2012-08-15, 07:31
Medlem
Redors avatar
Fisksätra har blivit värre det senaste året. Trots försök till det motsatta.
Mycket somalier och muslimer har tillkommit av någon anledning också..

Dåliga förbindelser till/från stan och avsaknaden av polis gör att invandrarungdomarna stannar i fisksätra om nätterna och gör det otryggt.
Citera
2012-08-15, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Området är dötrist och husen på fiskarhöjden ser ut som skokartonger. Det bara känns fel när man befinner sig där. Området kanske skulle vara mer ok om det inte låg precis intill ghettot.
Ja, att det är trist kan jag hålla med om. Det är ju trots allt den klassiska miljonprogramsstilen.
Citera
2012-08-15, 12:58
Medlem
hur är det med fördelningen invandrare/ svenskar i fisksätra?
Citera
2012-08-16, 20:39
Medlem
Redors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrrobban10

ungefär 70/30, det är sällan man hör svenska som talas..
Citera
2012-09-12, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrrobban10

49 procent är utrikesfödda. Statistik från 2011, SCB.
Citera
2012-09-12, 11:57
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAWeeE1
49 procent är utrikesfödda. Statistik från 2011, SCB.
Det är ett missvisande svar på frågan som ställdes då begreppet "utrikes födda" inte räknar med andra generationens invandrare.

Rätt svar i frågan förhållandet invandrare/svenskar i området ligger nog snarare på 75/25.
Citera
2012-09-12, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Det är ett missvisande svar på frågan som ställdes då begreppet "utrikes födda" inte räknar med andra generationens invandrare.

Rätt svar i frågan förhållandet invandrare/svenskar i området ligger nog snarare på 75/25.
Det senaste jag kunde hitta på det var från en DN-artikel där andelen personer med utländsk bakgrund (inkluderande 2:a generationens invandrare) var 62.1 procent. Har svårt att se en anledning till varför den siffran skulle ha ändrats under dessa 4 år.
Citera
2012-09-13, 12:46
Medlem
Rucking-Fetards avatar
I min extremt brokiga bostadskarriär så har även jag bott en tid i Fibban.

Ett roligt fenomen är att kombinationen "lätt-att-få-kontrakt" med relativt höga hyror gör att många människor där krampar ihop sig i små lägenheter, typ en tvårummare – så på morgnarna så kunde Öst-stats byggjobbare komma ut ur små lägenheterna i mängder – som ett pärlband som aldrig tog slut. Och när man gick längst med bostadshusens loftgångar så kunde man se hur det var flerbäddat även i köken. Sömniga eritrianer som liggandes i sina sängar, förvånat tittade upp ur sin fibban-tidning (läste fibban i fibban, LOL) mot en när man kastade ett getöga in i köksfönstren.
Citera
2012-10-10, 09:51
Medlem
Redors avatar
Någon som kan bekräfta eller dementera att folk bor i garagen på parkeringen i fisksätra?
Citera
2012-11-26, 09:51
Medlem
Det är svårt att komma in i garagen utan den elektroniska nyckeln som är registrerad till en hyresgäst med p-plats.
Citera
2013-02-08, 04:45
Medlem
Stämmer det att det finns mkt pundare/psykiskt sjuka som driver runt i fiskis?
Citera
2013-02-08, 08:50
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedGreenMan
Stämmer det att det finns mkt pundare/psykiskt sjuka som driver runt i fiskis?

Fisksätra är identiskt med en valfri slumstadsdel i Malmö, samma klientel och arkitektur. Jag cyklade förbi där i somras påväg till saltsjöbaden och slogs av likheten med Malmös värsta områden.

Det hänger lite finska flaggor på vissa balkonger. Kan tänka mig vilka som bor där hehe...

På dagtid var det lugnt hur som helst, men det är inget ställe jag skulle besöka övrig tid.

Om du har möjlighet, bo helst någon annanstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in