2012-06-29, 10:54
Medlem
Var på en salong på ringvägen omkring ovanför 140 ca... kanonseriös och inte dyrt, som jag upplevde hyfsat duktiga - var en thailändare som fick massage där samtidigt
Citera
2012-06-29, 12:55
Medlem
Tråden har ett berättigande, men jag tycker att det finns mycket att ta hänsyn till:

Det som ska anges är inte salonger, utan enskilda massöser. På en större salong med många massöser skiljer sig kunskapsnivån kraftigt. På de salonger där endast ägaren masserar är det det ju synonymt såklart.

Många massöser är endast här under en period, och många som är här under längre tid flyttar mellan olika salonger. Av de anledningarna blir informationen i många fall dagsfärsk och därmed även tråden.

Även duktiga massöser kan erbjuda extratjänster, och då lägger de såklart tid på att leda fram till det. Man kan som kund deklarera att man inte är intresserad så slipper man det. Precis som att man vid första kontakt med en salong kan säga att man är intresserad av thaivarianten, och inte oljemassage, eller att man vill ha hård oljemassage exempelvis. Då förstår ägaren och försöker matcha dina preferenser med en passande massös.

Massage är en subjektiv upplevelse. Jag har rekommenderat i mitt tycke briljanta massöser till vänner, men de har efter besök haft helt andra åsikter. Vissa behöver massage i medicinskt syfte, andra för att slappna av eller för att få igång blodcirkulationen.

Huruvida massösen talar svenska eller ej är helt ovidkommande i mitt tycke. En riktigt duktig massös känner av din kropp och masserar på det sätt hon tror den gagnas bäst. Personligen bryr jag mig således inte om massösen är en massör eller gorilla som talar swahili, så länge han/hon får styr på min kropp.
Citera
2012-06-29, 13:00
Medlem
P.S. Vad innebär "seriös" salong egentligen? D.S.
Citera
2012-06-30, 00:49
Medlem
ICA-muppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
P.S. Vad innebär "seriös" salong egentligen? D.S.

Då ämnet handlar om thai så tolkar jag "seriös" som att de garanterar HE, annar är det ju inte äkta thai
Citera
2012-07-05, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hustlebustle
Det finns en runt hörnet på Kungsvägen, någon som känner till hur det
fungerar där ? (Mjölby)

De är mer självlärda än utbildade.
Citera
2012-08-19, 10:29
Medlem
Jag tycker Samruai på Kungsholmen är en av de bästa. De har personal som har arbetat där länge. Förutom massage erbjuder de även vaxning och pedikyr/manikyr. Tycker helt enkelt de ger ett mkt seriöst intryck. När jag har varit där har det aldrig funnits några tendenser till att ge lite snabb massage för att tjäna pengar på annat istället. Massören har aldrig heller "råkat" ta på vissa ställen eller eller låtit sin kropp röra på min på ett onaturligt sätt.
De har två lokaler, en extra ifall det är mycket folk. Den ordinarie lokalen är fräsch med utsikt mot gatan om man väljer fotmassage. Jag väljer alltid samma massör så jag kan inte svara för hur dukttiga de andra är.

Ett ställe där man helt klart får valuta för pengarna.
Citera
2012-09-09, 14:48
Medlem
Den stora frågan på ämnet är som flera förut försökt få svar på.

Vi ska ju rekomendera bra massage med salong och tjej (iaf i mitt tycke) men spelar det någon roll om salongen eller tjejen också erbjuder extra så länge dom inte är för pushy och att dom tar ett nej för ett nej?

Låter frågan ligga öppen medans jag kan rekomendera Samui Thaimassage i Halmstad. Jag föredrar personligen madrass över benk men här hade man bygt som plattformar viket gjorde att man låg på en upphöjjning på bekväm madrass men massösen kunde gå runnt och stå på golvet när hon kände för det samt när hon ville knåda som på madrass på golvet fanns det platts på bänken för henne också utan att trängas.
Som vanan bjuder så strippa jag helt men la noga på ett mycket stort badlakan över hela ryggen. När hon upptäckte att jag var naken under fick jag mig en utis och fick ta på kallingar igen.
Inte skönaste massagen jag någonsin fått men resultatet av massagen var top3. Kom dit med så mycket krämpor och stelhet att jag gnydde när jag rörde på mig och kunde gå därifrån och känna mig helt okey. Dagen efter (när jag fått bästa sömnen på ett par veckor) så mådde jag som en prins och hade inga krämpor kvar alls.
Tror det var ägaren jag fick massage av men tror inte hon sa sitt namn. 2timmar var det iaf och tiden hölls mer än väl.

Lokalen är gästvänlig och varmt inrädd. Var också ljummet i den och definetivt inte svalt. Stora badlakan som kändes som filtar gjorde inte saken sämre heller. Skynken avdelar ett stort rum till tre mindre vilket är ett litet minus men inte unikt.

//Kalle
Citera
2012-11-04, 21:10
Medlem
AugustSs avatar
Jag har nu varit två ggr på Yupa spa i Fruängen. Utmärkt.

Chansade på att gå dit då ett par recensioner på TMG hade gott att säga om stället. Som många vet är problemet med recensionerna på TMG att man inte vet om recensenten är kapabel att bedöma behandlingen han fått och/eller om han egentligen recenserar en xtra tjänst. I det här fallet visade det sig det goda omdömet stämma.

Jag har fått massage (även rent medicinsk) under ett par decennier i många länder bl a Thailand, så jag anser mig vara en kompetent bedömare.

Yupa befinner sig i toppskiktet av vad jag upplevt. Har haft problem med nacke och axlar en längre tid. Hon har tålmodigt och målmedvetet bearbetat de ömma punkterna. F n arbetar hon ensam i väntan på att någon tjej ska återvända från Thailand och en eller två nya ska komma.

Ring och boka med Yupa själv. Som Bulten påpekat är det ju massösen och inte stället som är avgörande. Hennes engelska lämnar visserligen övrigt att önska men jag anser det ovidkommande så länge man bara kan förstå varandra om tidbokningen.

Det finns två kundparkeringsplatser att tillgå. Salongen i sig är det inget fel på tycker jag. Rent och snyggt. Bås med draperier. Dusch finns, men jag fick inte duscha på 5 tim efter min massage påpekade hon. Den här damen kan sina saker. Hon är inget socialt geni men det beror kanske på att hon har brått att ställa i ordning för nästa kund. Vill man sitta och "nojsa med tjejerna" kan jag rekommendera andra salonger.

Happy hour pris 250 på morgon/förmiddag. Rekommenderas.

hälsar August
Citera
2013-01-10, 16:14
Medlem
Hej!
Jag kan starkt rekommendera Khonkaen i Bandhagen centrum, de är mycket duktiga massöser och jämnt glada och trevliga och seriösa. Hög service och bra seriös massage. 1 timme blir minst 1 timme.
Väl mött:-)
Citera
2013-01-10, 19:23
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ICA-muppen
Då ämnet handlar om thai så tolkar jag "seriös" som att de garanterar HE, annar är det ju inte äkta thai

Äkta Thai, det är väl Pattaya eller Phuket för dig?

Jag tycker nog att "äkta Thai" är något man hittar utanför turiststråken, t ex i Isaan. Där har jag fått väldigt bra massage till bra pris och garanterat utan "HE".
Citera
2013-01-22, 12:35
Medlem
Efter 7 månader har vi kommit upp i 2 sidor här.

I den här tråden
https://www.flashback.org/t1285502
har det tillkommit 32 sidor under samma tid.

Det speglar kanske intresset för den seriösa massagen.
Citera
2013-05-17, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niffeman
Efter 7 månader har vi kommit upp i 2 sidor här.

I den här tråden
https://www.flashback.org/t1285502
har det tillkommit 32 sidor under samma tid.

Det speglar kanske intresset för den seriösa massagen.

Hej! Du har mycket riktigt rätt. De som går på thaimassage för seriositeten är antingen realistiskt få, eller så är de inte på flashback och hänger och skriver om deras besök.

Jag som skapade tråden kan väl likväl bidra med en ny salong i Stockholm som jag besökte häromdagen. Det ska mycket till för att jag ska GILLA en salong.

Salong är nyöppnad och heter Natural Beauty Spa och ligger i Bromma, nära Alvik/Mossen. Den är Börsnoterad på TMG . Där ges mycket bra massage. De som jobbar är två damer runt 30-40. Ena är mycket skicklig på Body Scrub och Spaliknande behandlingar medans den andra, vars diplom hänger på väggen i skrivbordssalen tydligen ska vara mycket skicklig massös med bra nypor. Jag blev masserad av den föregående och hennes massage var otroligt bra den halvtimman jag beställde. Svenskan är det inget problem med i och med att de verkar rätt så intelligenta dvs de förstår. Interiören är dessutom [b]top 2 fräschaste [b] tillsammans med den första salongen i denna tråd.

Jag tycker att även om man vill ha utlopp för sina sexuella begär och man inte får så mycket utan sina sedlar, så tycker jag att vissa salonger förtjänar respekt för att de ger seriös massage. Några av kraven är på min lista är:

1) trevligt bemötande
2) fräsch salong med möjlighet till dusch, fräscha madrasser, nytvättade handdukar!!! etc.
3) Bra tidshållning, och frågan "Hur vill du ha massagen? Var har du ont? etc..."

Alla dessa kriterier uppnådde Natural Beauty Spa. Man kan också ta en traditionell fot/benmassage sittandes på fåtöljen. Det kanske jag ska prova nästa gång.

Om man tycker att man har fått en GRYM massage, tycker jag dessutom man kan ge lite pengar i dricks. Detta uppmanar kvinnorna att fortsätta i samma riktning och att sträva efter att bli ännu bättre!

ps. När jag ankom fick jag ett glas vatten med en citronbit i. Farbrorn som blev klar med sin massage fick ett glas rykande färskt te!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in