2012-07-09, 16:34
Medlem
herbiiishs avatar
Rom och Cola är det bästa.

Helst ska det vara Captain Morgan, vanilla coca cola, lime och massa is!
Citera
2012-07-09, 16:35
Medlem
Blir riktigt sugen på att testa alla dessa tips !
Kom med fler tips så jag får en beslutsångest som heter duga!
Citera
2012-07-09, 16:37
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perranperra
Vodka med pressad lime.

Köp en stolichnaya och några limefrukter, skär i klyftor, kläm ur juicen och droppa ner klyftorna, proppa med is. God, snygg och fräsch drink!
Brukar köra liknande men använder limeflaskan som finns i vanliga matbutiken. (glasflaskan).. riktigt j-a gott o rikligt med is.
Citera
2012-07-09, 16:55
Medlem
galliano hotshot
galliano + kaffe+ grädde jävligt god
Citera
2012-07-09, 17:05
Medlem
Acedogs avatar
Grosshandlarn = sockerdricka och brännvin. Inget jag själv dricker, men ändå! Lite för snobbigt för mig på nåt vis... hmmm...

Annars är ju Red Bull + Vodka en modern klassiker.
Citera
2012-07-09, 17:30
Medlem
Är mest inne på tipsen med vodka och olika juicer.
Fler tips på olika juicer som är gott att blanda med. Vilka smaksatta spriter passar
till juicerna? Och passar det att toppa sådana drinkar med frysta jordgubbar tex?

Har även hört talas om drinkar med glassen piggelin i! Är själv ett "stort fan" av Piggelin
så tyckte det lät spännande
Citera
2012-07-09, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isbergets
Är mest inne på tipsen med vodka och olika juicer.
Fler tips på olika juicer som är gott att blanda med. Vilka smaksatta spriter passar
till juicerna? Och passar det att toppa sådana drinkar med frysta jordgubbar tex?

Har även hört talas om drinkar med glassen piggelin i! Är själv ett "stort fan" av Piggelin
så tyckte det lät spännande

Skit i smaksatta spriter. Köp en ren som du kan blanda hur du vill, våga testa nya grejjer.

Köp olika juicer (t.ex. passionfrukts, ananas, guanabana, tranbär etc.) och olika frukter (jordgubbar, hallon, ananas, kiwi)

MAO. du kan blanda i vafan du vill!
Citera
2012-07-09, 17:42
Medlem
Gullegubbens avatar
Vodka Pomme (vodka och äppeljuice) är den mest populära ungdomsdrinken i Frankrike. En variant är Pomme-Pomme ("vit" äppelsprit, inte calva, och äppeljuice). Vodka med körsbärsjuice är ett annat alternativ som jag gillar att ta ibland. Om du orkar med lite mer besvär, så kan jag rekommendera Harvey Wallbanger, det vill säga en vanlig Screwdriver, fast med ett par centiliter Galliano också. Dekoreras med Maraschinokörsbär som fästes på en halv apelsinskiva med en tandpetare.
Citera
2012-07-09, 17:48
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lenapena
Whisky Sour är den perfekta sommardrinken.
Hälften whisky, hälften Lemon sour-mix.
Blanda ordentligt, i med ett par isbitar och njut av det syrliga

Nä, den perfekta sommardrinken är och förblir Mint Julep. Muddla 10-12 myntablad, häll på en tesked sockerlag, 6-9 cl Bourbon (helst 9) och fyll hela glaset med krossad is. Räcker en timme i vilstolen en sen sommareftermiddag.
Citera
2012-07-09, 19:22
Medlem
turkbygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Vodka Pomme (vodka och äppeljuice) är den mest populära ungdomsdrinken i Frankrike. En variant är Pomme-Pomme ("vit" äppelsprit, inte calva, och äppeljuice). Vodka med körsbärsjuice är ett annat alternativ som jag gillar att ta ibland. Om du orkar med lite mer besvär, så kan jag rekommendera Harvey Wallbanger, det vill säga en vanlig Screwdriver, fast med ett par centiliter Galliano också. Dekoreras med Maraschinokörsbär som fästes på en halv apelsinskiva med en tandpetare.
E det gott? Hittade nämligen körsbärsjuice på Willys och köpte mest för att smaka. Den va god så jag började fundera på vad man kunde spetsa den med.
Citera
2012-07-09, 20:47
Medlem
trallexs avatar
fidel castro - rom + ginger ale
salty dog - vodka + grapefruktjuice/grapeläsk
cape cod - vodka + tranbär
alligator - melonlikör + apelsinjuice
pearl harbour - melonlikör + apelsinjuicke + ananasjuice

inte så jävla svårt bara ta typ Xsprit + sprite eller nåt

kommer nog mer sen...
Citera
2012-07-13, 11:41
Medlem
Vad kan man göra för drink om man BARA har vodka hemma i alkoholväg (förutom vitt vin) och inte hinner gå på systemet? Tips från någon kreativ tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in