2009-09-14, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pesten
Brukar klippa mig själv, och det är ingen som ser skillnad på om jag gått till frisör eller gjort det själv men så har jag gjort det flera år också.. Med en-två speglar och lite skicklighet är det inga problem alls. Faktum är att jag gick till frisör en gång för ett tag sedan och hon lyckades med konststycket att verkligen fucka upp håret. Sen gick jag tillbaka till att klippa mig själv.
Varför betala 200kr för en klippning som man gör minst lika bra själv?

Nu finns det ju en chans att du är väldigt olik mig och är väldigt duktig på att klippa, men du kanske borde prova en annan frissör

Men är du nöjd med frissyren du får till själv så finns det väl ingen anledning.
Citera
2009-09-15, 12:30
Medlem
Herr_Oins avatar
Sammanfogade två trådar som mer eller mindre är kopior av varandra.

/Mod
Citera
2012-08-31, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helax
Vilken sax menar ni? (enkel eller dubbel)

http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=135131992
Av vad jag har läst i andra trådar så är en dubbel bäst eftersom med en enkel kan du lättare få kala fläckar men samtidigt forma håret mer. En dubbel kan du inte forma håret på samma sätt men får inte lika lätt kala fläckar.
Citera
2012-08-31, 01:50
Medlem
Hi-Lifes avatar
Vet någon vart man köpa en sån där trimmer frisörer brukar använda för raka linjer bakom öronen, nacken, polisongerna osv?

Tycker dom vanliga trimmerna är för stora och lätt att man kommer utanför så att det blir ett hack, frisörerna brukar använda en mindre variant som är smidigare och lättare att komma åt mindre ställen, t.ex bakom öronen..
Senast redigerad av Hi-Life 2012-08-31 kl. 01:55.
Citera
2016-06-16, 16:07
Medlem
Om du är ute efter en pålitlig och rejäl hårklippare, så är det en Oster Golden A5, som gäller. Till den så finns det dussin olika distanser att sätta på.
Den är egentligen till för att klippa päls-djur. Men ska fungera minst lika bra till människors huvudhår.

Se länk: https://plus.google.com/108306389332...ts/3yar9L1DLpj

Citat:
Ursprungligen postat av Hundvalp
Någon som har tips på bra rakapparater som kan klippa med en längd på minst 20 mm? Den som jag har nu fungerar bra, men den kan bara klippa max 7 mm vilket innebär att man ser ut som en skinhead efter man klippt sig.

Tips mottages gärna.
Citera
2016-06-17, 23:21
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viksun-0
Om du är ute efter en pålitlig och rejäl hårklippare, så är det en Oster Golden A5, som gäller. Till den så finns det dussin olika distanser att sätta på.
Den är egentligen till för att klippa päls-djur. Men ska fungera minst lika bra till människors huvudhår.
Tror du inte han redan har hittat en hårklippare nu, sju år senare?
Citera
2016-06-18, 01:11
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Tror du inte han redan har hittat en hårklippare nu, sju år senare?
Det kanske han inte har!
Jävla besservisseräckel!!!!!

Ett bra tips är att blöta håret (naturligtvis) luta dig framåt, dra ihop eländet, och bara klippa vid handkanten.
Det blir oftast väldigt bra för en sån enkel grej.

Sen om du vill balla till det, en fön och en lagom berusad kompis med vass sax.

MVH/Gnomegirl
Citera
2016-06-18, 09:18
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Det kanske han inte har!
Jävla besservisseräckel!!!!!
Nä, det är möjligt....

Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Sen om du vill balla till det, en fön och en lagom berusad kompis med vass sax.
MVH/Gnomegirl
Bra tips. Jättebra. Jätte jätte jättebra. Tack!
Citera
2016-06-22, 04:28
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Nä, det är möjligt....

Bra tips. Jättebra. Jätte jätte jättebra. Tack!
Sätt igång och klipp bara.
Vem vet, kanske även du får lite ömhet en vacker dag...

MVH/Gnomegirl
Citera
2018-04-24, 21:15
Medlem
Run3s avatar
Klipper alltid mitt hår själv. Slipper man ta sig till en frisör och passa tider, man får det som man vill ha det, man sparar pengar, och lite spännande. Asnajs att dra fram rakapparat och sax en kväll per 4-6:e vecka, dra på en bra podd och klippa sig en timme.

Det är så enkelt att jag inte begriper hur det kan finnas ett gymnasieprogram på 3 år för att lära sig konsten att klippa hår. Jag tittade på typ 3 st YouTube-klipp för något år sedan för att få lite inspiration och that's it.

Kammar till en bena. Kör med rakapparat på sidorna med avstånd mellan 0 mm - 15 mm beroende på hur högt upp på huvudet. Sedan klipper jag toppar och liknande uppe på skallen. Easy.
Citera
2020-05-31, 22:16
Medlem
I dessa Corona-tider hade man kanske väntat sig lite senare inlägg i trådar som denna, men hursomhelst.

Är det någon som har använder eller har testat den metod som visas i videon?

https://www.youtube.com/watch?v=uCEI1PggQig&t=49s

Det han gör är att kapa längden uppepå huvudet genom att först kamma håret framåt efter att ha blött det, och sedan köra med trimmern bakifrån och framåt längs huvudet, med en kam på trimmern som är 10 mm. Det ser väldigt enkelt ut.
Citera
2020-06-01, 00:04
Medlem
Mysquos avatar
Klipper alltid mig själv med en trimmer. Var lite orolig första gången, men det var ju hur lätt som helst.
Man ställer in önskad längd och kör igenom håret gång på gång tills man tycker det ser tillräckligt jämnt ut. Sedan trimmar man till polisongerna och så är det klart.
Om man känner sig fåfäng och/eller lite fjollig så kan man ju alltid gå till en frisör och betala några hundra för samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in