2012-06-08, 13:16
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
...men om mördaren var en sektmedlem undrar man ju varför DaLi sa att det "var en storväxt man" istället för att namnge mördaren...

Han sa aldrig att det var en storväxt man, inte ens i första förhöret (varken sista eller första för den delen), läste förhören med honom från FUP igår, han sa att det var någon maskerad och svartklädd som var lite kortare än honom (175 cm) med "normal" kroppsform, i ungefär hans storlek.
Citera
2012-06-08, 14:11
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Han sa aldrig att det var en storväxt man, inte ens i första förhöret (varken sista eller första för den delen), läste förhören med honom från FUP igår, han sa att det var någon maskerad och svartklädd som var lite kortare än honom (175 cm) med "normal" kroppsform, i ungefär hans storlek.
I storlek med den ständigt inneboende mannen SaFr?

Den sjukvårdsutbildade SaFr var tämligen ointresserad av att hjälpa Daniel med att ringa 112 efter ha misslyckats ta kål på mannen med den bögiga gången (enligt Åsa som Nettan hade beklagat sig hos). Tråden har för länge sedan lysnat på inspelningen av SOS-samtalet och fått intrycket av att SaFr med sin passivitet i bakgrunden helst av allt önskade att Daniel skulle få hembud och dö.

* För övrigt, vilken brandkår vill ha en brandman med inbyggd sekttröghet i fötterna?
Senast redigerad av Theron 2012-06-08 kl. 14:19.
Citera
2012-06-08, 21:01
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
I storlek med den ständigt inneboende mannen SaFr?

Den sjukvårdsutbildade SaFr var tämligen ointresserad av att hjälpa Daniel med att ringa 112 efter ha misslyckats ta kål på mannen med den bögiga gången (enligt Åsa som Nettan hade beklagat sig hos). Tråden har för länge sedan lysnat på inspelningen av SOS-samtalet och fått intrycket av att SaFr med sin passivitet i bakgrunden helst av allt önskade att Daniel skulle få hembud och dö.

* För övrigt, vilken brandkår vill ha en brandman med inbyggd sekttröghet i fötterna?

Jag är med på den banan, med honom som tänkbar GM, men det jag inte förstått är vart "alla" fått uppgiften om att han ska ha sagt att det var en storvuxen man som sköt honom? Jag har varken hört (eller läst) honom säga det någonstans. Kan mycket väl ha missat/glömt det, men det var av den anledningen som jag läste FUP igen.
Citera
2012-06-08, 23:46
Medlem
the saints avatar
Citat:
Jag är med på den banan, med honom som tänkbar GM, men det jag inte förstått är vart "alla" fått uppgiften om att han ska ha sagt att det var en storvuxen man som sköt honom? Jag har varken hört (eller läst) honom säga det någonstans. Kan mycket väl ha missat/glömt det, men det var av den anledningen som jag läste FUP igen.

Du har rätt, tror jag, att DL inte uttryckligen säger "storväxt" man i förhören. Jag tror det är ett uttryckssätt som tråddeltagarna efter hand vant sig vid. Orsaken är väl att DL till att börja med säger att det rör sig om en man, kanske något kortare än han själv och att han (DL) när han får reda på att Sara eftersöks av polisen och, inte minst sedan han även påverkats av andra i sekten, övergår till att benämna gärningsmannen som en "späd" varelse.

Förändringen av hans vittnesmål med tiden, har säkert medverkat till att tråddeltagare velat framhålla att han till att börja med inte föreställde sig gärningsmannen som en späd kvinna.
Citera
2012-06-20, 23:11
Medlem
donnamanloves avatar
Vart hamnade Helges barn i och med fängelsedomen egentligen? Hos någon i församlingen eller på någon helt annan ort?
Citera
2012-06-21, 07:22
Medlem
Citat:
Vart hamnade Helges barn i och med fängelsedomen egentligen? Hos någon i församlingen eller på någon helt annan ort?
Barnen kan väl lämnas utanför den här diskussionen.
Citera
2012-06-21, 09:05
Medlem
Jag blir så ledsen när jag läser alla anklagelser mot medlemmar i församlingen i Knutby. Mordet är löst, rätt personer är dömda och låt resten vara ifred. Dessa människor har fått tillräckligt med skit.
Citera
2012-06-21, 13:11
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bikbok
Jag blir så ledsen när jag läser alla anklagelser mot medlemmar i församlingen i Knutby. Mordet är löst, rätt personer är dömda och låt resten vara ifred. Dessa människor har fått tillräckligt med skit.
Hur kan du vara så säker på det? Var god förklara så tråddeltagarna förstår. Har du läst Dick Sundevalls sammanställning över vad som hänt i Gränsta (Knutby)?

Om det är något du undrar över kan du alltid fråga här i tråden hur det hela hänger ihop.
Citera
2012-06-21, 15:17
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Hur kan du vara så säker på det? Var god förklara så tråddeltagarna förstår. Har du läst Dick Sundevalls sammanställning över vad som hänt i Gränsta (Knutby)?

Om det är något du undrar över kan du alltid fråga här i tråden hur det hela hänger ihop.

Ja, frågetecknen är många.

Här direkt till Knutbybilagan och i nuläget 11 innehållsrika artiklar:

http://www.magasinetparagraf.se/knutby
Citera
2012-06-21, 19:23
Medlem
Citat:

Jag råkar ha bott i Knutby i 10 år samtidigt som allt hände. Och jag känner de ni anklagar väl, utan att tro på gud överhuvud taget.
Citera
2012-06-21, 19:48
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bikbok
Jag råkar ha bott i Knutby i 10 år samtidigt som allt hände. Och jag känner de ni anklagar väl, utan att tro på gud överhuvud taget.
Precis som de gamla Knutbyiterna Leif GW och Stig Malm? Utan att reflektera närmare över de sanslösa begivenheterna i sekten, på toan i skolan, osv?
Favoritplats: Stort lantställe i Knutby. »Fast jag är inte med i församlingen.«
Så säger Stig Malm i Lärarnas tidning.
Citera
2012-06-28, 11:52
Medlem
nabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Vem är det Åsa lever med sen 2002?
Om så är, vad är hennes och de inblandades anledningar?
Hur är församlingens syn på skilsmässa? Jag har iaf fått intrycket att det är ok?
Vad är deras anledning till dessa partnerbyten?
Uppsalapolisen hade Kapten Klänning.
Knutbysekten har sin Pastor Klänning.
Se och hör pastor Piggmor Fält på u-tube (i kjol, lösbröst och högklackat).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in