2006-03-27, 16:13
Medlem
FloorPhilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Unique
Någon nämnde att finnen som sköt jokso kallades grisen?
En "historia" jag hörde handlade också om en "grisen" men då var det en svensk som kallades så som gick fram till jockso när han var dörrvakt på något hak och helt sonika, flinandes ryckte av hans guldkedja, samt nitade honom rakt på käften
Jockso blev så klart helt tokig och sprang till sin bil för att hämta sin pistol men då hade "grisen" sprungit skrattandes därifrån...
...En ganska vacker historia i all sin enkelhet.

Har också hört denna story från flera olika håll. Jokso var ju lite av en Boogie man när man gick på Högstadiet. Så fort det blev bråk var det alltid någon som "kände" Jokso och skulle hämta honom. Givetvis alltid utan resultat.

För oss med exjugoslaviskt ursprung och med föräldrar som var engagerade i den jugoslaviska föreningen (obs. ingen kriminell förening utan mer en klubb där man samlades, spelades pingis, schack, biljard, kollade fotboll och umgicks) i Sthlm när det begav sig har hört både en och annan story om Jokso. Dock är min uppfattning att väldigt få anser honom vara någon typ av hjälte, martyr eller generellt sätt en person att se upp till eller ta efter. Han är ju själv delvis ansvarig för Jugge = torped stämpeln.
Citera
2006-03-27, 16:53
Medlem
skickahit10s avatar
en läsvärd artikel...inte så mycket skvaller, men bra skriven:

http://www.atmo.se/zino.aspx?articleID=406

någon här inne som är författaren månne?
Citera
2006-03-27, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skickahit10
en läsvärd artikel...inte så mycket skvaller, men bra skriven:

http://www.atmo.se/zino.aspx?articleID=406

någon här inne som är författaren månne?

Hehe!
Det däre var ju förfaan EXAKT vad jag hörde, man skulle ju kunna tycka att folk kunde ha mera fantasi, och åtminstonde "bättra på" historierna när dom återberättar dom.

Vet någon i vilket område Tariq växte upp nånnstans?
Citera
2006-03-27, 19:13
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Menar du på allvar att det faktum att man går fram till en dörrvakt och hälsar på honom skulle tala för att man besitter social kompetens?

hehe....då har jag riktigt bra social kompetens varje gång jag är full, för då jävlar pratar jag med dörrvakterna
Citera
2006-03-27, 20:46
Medlem
???

Citat:
Ursprungligen postat av boney M
Med tanke på hur du stavar "fascineras" tror jag du inte ödslat allt för många timmar på studier. Din beundran för en kriminell invandrare tycker jag är beklämmande och patetisk, du har tittat för mycket på Gudfadern. Förhoppningsvis kan flera av de här serbiska gangstrarna utvisas för gott nu när man kan dra in de svenska pass de köpte åt sig med avsikten att få stanna här och fortsätta begå brott.

Vad spelar det för roll om man faschineras av en kriminell invandrare ?? är det skillnad om det är en svensk?
Citera
2006-03-27, 20:49
Medlem
...

Citat:
Ursprungligen postat av Irffan
Det där är en skröna. Uppsala gänget fick arbeta i uppsala utan att Jokso och dom andra blandade sig i, skulle dom kört Stockholm skulle det blivit liv i luckan. Dock fanns det ett visst sammarbete mellan HA och Jokso och Co.

nu är det Milan Sevo uppsala, HA Tjocksteffe från uppsala maffian och HA tomas möller kom år 2000 på Milan Sevos och Aleksandra Djokic bröllop
Citera
2006-03-27, 21:12
Medlem
Hans Castorps avatar
Vilken smakfull hyllningssida till Jucko. Fanns det inte mer blink, lull-lull och guldframes i just det hemsideprogrammet...? Han måste ha varit en stor människa som fått en så fin sida som eftermäle.
Citera
2006-03-27, 21:18
Medlem
,,,

Citat:
Ursprungligen postat av Hans Castorp
Vilken smakfull hyllningssida till Jucko. Fanns det inte mer blink, lull-lull och guldframes i just det hemsideprogrammet...? Han måste ha varit en stor människa som fått en så fin sida som eftermäle.

han var en bra människa, dom som dog pga han var oxå kriminella, den som ger sig in i lekan får leken tåla.
Citera
2006-03-27, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Unique
Vet någon i vilket område Tariq växte upp nånnstans?

Han säger V-ort men han är från Bromsten, ett villaområde söder om Rinkeby/Tensta. Detta anseer jag vara norrort.

Jag brukar se honom på fridhemsplan i tid och o tid han åker 4:ans buss på morgnarna, han går på vid Fridhemsplan. Åkte inte han dit för misshandel eller inbrott föt typ 5 år sedan?
Citera
2006-03-27, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkan_CCCC
Vad spelar det för roll om man faschineras av en kriminell invandrare ?? är det skillnad om det är en svensk?

Fascinationen från din sida ligger främst i att han var serb, eller hur?
Citera
2006-03-27, 21:50
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:

Självklart så är en kriminell invandrare ännu mindre värd än en kriminell svensk.

- F.G
Citera
2006-03-27, 21:51
Medlem
FloorPhilers avatar
Citat:
han var en bra människa, dom som dog pga han var oxå kriminella, den som ger sig in i lekan får leken tåla.

Nja, hade du sagt samma sak om han var, säg, turk? Han var mycket men någon mönstermedborgare kan man inte beskylla honom för att ha varit. Väldigt generös mot de som stod honom nära men i övrigt var det ju ingen snubbe du bjöd hem på söndagsmiddag frivilligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in