2011-09-29, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upptagetnickname
Fakta på det? Vad är positivt i fisksätra?
-Invandrarna?
-Moskéen??
-Litet?
-Alkoholister?
-Smutsigt (pga kulturer, i vissa länder slänger man skräpet på gatan)?
-Personrån(invandrare)?
-Pundare/knarkare (somalierna som röker på)?
-Arbetslösa bidragsparasiter?
-En förgiftad holme?
-Oprovocerat våld(invandrare)?

Antalet anmälda brott per 100 000 invånare i Fisksätra var 2010, 11 361. I hela landet ligger det på det betydligt högre 12 547. Det kan du hitta hos Brottsförebyggande rådet och Statistiska centralbyrån.

Jag ser ju annars på ditt inlägg att det är meningslöst att svara. Felet ligger ju uppenbart hos dig och inte för att jag bor i Fisksätra men fick jag välja så bor jag gärna långt ifrån personer som dig.
Citera
2011-11-12, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nflfan85
Antalet anmälda brott per 100 000 invånare i Fisksätra var 2010, 11 361. I hela landet ligger det på det betydligt högre 12 547. Det kan du hitta hos Brottsförebyggande rådet och Statistiska centralbyrån.

Jag ser ju annars på ditt inlägg att det är meningslöst att svara. Felet ligger ju uppenbart hos dig och inte för att jag bor i Fisksätra men fick jag välja så bor jag gärna långt ifrån personer som dig.

Å andra sidan anmäls brott i mycket högre utsträckning i mer välmående områden än t.ex Fisksätra och andra miljonprogram, det krävs det inget snille för att fatta.

Men Fisksätra är helt ok, skitmysigt på sommaren.
Citera
2012-01-01, 10:32
Medlem
Jag ska nog kunna ge er ordentlig info om ett tag

Flyttar från min 2 på 78kvm på östermalm till fisksätra idag -_-;

Själv har jag inte alltid varit riktigt skötsam så jag är nog inte idealet att "attackera" på natten.

Då jag är genomgående tatuerad över tresiffriga kilona och tidigare yrekskriminell i 10år.

Men nu är jag en snäll man som gör rätt för mig på alla sätt, och är väldigt nyfiken på vad fisksätra har att erbjuda mig.

Update kommer inom kort.
Citera
2012-01-01, 23:56
Medlem
Ja de finns inte mkt svenskar om ja ska vara ärlig, whitetrash är de som finns med : P
Citera
2012-01-15, 15:13
Medlem
Jag antar att fiskis är helt uteslutet om man har barn va? Efter 6 år i bostadskö så har vi fortfarande bara fiskis och skogås att välja på...
Citera
2012-03-13, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hellekis
Jag antar att fiskis är helt uteslutet om man har barn va? Efter 6 år i bostadskö så har vi fortfarande bara fiskis och skogås att välja på...

Jag har tidigare bott i Fiskis, jag tycker definitivt att du inte alls ska välja bort Fiskis om du har barn. Det är helt okej område, med bra tillgång till fotbollsplaner, fin lekpark och sporthall. Samt olika skolor av varierad kvalité både i och närheten av Fiskis.

Hur gammal är ditt barn?
Citera
2012-08-12, 20:03
Medlem
Redors avatar
Hur fan tänkte arkitekterna och politikerna när Fisksätra byggdes?. Det ligger ute i ingenstans, man kan inte ta sig mot stan utan att åka kollektivt eller med egen bil, husen är tråkiga och känslokalla, det finns inga trottoarer att gå på!!!. Ingen känsla what so ever. Rinkeby t.ex har iaf ett ordentligt centrum och man kan "gå därifrån" om man vill.
Folk som bor där är antingen invandrare, psykfall eller alkoholiserade byggjobbare från balkan. Seriöst, Fisksätra består till 98% av dessa tre kategorier. Varför bryr sig ingen? Det börjar bli lite väl mkt nu.

Stena Fastigheter har väl visserligen börjat att inte acceptera nya hyreskontrakt av socialfall, dvs där Socialen betalar hyran. Men eftersom 70% som redan bor här har Socialen som livlina så gör det inte stor nytta. Men flera andra kategorier kvarstår. Kanske dags att öka inkomstkravet!?. Hur många i fiskis tjänar över 200.000/år t.ex

Fisksätra skulle lätt kunna bli ett fint område, med den närhet till vattnet som det har, vacker natur runt om osv. Men politikerna skiter i det och lämnar Fisksätra åt sitt öde. Polisen också..som är där onsdagar 16-18 eller lite då o då när dem terroriserar området med sin helikopter
Citera
2012-08-14, 01:47
Bannlyst
Nej för fan! Fisksätra är en ful oas mitt ute i skogen!
Citera
2012-08-14, 09:33
Medlem
Jag skulle aldrig någonsin bosätta mig ute i Fisksätra... sämre läge får man väl hitta?
Citera
2012-08-14, 10:23
Medlem
kurt-sunes avatar
I klass med Malmös sämsta områden. Ser i princip likadant ut. Bo helst inte där är mitt råd.
Citera
2012-08-14, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
I klass med Malmös sämsta områden. Ser i princip likadant ut. Bo helst inte där är mitt råd.
Knappast i den klassen... Men Fiskis ligger riktigt dåligt till.
Rinkeby/Tensta är nog som Malmös "sämre" områden.
Citera
2012-08-14, 16:16
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PringlesMannen
Knappast i den klassen... Men Fiskis ligger riktigt dåligt till.
Rinkeby/Tensta är nog som Malmös "sämre" områden.

Området är dötrist och husen på fiskarhöjden ser ut som skokartonger. Det bara känns fel när man befinner sig där. Området kanske skulle vara mer ok om det inte låg precis intill ghettot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in