2012-01-08, 22:47
Medlem
Morvalions avatar
Det här är ganska intressant: http://ofog.org/nyheter/%C3%A5k-med-...over-i-bryssel

Brukar inte OFOGs standardsvar 1a på varför de inte demonstrerar mot de ryska kränkningarna av internationellt utrymme vara att de enbart arbetar på hemmaplan?

Dock så måste man ge OFOG en eloge för att de de facto håller sin princip om icke-våld.
Citera
2012-01-19, 15:05
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morvalion
Det här är ganska intressant: http://ofog.org/nyheter/%C3%A5k-med-...over-i-bryssel

Brukar inte OFOGs standardsvar 1a på varför de inte demonstrerar mot de ryska kränkningarna av internationellt utrymme vara att de enbart arbetar på hemmaplan?

Dock så måste man ge OFOG en eloge för att de de facto håller sin princip om icke-våld.

Naturligtvis. Precis som jag tidigare skrev i tråden är detta en förlängning av av Sovjets sponsrande av anti-kärnvapenrörelser i Väst under kalla kriget; att det sinnesrubbade skugsmullepatrasket skulle försöka dearmera kärnvapenubåtarna runt Murmansk finns nog inte ens på deras karta.

Men, det är klart. Dels skulle säkert pengarna från lillefar Putin sina då, och dels skulle de få så duktigt med stryk att de inte kunde gå på evigheter......
Citera
2012-07-24, 21:36
Medlem
talgoxens avatar
Ofog förstör pride.

http://www.svd.se/kultur/vansterextr...de_7366576.svd
Citera
2012-07-24, 21:45
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talgoxen
Ofog förstör pride.

http://www.svd.se/kultur/vansterextr...de_7366576.svd

Urvattna inte Pridefestivalen:

http://www.aftonbladet.se/debatt/article15161658.ab
Citera
2012-08-02, 12:05
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Urvattna inte Pridefestivalen:

http://www.aftonbladet.se/debatt/article15161658.ab

Jag har den största respekt för fredsrörelser som globalt verkar för fred, nedrustning och avspänning.

Vad jag inte har respekt för är fredsrörelser som enbart demonstrerar emot vissa länder och totalt ignorerar att andra tokupprustar.

Ofog demonstrerar främst i Sverige, men även utomlands (t ex i Skottland). De har dock aldrig sagt ett pip om Ryssland. Samtidigt som Ryssland häromåret genomförde den största övningen i Östersjön sedan Sovjets fall hördes inte ett pip från Ofog. Dock demonstrerade de mot den 10 ggr mindre Natoövningen i Norrbotten som pågick samtidigt.

Några små fakta:
# Ryssland ökar varje år sin övningsverksamhet.
# Ryssland kommer efter 2020 har nya vapen i princip för alla sina styrkor.
# Ryssland exporterar just nu vapen till folkmordet i Syrien.
# Ryssland kommer nästa år öka sina militärutgifter med 25%!!!!!
# Sverige har tillsammans med de flesta andra europeiska länder sedan 1990-talet konstant rustat ned. Vi har sedan 1990 nästan halverat våra utgifter.

Ofog har till och med bjudit in en fd rysk överste som föreläsare vid ett av sina evenemang. Snacka om att vara blind på ena ögat! Är det av politiska skygglappar eller ren feghet? Jag vet inte, men skevt är det.
Citera
2012-08-25, 16:00
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Jag har den största respekt för fredsrörelser som globalt verkar för fred, nedrustning och avspänning.

Vad jag inte har respekt för är fredsrörelser som enbart demonstrerar emot vissa länder och totalt ignorerar att andra tokupprustar.

Ofog demonstrerar främst i Sverige, men även utomlands (t ex i Skottland). De har dock aldrig sagt ett pip om Ryssland. Samtidigt som Ryssland häromåret genomförde den största övningen i Östersjön sedan Sovjets fall hördes inte ett pip från Ofog. Dock demonstrerade de mot den 10 ggr mindre Natoövningen i Norrbotten som pågick samtidigt.

Några små fakta:
# Ryssland ökar varje år sin övningsverksamhet.
# Ryssland kommer efter 2020 har nya vapen i princip för alla sina styrkor.
# Ryssland exporterar just nu vapen till folkmordet i Syrien.
# Ryssland kommer nästa år öka sina militärutgifter med 25%!!!!!
# Sverige har tillsammans med de flesta andra europeiska länder sedan 1990-talet konstant rustat ned. Vi har sedan 1990 nästan halverat våra utgifter.

Ofog har till och med bjudit in en fd rysk överste som föreläsare vid ett av sina evenemang. Snacka om att vara blind på ena ögat! Är det av politiska skygglappar eller ren feghet? Jag vet inte, men skevt är det.

Barnen i "Ofog" har rika föräldrar och trygga uppväxtförhållanden. De vet att man bara får lite böter (och blir martyr) om man demonstrerar vid Kallax-basen. De vet också att man blir skjuten om man försöker närma sig militära baser i t.ex. Iran eller Nordkorea. Så deras "strävan efter fred" är bara ömklig, och ett tecken på att rikemansbarn har för lite att göra.

OM jag får läsa en dag i tidningen att "ofogarna" har tagit sig in på en militärbas i något av de länder som verkligen hotar världsfreden - så tar jag tillbaks allt vad jag har sagt ovan.

Det kommer aldrig att hända
Citera
2012-08-25, 16:18
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
Barnen i "Ofog" har rika föräldrar och trygga uppväxtförhållanden. De vet att man bara får lite böter (och blir martyr) om man demonstrerar vid Kallax-basen. De vet också att man blir skjuten om man försöker närma sig militära baser i t.ex. Iran eller Nordkorea. Så deras "strävan efter fred" är bara ömklig, och ett tecken på att rikemansbarn har för lite att göra.

OM jag får läsa en dag i tidningen att "ofogarna" har tagit sig in på en militärbas i något av de länder som verkligen hotar världsfreden - så tar jag tillbaks allt vad jag har sagt ovan.

Sedan är det j-ligt märkligt att just Haninge kommun inte kollar sina lärare varje år mot belastningsregistret. Många andra kommuner gör det. När man söker en anställning, där man förväntas ha med barn att göra, så kollas man extra noga. Utdrag ur belastningsregistret är obligatoriskt. Den kontrollen verkar ha glömts bort, i fallet Per Sunvisson. Han kanske inte är pedofil, eller följer alla sina böjelser, men varför chansa? Uppenbarligen har han ju inte respekt för svensk lag, så det kanske vore dags för de ansvariga i Haninge kommun att se över hans "meriter". Självklart ska han inte undervisa, och "uppfostra", minderåriga.
Senast redigerad av theodor.busse 2012-08-25 kl. 16:22.
Citera
2012-08-26, 13:27
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Sedan är det j-ligt märkligt att just Haninge kommun inte kollar sina lärare varje år mot belastningsregistret.

Jag tror de gör det, för han jobbar inte där längre. Senast var han anställd på Vistaskolan i Huddinge, han står listad i ett dokument som beskriver arbetslagen, men han står inte med i lärarlistan på deras hemsida. Den sidan uppdaterades i mitten på maj, så det är inte omöjligt att han fick kicken även därifrån i slutet på vårterminen. Vi lär märka hur det ligger till när allt är uppdaterat nu efter terminsstarten.

Om han är arbetslös kan det förklara hur han har tid att ägna sig så mycket åt OFOG just nu. T ex verkar han i dagarna varit uppe i Luleå och larvat sig runt NEAT.
Citera
2012-08-27, 21:45
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:

Exactamente. Hippiepatrasket och skogsmullefascisterna skulle inte göra något som på det minsta sätt hotade deras patetiska "hjältestatus" som hobbyrebeller; om de ens nosade på någon av ryssarnas hemliga anläggningar skulle få så mycket bögstryk av Sasha och Vanja att de aldrig mer kunde gå.

Patetiska gynnare, det där.
Citera
2012-08-28, 14:02
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Exactamente. Hippiepatrasket och skogsmullefascisterna skulle inte göra något som på det minsta sätt hotade deras patetiska "hjältestatus" som hobbyrebeller; om de ens nosade på någon av ryssarnas hemliga anläggningar skulle få så mycket bögstryk av Sasha och Vanja att de aldrig mer kunde gå.

Patetiska gynnare, det där.
Jag har läst ett av deras flygblad. Där skriver de att "riktig fred endast skapas av personer som vågar riskera sina egna liv, men vägrar riskera andras".

Känns som de har lite att leva upp till då. I dagsläget gör de precis tvärtom. Jag tycker beteckningen "Fega landsförrädare" fångar precis vad de är.
Citera
2012-08-29, 13:35
Medlem
Frontlinjens avatar
http://www.youtube.com/watch?v=F2JCnnU-8bU

Fega. Landsförrädare.
Citera
2012-08-29, 15:50
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
http://www.youtube.com/watch?v=F2JCnnU-8bU

Fega. Landsförrädare.

Men satan i gatan, detta är ju redigt mycket värre än jag trodde!

De hymlar ju inte ens med att detta dumpacifistiska haschpatrask går ryssarnas suspekta ärenden; det verkar som om de snarare kan ses som en rysk terrorcell som har för avsikt att slå ut viktiga funktioner i händelse av konflikt med vodkasluskarna. Det vore intressant att se hur de finansierar sin verksamhet; jag skulle inte alls bli förvånad om rublerna regnade över dem.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in