2006-09-25, 10:22
Medlem
Radhus i Fisksätra, på vad som kallas Fiskarhöjden... Kan det vara något?
Fint område med trevliga radhus, men ryktet gör mig skeptisk...
Vågar man flytta dit??
Citera
2006-09-25, 12:39
Medlem
Fisksätra är underskattat speciellt de olika höjderna runtom 'ghettot', jämfört med Rinkeby, tensta etc så är Fisksätra som Lidingö, Danderyd etc. Tror det är stockholms dyraste miljonprogram att bo i så ni lär ju slippa alla socialfall.
Citera
2006-09-25, 12:57
Medlem
Black_panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukeSthlm
Vågar man flytta dit??

Det kan vara skrämmande när man hör alla rykten om ghettot... jag tror att det är trevligare än sitt rykte.
Jag bor själv i villa ute på Lidingö å har sett hur grannarna beter sig mot varandra. En granne berättade att när jag å min svenska fru å barnen flyttade in gick snacket runt om: "jaha? det är en sån där, usch då... snart får vi problem å tjafs i området..." ...
Jag har varit den som medlat när det varit bråk om staket å annat!
Fördomar som sagt men det bästa är att bilda dig en egen uppfattning å vad som gör dig å din familj trygga, glada med som sagt lite pengar kvar i pluskan!
Du är din lyckas smed allt annat är bara snack!
Citera
2006-09-25, 20:38
Medlem
Flickan min kommer därifrån. Hennes bror knarka ihjäl sig på trottoaren men ingen gjorde någonting och hans polare sitter alla på kåken. Man kan få väktartransport till hemmet från tåget. Området är fullt av zigenare och ryssar samt en massa negrer. Inget trevligt ställe att bo på.
Citera
2006-09-25, 20:51
Medlem
Micke666s avatar
Fisksätra är inget bra område att bo i om man är svensk, då ca 90% är multikulti. Min styvson bor där och han säger att det är ett jävla ghetto, man går inte gärna ut efter mörkrets intrång då risken är överväldigande för rån och misshandel. Det enda positiva med Fiskis är korvmojjen vid Shellmacken, han gör grymt goda pitaburgare.
Citera
2006-09-25, 22:50
Medlem
TimeWarps avatar
Fisksätra är ANUS!

Då jag växte upp i saltis så brukade man alltid håna skitungarna från fiskis för deras dåliga levnadsstil.
Inget ställe du vill låta dina barn växa upp på eller låta din tjej gå hem ensam efter klockan 18:00.......

Undvik till varje pris!
Citera
2006-09-26, 03:58
Medlem
Jobbets avatar
det finns bättre områden att flytta till, välj bort fisksätra!
Citera
2006-09-26, 11:24
Medlem
Okej, tack för alla inputs!
Det var som jag trodde alltså... Fisksätra är inte längre aktuellt.
Trist egentligen, för området i sig och husen var jäkligt fina.
Citera
2006-09-26, 11:47
Medlem
Jag har jobbat i Fisksätra och känner flera som har växt upp där. Håller du dig till radhusen så är det inga problem. Det är höghusgatorna du ska hålla dig undan från. Men överlag så är Fisksätra ganska säkert om du frågar mig. Det är inte så mycket utomeuropeiska invandrare som bor där, däremot många från Finland.

Fiskis dåliga rykte kommer från att det ligger i Nacka och så pass nära Saltsjöbaden. Jämfört med Saltsjöbaden och andra fina delar av Nacka så är det naturligtvis ett skitställe. Men jämfört med Fittja, Alby, Norsborg och andra Stockholmsförorter är det ett bra ställe att bo på. Det är ungefär lika bra/illa som Orminge eller Henriksdal, två andra bostadsområden i Nacka.
Citera
2006-09-26, 21:36
Medlem
Zlazhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukeSthlm
Vågar man flytta dit??

Flera säger att man ska passa sig för höghusen och det stämmer bra det, jag känner Fisksätra väl och Fiskarhöjden är bra ställe. Smått mysiga radhus, som ser helt okej inuti också. Men med tanke på att ligger så pass nära ghettot, så skulle jag inte tycka att det var särskilt aktuellet att flytta dit. Kan säga att mycket trista saker händer här.

Idag tändes en skola på här och det sägs att den kan vara anlagd, skulle inte förvåna mig om det nu var så.
Citera
2008-01-01, 01:23
Medlem
b0gfettos avatar
Bump!

Bumpar den här tråden då den handlar om det jag undrar, så slipper jag skapa en nästan likadan tråd.

Hur är det i Fiskis nu med kommunikationer till stan t.ex?
Jag bodde i Nacka från 1990-1999 ungefär, då var det saltsjöbanan som gällde och på natten så var det en nattbuss som gick sällan och slutade att gå tidigt.
1999-2005 så bodde jag i Norra Botkyrka (Hallunda), och mot slutet så började de med direktbussar till och från stan under högtrafik iaf. Nattbussarna gick oftare (har jag för mig).
Efter det så flyttade jag till en liten värdelös håla ("sveriges tråkigaste stad" i expressen) och vill tillbaka till Sthlm för att plugga och i fiskis så finns det iaf lägenheter.

Så:
Har det blivit bättre med saltsjöbanan och bussarna? Går det att ta sig hem på natten utan att behöva vänta två timmar vid slussen, går det bussar på dagarna nu?

Jag har för mig att dom vill bygga ut tunnelbanan till Nacka, då känns det som att dom borde använda dom befintliga spåren? Har jag hört fel eller är det nåt som planeras och isf när planerar dom att ha det färdigt?

Hur är det med brottslighet och liknande nu? Var där en del då jag bodde i Nacka, och har bott i Norra botkyrka så att det bor invandrare där skiter jag i men undrar om det blivit värre eller bättre?

Hoppas att frågorna går att förstå, kl är 01 på nyårsafton så jag skyller på det annars ;D
Citera
2008-02-07, 15:36
Medlem
Seatims avatar
Nej tack!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto