2008-06-12, 23:47
Medlem
StigHeils avatar
Trodde det var aslätt att bara tunna ut lite, men det är inget som ni rekommenderar?
Känns inte som att man kan göra det alltför fult med en urtunningssax, eller?

Bra pris där på clas ohlson.
Citera
2008-06-12, 23:53
Medlem
Richie Apriles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHeil
Trodde det var aslätt att bara tunna ut lite, men det är inget som ni rekommenderar?
Känns inte som att man kan göra det alltför fult med en urtunningssax, eller?

Bra pris där på clas ohlson.
Allt beror väl på hur tjockt hår man har... De flesta påstår att de har tjockt hår men allt är ju relativt;
Har du en kalufs lika tät som Svennis är det klart att varje cm fel du skulle klippa märks direkt, är du däremot åt detta håll är det bara att klippa på, misstagen märks inte så mycket:
http://www.georgecaroll.com/male%20s...y-leno-grp.jpg
Citera
2008-06-13, 00:11
Medlem
Har urtunningssaxen från claesohlson och den fungerar utmärkt. Går ju i princip inte klippa fel med en urtunningssax, va lite försiktigt med att inte ta för mycket bara men svårt att få det att se tokigt ut, man klipper ju inget på längden så. Jag är helnöjd.
Citera
2008-06-13, 12:05
Medlem
StigHeils avatar
Gött, har astjockt hår, den ska inhandlas!
Citera
2008-06-13, 12:27
Medlem
zala's avatar
[quote=KristenKnarkare]
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpferhuhne
På Clas Ohlson heter det urtunningssax.

Inte kan man väl köpa sax hos Clas Ohlsons? Om man nu vill köpa en egen sax, köp en av kvalité. Det är mitt tips!

Jag tror knappast man bryr sig om kvalitén på en sax om man nu är så snål att man tänker klippa sog själv.
Citera
2008-06-13, 14:03
Medlem
Jag har en kompis som är modell, han klipper sig alltid själv. Ser förvånansvärt bra ut ska tilläggas, och han visar inga WT-tendenser FYI.
Citera
2008-09-08, 21:12
Medlem
trafalgars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richie Aprile
Det kan du lita på greven!

Jag är jävligt trött, men jag uppfattade först din text som "Du kan testa i grenen!"

Beställde en sax från Clas nyss, nu ska jag skaffa rufs.
Citera
2008-09-08, 21:41
Medlem
death_in_a_boxs avatar
Om du ogillar ditt tjocka hår för att det blir för varmt, så kan du ju alltid köra på en funkis, lättklippt, och (imo) snygg "frisyr". "Så-lite-hår-som-möjligt-på-huvudet"-frisyren. Fungerar ju skitbra för hundratals värnpliktiga, och man kan ju variera längden mellan 0 och 1 cm utan att det blir särskilt svårt att klippa själv. Se till att ha en vettig trimmer och en liten handhållen spegel så fixar du det.

Jag har kört så i flera år nu, har lagt ut ~450 kr på trimmers. Motsvarande frisörsbesök hade ju kostat minst 4500, så jag har nog "tjänat" en slant.
Citera
2008-09-08, 22:42
Medlem
Outsides avatar
Hahaha,

"Why tip someone for something I am capable of doing on my own? I can deliver food. I can drive a taxi. I can, and do, cut my own hair"

Dwight K. Schrute
Citera
2008-09-09, 08:47
Medlem
Pranchas avatar
Problemet märkte jag (när jag hade längre hår, och tunnade ut det själv) var att det är rätt svårt att få det jämnt genom att bara titta i en spegel. Om du har en mamma/kompis till hands så underlättar det oerhört när du kommer till dom bakre partierna. I övrigt märkte jag att det går bra "ett par gånger", sen BEHÖVER man gå till en riktigt frisör, som fixar till den självförvållade skadan.
Citera
2008-09-09, 15:01
Medlem
brianmolkos avatar
När jag gick i skolan var en klasskompis han klippte sig själv det såg ut som en lägerfrisyr ojämnt
Citera
2009-02-25, 23:36
Medlem
Hundvalps avatar
Någon som har tips på bra rakapparater som kan klippa med en längd på minst 20 mm? Den som jag har nu fungerar bra, men den kan bara klippa max 7 mm vilket innebär att man ser ut som en skinhead efter man klippt sig.

Tips mottages gärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in