter grymt mycket Lyrica, hon är även gammal narkoman.
Men hon berättade att avtändningen på Lyrica var den värsta hon varit med om. Hon fick åka till psyk & massa shit. Men sen kanske de också beror från person till person.
Citera
2012-09-30, 10:00
Medlem
Kan berätta av egen erfaren het att jag slutat tvärt från maxdos till 0, men vist funkar medicinen, men då jag tappade all känsla för något överhuvudtaget , kände absolut inget var det som fick mig att ne fyfan såhär vill ja inte leva bestämde mig att spola ner burken i toan och hoppas man överlever,, tog 3dagar för mig, måde inte psykiskt dåligt då kroppen i mitt fall var den som tog mest stryk, kunde inte se gå röra på mig, stod i duschen säkert 50%av dagen, och det vart inte bättre med tiden, dock efter 3e dagen var det borta och man kunde tänka igen, MEN allt är individuelt , när jag slutate tvärt efter 2år av tramadol vart det ambulans till akuten som tryckte i mig tram för mina organ höll på att lägga ner.
samma sak tror jag det gäller för lyrica, tror att detta år komUSA fram till att dom som gått på lyrika löper stor risk att bli knarkomaner och många har fått lyrika utskrivet resten deras liv då dom inte fungerar annars. (då är det MINIMALA doser det gäller) änns märkbara men kroppen behöver det för man "letar" efter något hela tiden, Rekomenderar inte dig att sluta, utan kör med läkaren och kom fram till det bästa , om du inte är tillräkligt psykiskt stark och klarar av verkligheten , SLUTA INTE. trappa ner gick ett tag på 150+150 och det var en dos som funkade relativt bra, kunde fortfarande fungera normalt i vardagen och även känna och må väl. 600mg (maxdos) är bra för att ta sig igenom svåra tider, men som all medicin så behövs det hjälp på vägen och inte bara mediciner, Lycka till
Citera
2012-10-05, 19:09
Medlem
Heroinepupilss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissefjun
Kan berätta av egen erfaren het att jag slutat tvärt från maxdos till 0, men vist funkar medicinen, men då jag tappade all känsla för något överhuvudtaget , kände absolut inget var det som fick mig att ne fyfan såhär vill ja inte leva bestämde mig att spola ner burken i toan och hoppas man överlever,, tog 3dagar för mig, måde inte psykiskt dåligt då kroppen i mitt fall var den som tog mest stryk, kunde inte se gå röra på mig, stod i duschen säkert 50%av dagen, och det vart inte bättre med tiden, dock efter 3e dagen var det borta och man kunde tänka igen, MEN allt är individuelt , när jag slutate tvärt efter 2år av tramadol vart det ambulans till akuten som tryckte i mig tram för mina organ höll på att lägga ner.
samma sak tror jag det gäller för lyrica, tror att detta år komUSA fram till att dom som gått på lyrika löper stor risk att bli knarkomaner och många har fått lyrika utskrivet resten deras liv då dom inte fungerar annars. (då är det MINIMALA doser det gäller) änns märkbara men kroppen behöver det för man "letar" efter något hela tiden, Rekomenderar inte dig att sluta, utan kör med läkaren och kom fram till det bästa , om du inte är tillräkligt psykiskt stark och klarar av verkligheten , SLUTA INTE. trappa ner gick ett tag på 150+150 och det var en dos som funkade relativt bra, kunde fortfarande fungera normalt i vardagen och även känna och må väl. 600mg (maxdos) är bra för att ta sig igenom svåra tider, men som all medicin så behövs det hjälp på vägen och inte bara mediciner, Lycka till

hmm tack, tror att jag istället ber om att få förhöjd dos, de där låter inte kul
Citera
2012-10-05, 20:39
Medlem
Jag har ätit Lyrica i perioder men vid flera tillfällen så har det tagit
slut och jag har inte tänkt på det, glömt bort det helt enkelt och
har inte känt något vad jag vet. Visste inte att det skulle bli en
bedrövlig AT.
Nu när jag vet om det så kanske jag kommer att reagera helt
annorlunda......Kommer därför att vara väldigt försiktig nu,
använder dem som hjälp för nedtrappning av Oxy.

Vill inte vara moraltant men spola inte ned tabletter i toan som
kommer ut i sjöar och vattendrag och förstör pH-halten.
Utan lämna dom på Apoteket.
Hoppas att ingen tog illa upp.
Citera
2012-10-20, 02:52
Medlem
Yohomies avatar
Det är verkligen sjukt hur det blir när man slutar med lyrica. Ingen annan medicin är lik denna vid abstinensen. Jag blir fan sinnessjuk när jag klipper lyrican helt. Är nere på väldigt låg dos nu. 2st 75mg om dagen men det sista klarar jag fan inte att bli av med alltså, åtminstone inte ännu, men den SKA bort. Även fast jag känner mig som mig själv på den här dosen så ska den ändå bort.

Jag har varit med om abstinens från det mesta som morfin,oxy,h,valium,xanor men det är rena barnleken att sluta med jämfört med lyrican för just mig iallafall.

Ingenting biter för att underlätta abstinensen heller. Annars brukar jag dra ut och springa långa sträckor så fort jag bara pallar vid andra abstinser, men med lyrican så fungerar det inte..

Får väl fan slänga mig in på psyk eller något så man kan bli av med skiten!

Finns inget jag ångrar så mycket som lyrica. Läskigt.
Citera
2012-10-20, 11:20
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yohomie
Det är verkligen sjukt hur det blir när man slutar med lyrica. Ingen annan medicin är lik denna vid abstinensen. Jag blir fan sinnessjuk när jag klipper lyrican helt. Är nere på väldigt låg dos nu. 2st 75mg om dagen men det sista klarar jag fan inte att bli av med alltså, åtminstone inte ännu, men den SKA bort. Även fast jag känner mig som mig själv på den här dosen så ska den ändå bort.

Jag har varit med om abstinens från det mesta som morfin,oxy,h,valium,xanor men det är rena barnleken att sluta med jämfört med lyrican för just mig iallafall.

Ingenting biter för att underlätta abstinensen heller. Annars brukar jag dra ut och springa långa sträckor så fort jag bara pallar vid andra abstinser, men med lyrican så fungerar det inte..

Får väl fan slänga mig in på psyk eller något så man kan bli av med skiten!

Finns inget jag ångrar så mycket som lyrica. Läskigt.

Fan vad jag oroar mig nu men hur länge har du gått på t.ex H på raken? Benzo? så vi vet vilka riktlinjer vi har.
Citera
2012-10-21, 12:16
Medlem
Yohomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jungle
Fan vad jag oroar mig nu men hur länge har du gått på t.ex H på raken? Benzo? så vi vet vilka riktlinjer vi har.

Opiaterna har varit med mig i väldigt många år. Just heroinet har jag alltid brytit efter några månader som mest och då bytt till en annan opiat eller försökt brytit en stund..
Oxycontin och morfin fick jag tag i billigt ganska länge så det blev att man bytte till det efter en stund på heroinet. Nu är ju heroinet mer prisvärt men så var det inte tidigare.
Nu får du säkert mycket värre avis på t.ex heroinet än vad jag får, men tro mig, jag får rätt fullblodiga avisar jag också nuförtiden.

Benso däremot har jag nog inte upplevt riktigt starka avisar på då jag mer gått på det kortare perioder för att slippa slösa lika mycket på opiaterna. Har upplevt avisar där också men säkerligen inte så jävligt som det kan bli.

Nu verkar det väldigt individuellt hur jävlig avis man får på lyrican. Så det är ju inte alls säkert att din skulle bli speciellt jobbig.
Vill iallafall lägga en liten varning för att gå på lyrican för länge. Jag får extremt jobbig avis där iallafall och nästan ingenting hjälper.

Mvh
Citera
2012-10-21, 16:50
Medlem
shumans avatar
Käkade 750mg dagligen i ca 1år, sedan fick jag ut mycket mer än vad jag skulle ha från apoteket. Dom gav VÄLDIGT mycket fel. Höjde dosen till 2100mg i 3månader. Gick till läkarn och sa hur läget stod till, fick som svar att dom inte ville ge mig någon nedtrappning eller skriva ut mer tabletter åt mig. Så fick helt enkelt klippa rakt av. Tyckte det var väldigt likt benzo avtändning. Var inge vidare att klippa den rakt av. Ångest, svettningar, Frossa, Ont i kroppen hela tiden. Varade i ca 2 och en halv vecka. Tror faktiskt det är rätt onyttigt för kroppen och sluta tvärt med det. Ett tips, trappa ner den eftersom.
Citera
2012-10-21, 18:46
Medlem
oro är i onödan att skapa år sig själv..bara sluta o inte gnälla eller tycka synd om sig själv så går det bra
Citera
2014-11-24, 13:03
Medlem
Roger Pontares avatar
Vill sluta med lyrican, främst för att se om mina nervsmärtor är borta, trappade ner förra veckan från 375 till 300 mg, men igår efter min morgondos på 150 mg så tänkte jag att jag klipper den rakt av, nu har jag inte tagit någon lyrica på nästan 30 timmar och mår helt ok, vad har jag att vänta mig dom nästkommande dagarna eller är det värsta över?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in