• 2
  • 3
2011-02-27, 00:56
Medlem
Zink ska visst hjälpa enligt undersökningar
Tar själv lite zinkpasta i näsan när jag är förkyld, bara lite, det torkar ut slemhinnorna och snabbar på tillfrisknandet med ett par dar. Dessutom slipper jag det eviga rinnandet ur näsan. Zinktabletter funkar säkert också. Annars tror jag på värktabletter för att kunna stå ut med pinan, febernedsättande, och lök i alla former.
Citera
2011-03-02, 22:49
Medlem
BocadilloLocos avatar
Vill bara poängtera eftersom jag sett ett par rekommendera värme innan förkylningen brutit ut. De är bra men med måtta. Jag kommer ihåg när jag fick en kraftig förkylning. Dagen innan de brutit ut fullt duscha jag varmt, låg och svettades och var kokhet ända tills nästa dag. De enda som de resulterade i var svår vätskebrist och matthet. Om ni ska köra på de här så drick så de jämnar ut sig med den avgivna vätskan. Återigen med måtta. Man kan inte svettas ut en förkylning genom svettet heller.
Citera
2011-03-27, 19:10
Medlem
kanyewests avatar
För ett tag sedan så vart jag förkyld konstant, troligtvis på grund av att jag konsumerade alkohol rätt så redigt under en viss period vilket i sin tur orsakade att mitt immunförsvar försämrades drastiskt.

Hur som helst, nu för tiden så har jag inga problem med att bota min förkylning och jag har till & med lärt mig att förebygga det.

Den hemliga formulan är en bra kost, träning, och kosttillskott. Frukt och grönt har väl aldrig skadat någon heller, am I rite?

Jag förtär dagligen Zink & Omega 3, riktigt bra tillskott.
Senast redigerad av kanyewest 2011-03-27 kl. 19:13.
Citera
2011-10-13, 17:38
Medlem
Hahah, sjukt flummiga kurer man hittar..
Jag hittade en produkt för typ 2 år sen som höll mig på fötter när jag jobbade som bartender, blev aldrig sjuk trots att jag träffa grymt mycket människor hela dagarna. Kommer inte ihåg vad den hette.. Hittade den på hälsokost affär, dom sa att den var till för att "stärka Immunförsvaret". Inget stort fan av Hälsokost annars, men det nån vad denna produkt heter? Förpackningen var typ turkos, med ett ansikte på, började på typ Ex.... nånting? nån som har en aning? Har letat och frågat på hälsokostaffärer men "Hippie" folket vet inte vad jag pratar om
Citera
2011-10-27, 11:02
Medlem
gifbryarss avatar
Då har den årliga och obligatoriska förkylningen/viruset slagit till från ingenstans och man sitter här och en rinnande näsa. Har läst runt lite och folk rekomenderar att äta det och det osv. Och helst ligga på ett energiöverskott istället för ett underskott när man är förkyld?

Men hur givande är det äta en massa när man saknar lukt och smaksinne pga sjukdomen? Då försvinner ju 99 % av nöjet..

Även sömn rekomenderas, jag skulle vilja se den som lägger sig ner o sover som ingenting har hänt 7,8 timmar utan vidare. Jag är glad om jag får 3,4 timmars sömn.

Ett varmt bad, dricka vatten och några bra filmer/tv spel brukar göra susen för mig. Bara man aktiverar sig på något sätt så man tänker på något annat.
Citera
2012-01-31, 18:30
Medlem
Geniets avatar
Är i Italienska alperna och min skiddag idag blev totalförstörd då jag legat i feberfrossa inatt, idag har jag försökt att vila så mycket som möjligt men har fortfarande feber i perioder och konstant värk i kroppen.
Hur ska jag lyckas friskna till, helst till imorgon? Finns det någon "dundermedicin" i Italien som säljs receptfritt? (har ingen koll på Italienska medicinlagar)

Väldigt tacksam för svar.
Citera
2012-09-22, 10:07
Medlem
För er som vill ligga på ett överskott av energi lätt äveb om ni inte orkar äta så rekommenderar jag att dricka nyponsoppa..Bra med c vitamin med
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in