2012-05-27, 09:35
Medlem
smacky1234s avatar
folk som inte blinkar i tid när dom ska av en större väg. hatar när man står i en korsning och man hade haft gått om tid om biljäveln som svänger av hade blinkat i tid... istället får man vänta någon minut extra för det kommer ett tåg med bilar som man inte hinner före
Inte så stor grej, men vafan man kan blinka innan man börjat vrida på ratten
Citera
2012-05-27, 10:08
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smacky1234
folk som inte blinkar i tid när dom ska av en större väg. hatar när man står i en korsning och man hade haft gått om tid om biljäveln som svänger av hade blinkat i tid... istället får man vänta någon minut extra för det kommer ett tåg med bilar som man inte hinner före
Inte så stor grej, men vafan man kan blinka innan man börjat vrida på ratten

Instämmer helt.
En annan, liknande situation stöter man på väl ofta: när man ligger bakom någon som faktiskt blinkar men sen tar evigheter på sig att verkligen svänga!
Citera
2012-05-27, 13:42
Medlem
Insanedudes avatar
Det mest störiga är helklart att någon kör bakom en väldigt nära. Det blir liksom som en konstant stress och de försvinner inte heller så man får sitta där och bli stressad.
Om någon råkar göra något misstag eller råkar vara jobbigt så händer det fort, men när någon ligger och trycker på i arslet på en så måste man genomlida det i flera kilometer och kanske till och med i flera mil.
Citera
2012-05-27, 17:25
Medlem
Höll på att krocka här om dagen när en medelålders kvinna som hade väjningsplikt svänger rakt ut på påfartsleden till motorvägen utan att se sig för, jag fick väja ut i vägrenen till vänster för att undvika krock. För att förklara vad som menas så kom hon på en "Påfart" till den större påfarten till motorvägen. Hade hon svängt ut en sekund senare och jag inte hade hunnit reagera så hade det blivit en rejäl smäll för fart hade hon inte heller med sig. Det roliga med det hela var att hon bröt mot sin väjningsplikt och pekade finger mot mig(?). Skumt beteende.
Citera
2012-05-27, 17:54
Medlem
toby79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valari
Höll på att krocka här om dagen när en medelålders kvinna som hade väjningsplikt svänger rakt ut på påfartsleden till motorvägen utan att se sig för, jag fick väja ut i vägrenen till vänster för att undvika krock. För att förklara vad som menas så kom hon på en "Påfart" till den större påfarten till motorvägen. Hade hon svängt ut en sekund senare och jag inte hade hunnit reagera så hade det blivit en rejäl smäll för fart hade hon inte heller med sig. Det roliga med det hela var att hon bröt mot sin väjningsplikt och pekade finger mot mig(?). Skumt beteende.
Foto över korsningen? Det finns en del påfarter som har två körfält, se bifogad länk. En fil för de som svänger vänster och en för de som svänger höger. På det området ska samspel råda iom att två körfält går ihop. Tyvärr är folk så tröga att de tror att de inte kan köra (röd bil) eller så tröga att de tror att de har hela påfarten för sig själva (grön bil)

http://postimage.org/image/rtqrq2u7r/
Så utan en bild över platsen är det svårt att säga vem som har rätt och vem som har fel.
Citera
2012-05-28, 00:30
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Cykelbögarna som kommer i gäng på upp till 15 stycken. Självklart ska de köra på vägen när det finns en stor cykelbana precis jämte. Senast jag stötte på dessa äckliga jävlar så körde jag om så nära jag kunde, tutade och gasa på som in i helvete. Det var en otroligt härlig känsla att se dessa inavlade töntar börja skaka i sina tighta shorts.
Citera
2012-05-28, 06:52
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insanedude
Det mest störiga är helklart att någon kör bakom en väldigt nära. Det blir liksom som en konstant stress och de försvinner inte heller så man får sitta där och bli stressad.
Om någon råkar göra något misstag eller råkar vara jobbigt så händer det fort, men när någon ligger och trycker på i arslet på en så måste man genomlida det i flera kilometer och kanske till och med i flera mil.
Det är därför man alltid ser till att ha en väl påfylld spolarvätskebehållare...
Några ordentliga sprut så brukar de lugna ner sig lite.
Citera
2012-05-28, 10:15
Medlem
Det mest irriterande är folk som inte håller hastigheten. Då menar jag så här > Tillåten hastighet: 100 km/h men bilen framför kör i 80-90 km/h.

Klarar man inte av (av någon anledning?) att hålla den hastighet som gäller, då ska man inte ge sig ut i trafiken. Detta är något jag verkligen stör mig på. Det är väldigt vanligt..
Citera
2012-05-28, 20:03
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Nu vart jag nyfiken.
Vad är veva i backspeglarna?
H*n menar att bilen bakom kör på båda filerna, vinglandes.
Citera
2012-05-28, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibbelito
Det mest irriterande är folk som inte håller hastigheten. Då menar jag så här > Tillåten hastighet: 100 km/h men bilen framför kör i 80-90 km/h.

Klarar man inte av (av någon anledning?) att hålla den hastighet som gäller, då ska man inte ge sig ut i trafiken. Detta är något jag verkligen stör mig på. Det är väldigt vanligt..

Vilken del av trafikförordningen är det du har problem att läsa?

Citera
2012-05-29, 01:14
Medlem
Insanedudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Det är därför man alltid ser till att ha en väl påfylld spolarvätskebehållare...
Några ordentliga sprut så brukar de lugna ner sig lite.

Hahah klockren
Citera
2012-07-13, 23:39
Medlem
NickShadows avatar
Har kört hela dan idag och var tvungen att skriva av mig här.
Till att börja med undrar jag varför folk envisas med att vilja knulla min bil i röven med sin bil, trots att jag kör högsta lagliga hastighet, i möjligaste mån går ut på vägrenen för att underlätta omkörning och det är HELT tomt i mötande körfält?
Tror människor att de kan väja på 90-väg om de håller 5 meters avstånd till framförvarande?
IDIOTER!

Vid 2+1 (ofta hastighetsbegr. 100kmh)väg fascinerar det mig hur det uppstår köer efter t ex bilar med släpvagnar - i bilkön bakom hålls alldeles för korta avstånd och man stressar varandra. När det sedan blir dubbla körfält blåser alla om det långsamma fordonet som galningar. Man tror ju då att logiskt vill bilisterna hålla åtminstone 100kmh, men istället lägger sig många strax före bilen med släp och kör i 80 kmh?
Jävligt stor mening.

Scenariot: motorväg 110 kmh - jag kör om två bussar i 120 kmh, när "Janne" kommer upp bakom i 160 knutar och lägger sig en meter ifrån mig och ljustutar. Det går inte fort nog för den aggressive jäveln. Jag gör klart min omkörning och han ger mig en dödande blick innan han blåser vidare. Det riktigt tragiska i sammanhanget är att människan har bilen full av barn och förmodligen är på semester...
Jävla nötter på vägarna.

Skönt att åtminstone få skriva av sig lite, så man inte gör något dumt tillbaka.
Senast redigerad av NickShadow 2012-07-14 kl. 00:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in