2012-07-06, 22:03
Medlem
Klabbarparn-s avatar
Barn som inte kan hålla käften ska överhuvudtaget inte vistas på caféer, restauranger osv. Flygplan är nog det värsta, äckliga ungar som skriker och sparkar på sätet.

Jag fattar inte varför vuxna envisas med att ta med ungarna till ställen där folk vill ha lite lugn och ro, trots att de VET att de inte kommer kunna hålla tyst på barnen. Skaffar man barn så får man fan ta konsekvenserna och vara beredd på att man kanske inte kan åka utomlands de närmsta 2-3 åren. Kommer få så jävla mycket skit för det här, men det är uppriktigt sagt vad jag tycker. Dom får väl ta sig till ställen där barnen trivs istället, som typ McDonalds eller Skansen.

Någon jävla måtta får det vara. Så jävla respektlöst och själviskt av föräldrar att inte tänka på sin omgivning.
Citera
2012-07-06, 22:09
Medlem
nolifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadek
Du vet ju själv som förälder hur svårt det ibland är att få tyst på barn. Spring i benen, hungriga, trötta. Betvivlar starkt att mamman ifråga inte gjorde något för att tysta bärsärkarna. Psykfallsuppträdande på krogen hade inte hjälpt TS eller ljudnivån.

Det är bara att byta bord.

Hon kunde sagt något i stil med, "antingen håller ni käften och äter upp pizzan, eller så går vi hem och äter kokt torsk med spenatstuvning".

Aja, inget nytt under solen att endel föräldrar inte lär sina barn hyfs!!!!
Citera
2012-07-06, 22:21
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitKalla
Jo, men då ska dom stoja där.
Lokala McD i stan har varken bollhav eller lekplats fö och det finns säkerligen fler.

Själv tycker jag nog att barn ska lära sig sitta still vid ett matbord, oavsett var dom är. Och kunna uppföra sig.
Men visst, det är ju mer "lekplats" än dyraste restaurang i stada.
Jovisst finns det McDonalds utan bollhav men det är fortfarande en restaurang som marknadsför sig som en restaurang där barn får vara barn. De har ju dessutom barnkalas där och studiebesök i köken för barn. Men visst finns det gränser även där.
Citera
2012-07-06, 22:22
Medlem
OverkoktBlomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salongslejon
Synpunkter?
Händer det dig ofta? Har du någon diagnos?
Citat:
Ursprungligen postat av VitKalla
Fast det där reagerar jag lite mot, ska dom inte kunna uppföra sig där då?
Inte ens vuxna uppför sig på McDonalds.
Citat:
Ursprungligen postat av Klabbarparn-
Barn som inte kan hålla käften ska överhuvudtaget inte vistas på caféer, restauranger osv. Flygplan är nog det värsta, äckliga ungar som skriker och sparkar på sätet.
Detta gäller även en hel del vuxna tonåringar/unga vuxna också.

Edit
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har fem barn...Jag har tre söner och en dotter...
Vad är det femte? Ett könlöst "hen"?
Senast redigerad av OverkoktBlomkal 2012-07-06 kl. 22:37.
Citera
2012-07-06, 23:34
Medlem
franges avatar
Att spela upp oväsen på mobilen låter bara idiotiskt, dessutom tror jag knappqast att det lär överrösta gapiga ungar. Isåfall skulle du nog behöva ha med en ordentlig högtalare.

Men hela den iden är idiotisk.

Du får helt enkelt säga åt föräldrarna på skarpen, med pondus och vara ordentligt övertygande, att antingen kopplar de ungarna och låter andra matgäster få äta i lugn och ro, eller så försvinner de ut därifrån. Och med pondus och övertygande menar jag lugnt och sansat, och inte skrika eller hota likt en galning. Även om det troligtvis skulle få dem att försvinna illa kvickt
Citera
2012-07-07, 00:12
Medlem
Dawkinseans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Mina barn har flygit från att de var 6 månader varje år minst en gång och visst finns det annat att tugga på. Räcker dessutom att lära dem att hålla för näsan och trycka ut luft. Nema problemas. Att barn skriker på flygen handlar mer om att de är trötta och uttråkade.

Nej, så enkelt är det inte. Jag har väl disciplinerade barn, von Trapp style, men en förkyld tvååring med öronspräng får man inte tyst på på en flygning hur mycket man än visar hur en tryckutjämning går till.

Därmed inte sagt att allt barnoväsen på flygningar beror på detta, men det är en starkt bidragande faktor till den störande upplevelsen för andra resenärer.
Citera
2012-07-07, 00:13
Medlem
ArturoBandinis avatar
Jag håller med TS. Får man ungar så fixar man barnvakt eller väntar med resturangbesök tills ungarna är tillräckligt gamla för att inte bete sig som djur. Att som förälder ta med skrikande treåringar på resturang är respektlöst eftersom det mycket väl kan finnas andra föräldrar i lokalen som fixat barnvakt och hur länge som helst har sett fram mot en kväll utan barnskrik. Nej, ingen tycker att era ungjävlar är gulliga när ligger på golvet. Mitt tips till TS är att gå till en resturang som har barnförbud, för sådana finns det tack och lov.

Att spela upp skit på telefonen känns dock larvigt. Jag tror inte heller att övriga gäster tycker att TS är någon hjälte om detta görs.
Citera
2012-07-07, 00:16
Medlem
GO DOG!

Jag gillar bilden på random dude som går hem med händer knutna i fickan och bara kokar av vrede, och sedan får en riktigt diabolisk snilleblixt, och sedan kacklar ifrån sig ett vidrigt skratt á Victor Frankenstein.

Tror att det inte kommer funka, men du kommer i alla fall göra de medvetna om det olämpliga i deras beteende.
Citera
2012-07-07, 00:17
Medlem
Dawkinseans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klabbarparn-
Jag fattar inte varför vuxna envisas med att ta med ungarna till ställen där folk vill ha lite lugn och ro, trots att de VET att de inte kommer kunna hålla tyst på barnen. Skaffar man barn så får man fan ta konsekvenserna och vara beredd på att man kanske inte kan åka utomlands de närmsta 2-3 åren.

Apropå utomlands, så rekommenderar jag dig att aldrig gå på restaurang i Spanien, Italien eller Grekland. Kryllar av barn, fast med hyfsad föräldrastyrning. Hur trevligt som helst om man inte är så skitnödig.

Självklart skall barnen få gå med ut och få åka på semester. Självklart är det föräldrarnas ansvar att hålla ordning på dem.
Citera
2012-07-07, 00:17
Medlem
Keihs avatar
Säg till föräldrarna då din fegis. Sist jag hamnade i en liknande situation gick jag lugnt fram till föräldern med skrikiga barn, såg henne i ögonen och sa "Det är dags att du får ordning på dina barn, det är är inte okej, det borde du veta". Hon tog saken på rätt sätt och gjorde sitt allra bästa att lugna ner sina barn. Vilket hon faktiskt lyckades med.
Citera
2012-07-07, 01:24
Medlem
flexschemas avatar
Vekling. Du skulle ju för fan sagt till morsan att hon skulle få pli på sina ungar.
Citera
2012-07-07, 01:29
Medlem
bulan82s avatar
theralen . det skriver läkaren ut om barnet har sån sjukdom så dom gapar hela tiden
ja kan fan inte vad det heter . eller får du köpa en sån jävla sex lexsak "boll" och sätta i munnen !
sen hur lämpligt det är ... .... Men theralen 0.5 ml flytande bör göra susen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in