2011-05-20, 12:33
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattleSmurf
Ja fan, bara på dom jävlarna! De är ju EMOT krig och massmord! Fyfan säger jag bara! Nä, tacka vet jag sitta på internet och snacka om vad man borde göra, men sen inte göra det.

Ptja, deras "lösning", dvs måla pansarvagnar rosa och ligga still på torget i 10 minuter, känns väl inte alltför långt ifrån att diskutera åtgärder på Internet? Förutom att genom diskussioner finns det en risk att något konstruktivt kommer fram, såklart, vilket inte direkt verkar vara ofogs kopp med te.
Citera
2011-05-20, 16:40
Medlem
BattleSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Ptja, deras "lösning", dvs måla pansarvagnar rosa och ligga still på torget i 10 minuter, känns väl inte alltför långt ifrån att diskutera åtgärder på Internet? Förutom att genom diskussioner finns det en risk att något konstruktivt kommer fram, såklart, vilket inte direkt verkar vara ofogs kopp med te.
Syfted med aktionen är självklart att väcka en debatt.
Citera
2011-05-25, 14:50
Medlem
bernad_laws avatar
Såg på deras hemsida att de intervjuats av Russia Today. Låter faktiskt ganska välbekant; undar om inte lillefar Putin sitter och öppnar rubelpungen för att dessa patrask ska störa NATO-övningar och liknande anti-rysk verkasmhet. Har ju tex aldrig hört att de försökt "desarmera" några ryska försvarsmateriel.......

Förrädarpack som borde dingla!
Citera
2011-07-27, 14:36
Medlem
http://www.vk.se/Article.jsp?article=463820

Nu håller de på igen.

Oavsett diskutioner som varit tidigare i tråden om huruvida Sverige är en förtryckar stat, så är Ofog ett gäng, av ett demokratiskt samhälle bortskämda snorungar. I en äkta förtryckarstat hade inte dessa individer daltats med.

Ok, jag kan se varför vissa vill sabotera produktion/försäljning av krigsmtrl. Men att, som i Umeå, bara vandalisera, och främst rikta in sig på FM, är ju löjligt. Faktum är att FM uppgift är att i det yttersta försvara dessa ofogssnorungars rätt att bete sig med dödligt våld, samt även dö för att hippiekräken skall kunna uttrycka sig fritt. Vidare så bidrar de med stöd vid tex översvämningar osv och har ej endast uppgifter att stödja samhället i krigstid utan är redo att oavsett årstid och situation åka ut och göra sitt bästa för folket. Någon borde se till att Ofog torkar sig bakom öronen, borstar tänderna ordentligt och är i säng i tid!

Ge fan i att sabotera så att mina skattepengar ska städa upp erat jävla klotter!!!
Citera
2011-08-07, 20:42
Medlem
Blundettos avatar
Nu håller de tydligen på att förlöjligar de försvarsanställda som vågat komma ut ur garderoben.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/pr...de_6373766.svd

Militarism och kärnvapen är dåligt, visst. Men det är väl även trakasserier av enskilda också? Nej ofog tycks vara ett riktigt vidrigt gäng.
Citera
2011-08-07, 21:15
Medlem
Leaf.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Såg på deras hemsida att de intervjuats av Russia Today. Låter faktiskt ganska välbekant; undar om inte lillefar Putin sitter och öppnar rubelpungen för att dessa patrask ska störa NATO-övningar och liknande anti-rysk verkasmhet. Har ju tex aldrig hört att de försökt "desarmera" några ryska försvarsmateriel.......

Förrädarpack som borde dingla!

Är det du ABB?
Citera
2011-08-08, 02:46
Medlem
cavaliers avatar
Det är alltid lika tillfredsställande att se när "aktivister" trampar i klaveret och skämmer ut sig. Alla vill ju ha fred hellre än krig, så Ofog har säkert tidigare fått vissa sympatier för sina aktioner. Nu har de dragit ner brallorna på sig själva och avslöjat vilka pajaser de egentligen är. Snacka om att välja fel forum, och fel måltavlor... Inopportunt är ordet.

Nu tycker nog ingen om dem, hoppas jag.

Att härja utanför stängslet kring F21 vid NATO-övningar går väl an, men att ge sig på försvarsanställda som - trots en gammal inrotad macho-tradition inom försvaret - vågar och väljer att delta i Pride är verkligen att "skita i det blå skåpet".

De får väl byta inriktning, och befria minkar istället så att de kan dö en naturlig svältdöd (minkarna). Eller tända eld på laboratorier där man tar fram läkemedel. Eller stoppa in brandbomber i innertaket på McDonalds-restauranger. Eller fylla en roddbåt med vegetarisk mat och làtte och paddla iväg till Gaza. Eller lägga sig på rälsen till Inlandsbanan och protestera mot det militär-industriella komplexet (Inlandsbanan kom till för att tågen inte skulle kunna nås av ryssarnas kanoner på 1700-talet när de härjade och brände städer längs Sveriges norra kust).

När jag tänker efter så vore nog alternativet med räls-protest trevligast...

[EDIT:] Rätt ska vara rätt. Inlandsbanan byggdes i början på 1900-talet, efter att ha diskuterats sedan slutet av 1800-talet. Ryssarnas tidigare härjningar, och deras imperialistiska hållning, motiverade beslutet att lägga järnvägen en bra bit från kusten - utom räckhåll från den tidens sjöartilleri. Men det är väl inget som intresserar Ofogs medlemmar, hotet har aldrig - och kommer aldrig att komma från öster )
Senast redigerad av cavalier 2011-08-08 kl. 03:13.
Citera
2011-08-08, 03:02
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaf.
Är det du ABB?

OM jag vore ABB hade jag knappast haft tillgång till en dator, va? Din såsselogik slår alla rekord.
Citera
2011-08-08, 16:51
Medlem
TopC4Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cavalier
Det är alltid lika tillfredsställande att se när "aktivister" trampar i klaveret och skämmer ut sig. Alla vill ju ha fred hellre än krig, så Ofog har säkert tidigare fått vissa sympatier för sina aktioner. Nu har de dragit ner brallorna på sig själva och avslöjat vilka pajaser de egentligen är. Snacka om att välja fel forum, och fel måltavlor... Inopportunt är ordet.

Nu tycker nog ingen om dem, hoppas jag.

Att härja utanför stängslet kring F21 vid NATO-övningar går väl an, men att ge sig på försvarsanställda som - trots en gammal inrotad macho-tradition inom försvaret - vågar och väljer att delta i Pride är verkligen att "skita i det blå skåpet".

Så ifrågasättande av homosexuell militär är alltså inte acceptabelt? Eller hur vill du att vi ska tolka det första stycket? Deltar man i uniform är man där i yrket, då får man tåla att folk ifrågasätter. Sluta vara så mjäkiga och utsatta för kränkningar!
Citera
2011-08-08, 17:15
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopC4T
Så ifrågasättande av homosexuell militär är alltså inte acceptabelt? Eller hur vill du att vi ska tolka det första stycket? Deltar man i uniform är man där i yrket, då får man tåla att folk ifrågasätter. Sluta vara så mjäkiga och utsatta för kränkningar!

Va? Naturligtvis är det acceptabelt att ifrågasätta nyttan med vulgära homoerotiska lidlingar i hären, men det var inte det som var frågan här. Det som är intressant är att dessa undermåliga knektar här framträder som de regnbågssoldater de egentligen är, och därmed är det ett taktiskt mycket dumt drag av ryssälskarna i Ofog att ge sig på dem.

Inte detso mindre är det mycket lustigt, då de fullständigt missbedömt situaationen. HBTQ(osv.) är och förblir högre upp i PK-hackordningen än antimilitarism, så logiken säger att i detta fall kommer alla-stackars "soldater" vara dem det är synd om, medan skogsmulledårarna får bära hundhuvudet.

Mycket lustigt, som sagt.
Citera
2011-08-08, 21:06
Medlem
Leaf.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
OM jag vore ABB hade jag knappast haft tillgång till en dator, va? Din såsselogik slår alla rekord.

Tänka sig, du var lika tråkig som jag tänkte. Fast du kanske tar åt dig?
Citera
2011-12-19, 20:01
Medlem
knivjannes avatar
Haha ofog..... Sveriges mest intelligensbefrirade individer Keep up the good work!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in