2012-06-17, 14:28
Medlem
Tror det lutar mot att det är en skötare. Kan inte tänka mig att vargarna skulle attackera en besökare som var tillsammans med flera. Och en besökare är väl knappast ensam där inne.

Tyvärr skjuts väl hela flocken nu när dem troligen bara följde ett beteende som var helt naturligt för dem.
Citera
2012-06-17, 14:29
Medlem
wellerockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunray
"Räddningstjänsten bekräftar att en kvinna har avlidit"

Grattis alla vargkramare..
En varg är inte mycket farligare än en större hund. Ska vi avliva alla dessa också?

Grattis alla värmländska tjuvskyttar och varghatare...
Citera
2012-06-17, 14:30
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunray
"Räddningstjänsten bekräftar att en kvinna har avlidit"

Grattis alla vargkramare..

Om det stämmer är det första gången på över 100 år som en människa har dödats av varg här i landet, senaste dödsfallet var i slutet av 1800-talet om jag inte minns fel (kan kolla upp en källa på det senare)

Glöm inte bort att det här hände i ett hägn inte i fria naturen så risken för att en människa skall skadas eller dödas där är mycket liten.

Edit

Citat:
Det enda trovärdigt dokumenterade tillfälle hittills, då varg dödat människor i Sverige, skedde i Gysinge 1821, och det var en varg som tidigare hållits i fångenskap och sedan släppts ut i skogen, utan att någonsin ha lärt sig att jaga.

http://www.de5stora.com/omrovdjuren/varg/farlig/
Senast redigerad av v50 2012-06-17 kl. 14:33.
Citera
Medlem
klinger75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knaprisen
Allvar? Du hoppas hon dör för att du ska ha rätt angående att vargar kan vara farliga??

Ja det kan dom vara.

Så vitt jag vet har ingen människa blivit dödad av varg på 200 år i Sverige.

Människor dödar för lustens skull, inte vilda djur....

I detta fallet kan man nog anta att det är för lusten skull, vargarna har antagligen dödat henne som en dominans handling . Tror inte de gjorde de för att de är hungriga .
Citera
Medlem
Ska visst ha varit en kvinnlig skötare: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/varg-dodade-kvinna-pa-kolmarden_7284393.svd
Citera
2012-06-17, 14:31
Medlem
drlinkps avatar
Läskigt, speciellt om flera vargar deltagit i attacken. Hoppas inga barn såg det och blir hundrädda resten av livet nu... Men det är väl mycket möjligt att det var det på en djurpark

OT: Alltid undrat om jag skulle ta en varg i fight... Hoppas på att det i framtiden finns typ simulatorer där man kan slåss mot olika djur på låtsas utan verkliga konsekvenser för någon av oss. Typ jag mot en varg, jag med basebollträ mot en krokodil, jag med fickkniv mot anakonda osv...
Citera
2012-06-17, 14:32
Medlem
WangHaos avatar
Hoppas inte vargen/vargarna avlivas för detta.
Citera
2012-06-17, 14:33
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knaprisen
Allvar? Du hoppas hon dör för att du ska ha rätt angående att vargar kan vara farliga??

Ja det kan dom vara.

Så vitt jag vet har ingen människa blivit dödad av varg på 200 år i Sverige.

Människor dödar för lustens skull, inte vilda djur....
Kvinnan är tydligen död numera, så tyvärr får du ändra 200 år till 3 timmar.
Citera
2012-06-17, 14:33
Medlem
drlinkps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Kvinnan har avlidit.

Herregud, såg det... Fyfan vad tragiskt på alla sätt, stackars människa och dennes anhöriga...
Citera
2012-06-17, 14:34
Medlem
Är det bara jag som tror att förtamade vargar är lika farliga som hundar pga att de tycker att människor tillhör samma art?
Senast redigerad av hejhopp23 2012-06-17 kl. 15:10.
Citera
Medlem
Dem skriver:

Citat:
"Man kom först inte in till den drabbade personen, det går inte att bara gå in i en vargflock"

Är väl i detta fall just det kvinnan gjorde.

Troligen förblödde väl hon pga att det tog så lång tid.
Citera
Medlem
Roffegfs avatar
Försöker söva vargarna? Men skjut ner skiten på en gång
Hur svårt kan det vara....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem