Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Ingen osäkerhet i dagens läge nej.
Du kan svara på vad jag har tagit ett beslut om också.
Att ha koll på sina värden är väl en självklarhet?
Det kan tyckas som självklart men de flesta som går på en LCHF diet har garanterat INTE genomgått regelbundna undersökningar för att monitorera hur deras värden ändras.
Om jag har fel rörande vad du har fattat för beslut och att du är osäker så får du gärna ge mig en förklaring varför du svarar så aggressivt när jag inte på några som helst sätt försökt hetsa dig.
Jag manade till försiktighet för alla de som går på en LCHF diet, inget annat.
Om du finner det upprörande så är det ju dessvärre beklagligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Fast du, hallå. Har du kollar artiklarna? De hänvisar ju hela tiden till rapporter. Du får ju genom deras kommentarer och sedan länkar till rapporter möjlighet att se varför de skriver som de gör och också kan du bilda en egen åsikt.
Deras sida är en bra brygga för kunskap ifrån rapporter.
Nej, det har jag i ärlighetens namn inte gjort. Jag skummade igenom sidan lite snabbt bara och var inte bekant med den sedan innan.
Jag betvivlar inte att sidan innehåller en massa bra fakta. Jag har inte sakgranskat någonting på den alls men som alla andra sidor på nätet så gäller det att samla fakta från olika håll för att ha möjlighet att bilda sig en uppfattning om saker och ting.
Det är därför jag säger till er som går på en LCHF diet att vara försiktiga då det finns undersökningar som pekar BÅDE på positiva samt negativa aspekter med just den dieten.