Citat:
Ursprungligen postat av gubbstigjanson
Nu har till och med Dalademokraten stoppat Gubb Jan från att skriva mer om Quick, DD borde för länge sen stoppat honom från att skriva överhuvudtaget i tidningen. Gubb Jan skriver rättshaveristiska artiklar som går ut på att smutskasta misstänkta, förvanska bevisning och piska upp stämningen för att hjälpa åklagarsidan till fällande, felaktiga domar (nyttig idiot) Dalademokraten är för sent ute, tidningen kommer för lång tid framöver förknippas med rättshaveri, Quick och nyttige idioten Gubb Jan Stigson.
Det hade ju varit intressant att veta vad du tycker om de frågor jag ställer i det citerade inlägget.
Sen om det nu finns en - Gubb Jan - eller några till journalister i Sverige som tar offrens sida i den alltmer vidriga våldsbrottslighet vi skådar i bl a Sverige, så kan jag utan att tveka leva med det. Sanningen är att det finns mer än tillräckligt av journalister som benämner mord som "möte mellan människor" eller "pojkstreck" (iofs "kriminotoken" Sarnecki men ändå, han är ju medias gunstling), allt för att förringa brotten och offrens utsatthet. Snyftreportagen om förövarna, och omsorgen om dessa, överväger som vanligt i daltarlandet Sverige. Ta DD's förringande av mordet på Tommy L före jul, DD-Greider om islamterroristen i Toulose, tycka-synd-om-reportagen i kvällspressen om ungdomarna som svårt misshandlade 61-åringen i Kortedala med mera.
Journalism är knappast en objektiv vetenskap och om nu någon journalist väljer att försöka få en mördare fälld utifrån en egen övertygelse, så är det lika rätt eller fel som att göra tvärtom. Ibland kan ju faktist den förmodade onde faktiskt vara ond, vilket Gubb Jan presumerat i Quick-fallet. Jag håller med liksom att vi beskådar en ytterst manipulativ karaktär i Quick, vilket klart kommer att visa sig om han någonsin släpps på fri fot igen. Något vi får be en stilla bön om att det inte sker!