Citat:
Ursprungligen postat av Valari
Höll på att krocka här om dagen när en medelålders kvinna som hade väjningsplikt svänger rakt ut på påfartsleden till motorvägen utan att se sig för, jag fick väja ut i vägrenen till vänster för att undvika krock. För att förklara vad som menas så kom hon på en "Påfart" till den större påfarten till motorvägen. Hade hon svängt ut en sekund senare och jag inte hade hunnit reagera så hade det blivit en rejäl smäll för fart hade hon inte heller med sig. Det roliga med det hela var att hon bröt mot sin väjningsplikt och pekade finger mot mig(?). Skumt beteende.
Foto över korsningen? Det finns en del påfarter som har två körfält, se bifogad länk. En fil för de som svänger vänster och en för de som svänger höger. På det området ska samspel råda iom att två körfält går ihop. Tyvärr är folk så tröga att de tror att de inte kan köra (röd bil) eller så tröga att de tror att de har hela påfarten för sig själva (grön bil)
http://postimage.org/image/rtqrq2u7r/
Så utan en bild över platsen är det svårt att säga vem som har rätt och vem som har fel.