2012-07-19, 02:11
Medlem
schweizmodells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvarius
1. Du är en mångkulturist.
Totalt fel - i mängder av sammanhang har jag påtalat just problemen med multikulti-eländet - att låta strida strömmar av människor från kulturer väsensskilda från den svenska från andra sidan jordklotet komma in i landet. Påtalat att Olof Palme var den som öppnade invandrarslussarna för att säkra den vacklande S-majoriteten.
Citat:
2. Du försöker avleda uppmärksamheten från det pågående folkutbytet genom att rikta fokus till "muslimska faran".
Inte alls - bara konstatera att invandrarströmmarna ligger fel och att just de muslimska kontingenterna är de som utgör det största framtida hotet.
Citat:
3. Ni får allt svårare att lura folk med dessa knep.
Om du tror att jag skulle ingå i någon slags lobbygrupp som försvarar massinvandring så tar du totalt fel.

En sak som vi i Sverige dock måste konstatera är att kvinnorna i vår kärnbefolkning föder alltför lite barn. Av det skälet behöver Sverige arbetskraftsinvandring för att klara de kommande pensionsgrupperna, som kommer att göra hål i lärarkåren och inom diverse andra områden på arbetsmarknaden.

Vad beträffar domedagsprofetiorna, så kan de bli verklighet i framtiden men inte så snabbt som många vill göra troligt. Med de enkla beräkningsalgoritmerna, som jag presenterat, ville jag bara visa hur alla överbudsprofeter själva kunde lägga in de data som de anser sig ha tillgång till för att själva se rimligheten i sina påståenden. Ännu har ingen tagit sig samman för att göra detta - har du? Var så god - testa med dina siffror, så får vi se var du hamnar.
Citera
2012-07-19, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schweizmodell
Totalt fel - i mängder av sammanhang har jag påtalat just problemen med multikulti-eländet - att låta strida strömmar av människor från kulturer väsensskilda från den svenska från andra sidan jordklotet komma in i landet. Påtalat att Olof Palme var den som öppnade invandrarslussarna för att säkra den vacklande S-majoriteten. Inte alls - bara konstatera att invandrarströmmarna ligger fel och att just de muslimska kontingenterna är de som utgör det största framtida hotet.Om du tror att jag skulle ingå i någon slags lobbygrupp som försvarar massinvandring så tar du totalt fel.

Och nu försöker du sprida den patetiska myten om att det var Olof Palme som öppnade slussarna. Jag föreslår du läser på lite mer innan du slänger dig med dylika påståenden. Olof Palme var endast en man av sin tid och agerade efter riktlinjer andra lobbat fram. Att försöka göra honom till något större än detta visar på din okunnighet/rökridå.
Citat:
En sak som vi i Sverige dock måste konstatera är att kvinnorna i vår kärnbefolkning föder alltför lite barn. Av det skälet behöver Sverige arbetskraftsinvandring för att klara de kommande pensionsgrupperna, som kommer att göra hål i lärarkåren och inom diverse andra områden på arbetsmarknaden.

Släpp det här multikultipåstendet. Vi måste inte konstatera ett påhitt som inte stämmer. Oavsett om kvinnorna föder få barn så behöver vi inte släppa in fler invandrare som enbart gör att pyramidspelet fortsätter. Om 30 år kommer argumentet från mångkulturister vara exakt samma då detta bygger på ett påhitt om att tillväxt är ett måste. Klart faktum är att Sverige skulle klara sig bättre med en negativ befolkningstillväxt genom att vara tekniskt framstående än genom att importera massor av folk. Med tiden skulle detta även jämna ut sig då det finns en ofantlig mängd med trådar man kan dra i för att stimulera befolkningstillväxt utan invandring. Dock så är befolkningstillväxt i sig inget måste utan endast något som folk har blivit hjärntvättade till att tro.

Citat:

Vad beträffar domedagsprofetiorna, så kan de bli verklighet i framtiden men inte så snabbt som många vill göra troligt. Med de enkla beräkningsalgoritmerna, som jag presenterat, ville jag bara visa hur alla överbudsprofeter själva kunde lägga in de data som de anser sig ha tillgång till för att själva se rimligheten i sina påståenden. Ännu har ingen tagit sig samman för att göra detta - har du? Var så god - testa med dina siffror, så får vi se var du hamnar.

Varför inbillar du dig i att din rökridå till beräkning är något som en självtänkande människa överhuvudtaget ska ta seriöst. Statistiken och verkligheten talar sitt tydliga språk vilket jag visade i mitt förra inlägg och då hjälper det väl knappast att räkna ut något strunt i din förljugna mall.

Du är en Kontra-Jihadist och invandringsförespråkare, varför förnekar du det? Du påstår att Sverige måste ha invandring och önskar indirekt att svenskar blir i minoritet.
Citera
2012-07-19, 11:35
Medlem
schweizmodells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvarius
...Om 30 år kommer argumentet från mångkulturister vara exakt samma då detta bygger på ett påhitt om att tillväxt är ett måste. Klart faktum är att Sverige skulle klara sig bättre med en negativ befolkningstillväxt genom att vara tekniskt framstående än genom att importera massor av folk... Dock så är befolkningstillväxt i sig inget måste utan endast något som folk har blivit hjärntvättade till att tro.
Du menar att den ökande andelen pensionärer i accelererande utsträckning skulle arbeta efter nuvarande pensionsålder och på sin ålders höst återgå till sin innovativa fas i livet?!
Citat:
Varför inbillar du dig i att din rökridå till beräkning är något som en självtänkande människa överhuvudtaget ska ta seriöst. Statistiken och verkligheten talar sitt tydliga språk vilket jag visade i mitt förra inlägg och då hjälper det väl knappast att räkna ut något strunt i din förljugna mall.
Skillnaden mellan våra sätt att se på statistiken är att du på befintlig sådan tillämpar en enkel extrapolering, vilket matematiskt sett inte representerar en framkomlig väg. För att kunna göra framtidsprognoser krävs lite mer. I min enkla modell kan man med utgångspunkt från känd statistik (befolkningstillväxt i olika kulturer, aktuell invandring, utvandring och beräknad framtida in/utvandring, åldersgruppering etc.) komma sanningen närmare.

Om du har sakliga invändningar mot mallens matematiska uppbyggnad - påstå inte bara, visa på vilket sätt!!! Beskriv hur du själv får fram dina framtidsprognoser med utgångspunkt från statistiska fakta!

Om du nu skulle accepterar den matematiska basen för beräkningarna men menar mina exempel vara felaktigt underbyggda (falska data) - begränsa dig då inte till att påstå det hela vara förljuget - visa det genom att sätta in de sifferdata du anser styrka dina påståenden - mycket enkelt, byt ut mina indata (som utgör exempel) mot dina egna, så att du kan göra troligt var du säger! Om du inte väljer att göra det, kan jag inte se annat än att du inser din bevisföring halta.
Citat:
Du är en Kontra-Jihadist och invandringsförespråkare, varför förnekar du det?
En "kontra-jihadist" blir något svår att förena med en invandringsförespråkare, med tanke på att den ökande islamismen just har samband med ökad invandring av muslimer. Du får nog förklara dig här!
Citat:
...Du påstår att Sverige måste ha invandring och önskar indirekt att svenskar blir i minoritet.
Den automatiken kan varken du eller jag göra något åt - den beror uteslutande på våra kvinnors vilja att föda barn.

Du har övertydligt visat dig inte förstå nativitetens betydelse för en nations möjligheter att överleva och går därigenom på tvärs med varje vetenskapsman som hanterar dessa frågor. Med negativ befolkningsutveckling kommer varje nation att med tiden försvinna. Om du inte greppar detta enkla faktum, kan jag förstå dina problem i frågan om invandring. Sätt in dina data i modellen - det tar inte många minuter - så kommer sanningen (möjligen också framtiden) att ljusna. Verklighetens ljus, det är ju vad som bör eftersträvas inte tro, hopp, förtvivlan.

Jag ser med intresse på ditt sätt att visa hur dina beräkningar växer fram.
Citera
2012-07-19, 17:35
Medlem
kokas avatar
Citat:
Du menar att en etnisk grupp, enbart för att dess storlek överstiger 4 % kommer att attrahera röster nog för att platsa i riksdagen?

När det väl dyker upp ett islamistikst parti i riksdagen kommer alla muslimer (99%) att rösta på detta parti. Redan idag skulle ett sdåant parti få stöd i riksdagen. I och med att den globala ekonomin är körd i botten kommer detta bara förenkla hela denna process. Att ett populistiskt parti kan utvecklas och bli starkt under kort tid råder det ingen tvekan om. SD är ett praktexempel. Jag tror att vi isverige är på väg att göra något revolutionerande för vår generation - äntligen kommer det bli politik på riktigt. Så som jag uppfattar hela situationen kommer de partier som står för den "högra" sidan att temporärt förflyttar sig och bli ännu mer "höger" samtdigt som vänsterpartierna kommer göra detsamma fast åt andra hållet. Detta kommer givetvis ge ett större utrymme mellan åsikterna samt göra den svenska politiken mer levande. Invandringen har gett mig en sak, en starkare politisk sida. Människor blir mer radikala i tider som dessa. Därför tror jag också att ett parti som MBS utan problem kan slå sig in i riksdagen.
Citera
2012-07-19, 18:43
Medlem
schweizmodells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koka
När det väl dyker upp ett islamistikst parti i riksdagen kommer alla muslimer (99%) att rösta på detta parti. Redan idag skulle ett sdåant parti få stöd i riksdagen. I och med att den globala ekonomin är körd i botten kommer detta bara förenkla hela denna process. Att ett populistiskt parti kan utvecklas och bli starkt under kort tid råder det ingen tvekan om. SD är ett praktexempel. Jag tror att vi isverige är på väg att göra något revolutionerande för vår generation - äntligen kommer det bli politik på riktigt. Så som jag uppfattar hela situationen kommer de partier som står för den "högra" sidan att temporärt förflyttar sig och bli ännu mer "höger" samtdigt som vänsterpartierna kommer göra detsamma fast åt andra hållet. Detta kommer givetvis ge ett större utrymme mellan åsikterna samt göra den svenska politiken mer levande.
Dödligt levande. Jag ser det som absolut nödvändigt att riksdagen i tid ändrar styrelseskicket - det kan t.o.m. göras utan lagändring - om de stora partierna så vill. Se:

https://www.flashback.org/t1488346

Kom gärna in i den tråden med dina synpunkter!
Citat:
Invandringen har gett mig en sak, en starkare politisk sida. Människor blir mer radikala i tider som dessa. Därför tror jag också att ett parti som MBS utan problem kan slå sig in i riksdagen.
Du menar att du skulle se ett muslimskt parti som en fördel för Sverige?
Citera
2012-07-20, 13:06
Medlem
kokas avatar
Citat:
Dödligt levande. Jag ser det som absolut nödvändigt att riksdagen i tid ändrar styrelseskicket - det kan t.o.m. göras utan lagändring - om de stora partierna så vill. Se:

https://www.flashback.org/t1488346

Ska absolut in och skriva lite där! Tack för tipset!

Citat:
Kom gärna in i den tråden med dina synpunkter!Du menar att du skulle se ett muslimskt parti som en fördel för Sverige?

Nej, absolut inte. Tvärt om. Även om detta skulle vara det mest demokratiska skulle det även vara det största misstaget inom svensk politik. Man kan helt enkelt inte förplikta sig på något religiöst parti och verkligen inte ett islamistiskt där man utan tvekan vet att fanatiker förekommer. Ideologier funkar bra i realiteten, men så fort man bli för fanatisk och tappar självdistansen, då är det på väg utåt. Jag finner inga ord som kan beskriva min rädsla gentemot Sveriges framtid.

Det är flera faktorer som har betydelse på den politiska arenan. För att fastställa vilket land eller vilka länder som för tillfället kan sägas göra anspråk på att ha den största ekonomiska makten så måste man ta hänsyn till ett par faktorer:

- Ekonomisk utveckling
- Fattigdom
- Miljö och hållbar utveckling
- Demokrati,
- Mänskliga rättigheter och jämställdhet
- Säkerhetspolitisk utveckling

Detta gäller inte bara den ekonomiska makten utan för att en stat ska fungera i sin utsträckning. Skulle ett parti som MBS slå sig in i politiken skulle alla dessa punkter ses som sekundära behov istället för primära.
Citera
2012-07-20, 15:53
Medlem
DRPOEs avatar
Citat:
Om vi antar att ovanstående numeriska exempel skulle beröra de muslimska invandrarna (någorlunda realistiska siffror) skulle den muslimska gruppen efter 20 år från nu uppgå till ca. 1, 2 miljoner.

På vilket sätt är att det skulle finnas 500k invandrare i sverige idag och tillkomma 20k per år, realistiska siffror?

Var har du hämtat dina siffror för befolkningsökning inom invandrargrupper?

Den enda svenska studien som gjorts på detta visar på initialt högre nativitetstal, än vad man har i egna hemlandet. sedan är det mer oklart, eftersom man inte studerat detta.

Internationella studier (bl.a. usa visar på att man fortsätter att ha högre nativitetstal i sin nya miljö, om man inte välintegreras, vilket då leder till en vridning åt nativitetstalen i gruppen man integreras mot)
Citera
2012-07-20, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRPOE
På vilket sätt är att det skulle finnas 500k invandrare i sverige idag och tillkomma 20k per år, realistiska siffror?

Var har du hämtat dina siffror för befolkningsökning inom invandrargrupper

Siffrorna schweizmodell använder sig av relaterar till TS antaganden.

Siffran 500.000 gäller inte invandrare generellt utan står för antalet muslimer i Sverige idag.

20k per år är hur befolkningsökningen påverkas av migrationen. I detta fall invandrare - utvandrare. Detta som en del i en kedja som ska visa att befolkningsökningen inte blir så stor som TS antar.
Citera
2012-07-20, 17:08
Medlem
schweizmodells avatar
Citat:
På vilket sätt är att det skulle finnas 500k invandrare i sverige idag
Invandrare finns betydligt fler - hur många beror på när man anser invandrare blir svenska (definitionen invandrare). Siffran 500 000 berör enbart den muslimska gruppens utgångsstorlek i nuläget - anser du den vara för hög eller för låg?
Citat:
och tillkomma 20k per år, realistiska siffror?
Invandringssiffrorna berör enbart den muslimska gruppen. De innefattar nettosiffror för årligen invandrade muslimer minus utvandrade i genomsnitt under kommande två decennier. Eftersom det rör sig om siffror för årlig invandring under 20 år, blir genomsnittssiffran med nödvändighet en grov uppskattning. Använda siffror var dock exempel, som visar användningen av prognosmodellen, fritt för var och en att applicera på andra mer realistiska siffror. Har du annan, mer tillförlitlig uppskattning av nämna siffror? Kom igen och testa!
Citat:
...Den enda svenska studien som gjorts på detta visar på initialt högre nativitetstal, än vad man har i egna hemlandet. sedan är det mer oklart, eftersom man inte studerat detta.
Med tanke på att det rör sig om 20 år i framtiden finns ännu inga studier gjorda! Vi talar om prognoser.
Citat:
Internationella studier (bl.a. usa visar på att man fortsätter att ha högre nativitetstal i sin nya miljö, om man inte välintegreras, vilket då leder till en vridning åt nativitetstalen i gruppen man integreras mot)
Som sagt fortfarande kan inget säker sägas om kommande 20 år i Sverige. Förhoppningsvis befinner sig Sverige i ett bättre läge än USA. Tillväxttalen som jag använt är 2 % mot 1,8 % i muslimska länder.

Vill du inte själv sätta in de data du anser sannolika - ange vilka du vill se prognosen beräknad med, så ordnar jag resten.
Citera
2012-07-20, 22:08
Medlem
DRPOEs avatar
Citat:
Invandrare finns betydligt fler - hur många beror på när man anser invandrare blir svenska (definitionen invandrare). Siffran 500 000 berör enbart den muslimska gruppens utgångsstorlek i nuläget - anser du den vara för hög eller för låg?Invandringssiffrorna berör enbart den muslimska gruppen. De innefattar nettosiffror för årligen invandrade muslimer minus utvandrade i genomsnitt under kommande två decennier. Eftersom det rör sig om siffror för årlig invandring under 20 år, blir genomsnittssiffran med nödvändighet en grov uppskattning. Använda siffror var dock exempel, som visar användningen av prognosmodellen, fritt för var och en att applicera på andra mer realistiska siffror. Har du annan, mer tillförlitlig uppskattning av nämna siffror? Kom igen och testa! Med tanke på att det rör sig om 20 år i framtiden finns ännu inga studier gjorda! Vi talar om prognoser.Som sagt fortfarande kan inget säker sägas om kommande 20 år i Sverige. Förhoppningsvis befinner sig Sverige i ett bättre läge än USA. Tillväxttalen som jag använt är 2 % mot 1,8 % i muslimska länder.

Vill du inte själv sätta in de data du anser sannolika - ange vilka du vill se prognosen beräknad med, så ordnar jag resten.

Du har helt rätt att det finns en stor osäkerhet och en hel del ovisshet om vad som komma skall.
Att räkna tillväxttal, som du gjort är tyvärr måste sägas vansinne.

Jag skall förklara....

Om vi ser strikt på asylinvandrare, så är dom två största grupperna för närvarande somalier och på andra plats afghaner. Nu pratar vi strikt asyl och ingen annan invandring. I år snackar vi 34000.

Om vi nu tar somalier som ett exempel på ditt räknemässiga falsarium avseende dessa, så uppvisar dom i somalia en befolkningstillväxt på 2.4%/år.
Då har man en medellivslängd på ung 50 år.
Man har en enorm barnadödlighet där 20% är döda innan fem års ålder.
Man har en trehundrafaldigad risk att dö i barnsäng.

Vad tror du sker avseende befolkningstillväxt i denna grupp i sverige, om dessa lever till 75år, samt att varken kvinnor eller barn dör?
Dessutom så skall ju denna gruppen plussas med ytterligare ett antal tiotusental varje år i via migration, kanske hundratusental med nya asylregler?

När man studerar somaliska nativitetstal i västvärlden, så kommer siffran 6-7, eller någon gång mer exakt 6.8barn/familj, dessutom skaffar man barn tidigt, vilket är ytterligare en viktig aspekt när det gäller att räkna ut demografin.

2009 fanns det 32000 somalier födda i somalia i sverige, dvs ej medräknat somaliska barn födda i sverige.

Hur många finns det idag?
100000?

Nu räknar vi.....

(Jag föredrar ett data spreadsheet, det är lättare att överblicka och man kan föra in alla variabler under samma beräkning)
5 L=100000 (nuvarande mängd somalier)
10 For x=1 to 50 (50 år i exemplet)
20 L=L*1.057+15000 (där 1.057 ger exponentialen till 3.4(1.057^25=3.4) dvs varje ny somalie ger upphov till 3.4 stycken på 25 år, eller nativitetstal på 6.8(se ovan))(medräknat en ökning på 15000 nya somalier/år)
30 Next x
40 print L

Fel? Ja, det blir ju lite fel, eftersom beräkningen blir som att föräldrarna förvandlas till sina barn och upphör att existera då dessa är födda. En eftergift. Det kanske är ok, eftersom modellen förutser att dom som kommer/är här är, eller kommer att bli i fertil ålder.
Med tiden kommer naturligtvis denna föräldragrupp att bli enorm, men tja, kom med en bättre beräkningsmodell.

Med ovan givna variabler, så bor det 5.5 miljoner somalier i sverige om femtio år. Då är som nämnt inte fd fertila föräldrar räknande, men också medräknat att dom som kommer är, eller kommer att bli fertila.
Ser vi på fler grupper än somalier, så blir detta sprängstoff, men då skall kommas ihåg att exv perser har samma nativitetstal som svenskar. Araber ligger runt 3.7, så det hela beror på hur gruppsammansättningen på dom som kommer hit ser ut, hur dom nativitetsmässigt anpassar sig, eller avviker mer framledes.

Det som är så lurigt med demografiska variabler av denna sort, är det exponentiella sprängstoff det innebär på sikt. Någon kan tycka att 5.5 miljoner somalier, är väl inte så mycket i skenet av maud olofsson och Annie lööfs vision om 40miljoner "svenskar", men betänk då att om vi istället sätter räkneexemplet ovan med 100 år för dessa somalier, så hamnar dessa på 93 miljoner.

Nu är ju jag dryga femtio och har själv haft nöjet(eller tja, hur man nu ser på detta) att bevittna detta first hand så att säga. Eftersom jag både ägnat mig åt en hel del forskning och även jobbat ett tag inom FN, så har jag sett länder helt förändrats via demografi under den vuxna delen av mitt liv.
Dom som varit i exv istanbul, eller beirut under 70-talet och besökt dessa platser i våra dagar förstår vad jag menar. Jag skulle fortfarande rekommendera folk att besöka dessa fantastiska platser, men hur länge till?
Citera
2012-07-22, 13:36
Medlem
schweizmodells avatar
Citat:
...
För att lugna dig lite. Tanken med att ge gemene politiker och svensk en synnerligen enkel beräkningsmodell att fundera över, är inte främst att lugna folk med (att effekten av invandrarströmmarna inte skulle bli så hög som många befarat). När man hör folk prata om att det t.ex. skulle bli muslimska majoritet i Sverige inom ett decennium finns dock anledning att hyfsa debatten lite - då kan man enkelt visa hur man kommer fram till bättre prognoser på annat sätt än att extrapolera fram skräckscenerier.

För att återgå till dina funderingar: Låt säga att med dina befaranden om nuvarande grupp somalier (antag 100 000) genomsnittligt skulle öka med 5 % per år (en oerhört hög siffra att räkna med i fortvarighetstillstånd i ett I-land) och att invandringen fortsätter med 30 000 somalier årligen. Då skulle under en 20-årsperiod gruppens storlek uppgå till:

100 000 x 1,05^20 = 265 000
plus
30 000 x (1,05^20 -1)/0,05 = 990 000
Summa efter 20 år: 1, 25 miljoner somalier

Ett av skälen till att jag vill uppmärksamma människor och inte minst politiker på de statistiska konsekvenserna med vad de senare ställer till med, är just att de själva enkelt skall kunna uppskatta vad som kommer att hända i tiden om inte bromsarna slås till i tid.

Under en 50-årsperiod (om man skulle anta samma höga ökning av nämnda grupp)

100 000 x 1,05^50 = 1,1 miljoner
30 000 x (1,05^50 -1)/0,05 ~ 6, 2 miljoner
Summa efter 50 år: 7,3 miljoner somalier

Var och en inser vansinnet med en fortsatt invandring i takt med dagens. Skulle våra politiker (om de kommit lite längre i statistikens vindlingar, än den svenska skolan brukar förmedla) borde de vakna till liv och stämma i bäcken medan tid är. Så... vi är naturligtvis på samma linje.
Citera
2015-07-03, 00:49
Medlem
http://avpixlat.info/2015/07/02/islamisthalsning-i-svt-sandning/

Islamist hälsning i svt direkt sändning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in