2012-05-09, 12:37
Medlem
BurkHanss avatar

Ursäkta sent svar, men plikterna äro många f n!

Nja, menar du att GubbJan skulle vara den enda människa/journalist i Sverige som använder tidigare kriminalitet och typ av kriminalitet som indicium för att den kriminelle ev. kan kopplas till liknande brott? Om det begås ett överfall/mord av sexuell karaktär på ett barn i området x i X-stad vilka i närområdet kollar polisen upp först?

Hade polisen i Dalarna och Gävleborg haft bättre koll på Anders Eklund i samband med utredningen av Pernilla-mordet i Falun, så hade detta sannolikt förhindrat mordet på Engla. Det kopplingen hade nog t o m GubbJan fixat om han varit polis?
Citera
2012-06-12, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans

Ursäkta sent svar, men plikterna äro många f n!

Nja, menar du att GubbJan skulle vara den enda människa/journalist i Sverige som använder tidigare kriminalitet och typ av kriminalitet som indicium för att den kriminelle ev. kan kopplas till liknande brott? Om det begås ett överfall/mord av sexuell karaktär på ett barn i området x i X-stad vilka i närområdet kollar polisen upp först?

Hade polisen i Dalarna och Gävleborg haft bättre koll på Anders Eklund i samband med utredningen av Pernilla-mordet i Falun, så hade detta sannolikt förhindrat mordet på Engla. Det kopplingen hade nog t o m GubbJan fixat om han varit polis?

Nu har till och med Dalademokraten stoppat Gubb Jan från att skriva mer om Quick, DD borde för länge sen stoppat honom från att skriva överhuvudtaget i tidningen. Gubb Jan skriver rättshaveristiska artiklar som går ut på att smutskasta misstänkta, förvanska bevisning och piska upp stämningen för att hjälpa åklagarsidan till fällande, felaktiga domar (nyttig idiot) Dalademokraten är för sent ute, tidningen kommer för lång tid framöver förknippas med rättshaveri, Quick och nyttige idioten Gubb Jan Stigson.
Citera
2012-06-12, 13:44
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbstigjanson
Nu har till och med Dalademokraten stoppat Gubb Jan från att skriva mer om Quick, DD borde för länge sen stoppat honom från att skriva överhuvudtaget i tidningen. Gubb Jan skriver rättshaveristiska artiklar som går ut på att smutskasta misstänkta, förvanska bevisning och piska upp stämningen för att hjälpa åklagarsidan till fällande, felaktiga domar (nyttig idiot) Dalademokraten är för sent ute, tidningen kommer för lång tid framöver förknippas med rättshaveri, Quick och nyttige idioten Gubb Jan Stigson.

Det hade ju varit intressant att veta vad du tycker om de frågor jag ställer i det citerade inlägget.

Sen om det nu finns en - Gubb Jan - eller några till journalister i Sverige som tar offrens sida i den alltmer vidriga våldsbrottslighet vi skådar i bl a Sverige, så kan jag utan att tveka leva med det. Sanningen är att det finns mer än tillräckligt av journalister som benämner mord som "möte mellan människor" eller "pojkstreck" (iofs "kriminotoken" Sarnecki men ändå, han är ju medias gunstling), allt för att förringa brotten och offrens utsatthet. Snyftreportagen om förövarna, och omsorgen om dessa, överväger som vanligt i daltarlandet Sverige. Ta DD's förringande av mordet på Tommy L före jul, DD-Greider om islamterroristen i Toulose, tycka-synd-om-reportagen i kvällspressen om ungdomarna som svårt misshandlade 61-åringen i Kortedala med mera.

Journalism är knappast en objektiv vetenskap och om nu någon journalist väljer att försöka få en mördare fälld utifrån en egen övertygelse, så är det lika rätt eller fel som att göra tvärtom. Ibland kan ju faktist den förmodade onde faktiskt vara ond, vilket Gubb Jan presumerat i Quick-fallet. Jag håller med liksom att vi beskådar en ytterst manipulativ karaktär i Quick, vilket klart kommer att visa sig om han någonsin släpps på fri fot igen. Något vi får be en stilla bön om att det inte sker!
Citera
2012-06-12, 19:47
Medlem
gubb jan blir intervjuad om bloggförbudet kring quick:

http://www.dagensmedia.se/nyheter/pr...cle3492461.ece
Citera
2012-06-12, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
gubb jan blir intervjuad om bloggförbudet kring quick:

http://www.dagensmedia.se/nyheter/pr...cle3492461.ece

Det är skandal om det är så att Gubb Jan får jobba kvar som journalist, han hör väl bättre hemma på samma avdelning på hispan som Quick.
Citera
2012-08-30, 23:28
Medlem
Mailet till Gubb-Jans arbetsgivare finns utlagt.
http://www.magasinetparagraf.se/deba...t-halsen-kapad
Citera
2012-09-01, 15:13
Medlem
joppes avatar
Citat:
Det hade ju varit intressant att veta vad du tycker om de frågor jag ställer i det citerade inlägget.

Sen om det nu finns en - Gubb Jan - eller några till journalister i Sverige som tar offrens sida i den alltmer vidriga våldsbrottslighet vi skådar i bl a Sverige, så kan jag utan att tveka leva med det. Sanningen är att det finns mer än tillräckligt av journalister som benämner mord som "möte mellan människor" eller "pojkstreck" (iofs "kriminotoken" Sarnecki men ändå, han är ju medias gunstling), allt för att förringa brotten och offrens utsatthet. Snyftreportagen om förövarna, och omsorgen om dessa, överväger som vanligt i daltarlandet Sverige. Ta DD's förringande av mordet på Tommy L före jul, DD-Greider om islamterroristen i Toulose, tycka-synd-om-reportagen i kvällspressen om ungdomarna som svårt misshandlade 61-åringen i Kortedala med mera.

Journalism är knappast en objektiv vetenskap och om nu någon journalist väljer att försöka få en mördare fälld utifrån en egen övertygelse, så är det lika rätt eller fel som att göra tvärtom. Ibland kan ju faktist den förmodade onde faktiskt vara ond, vilket Gubb Jan presumerat i Quick-fallet. Jag håller med liksom att vi beskådar en ytterst manipulativ karaktär i Quick, vilket klart kommer att visa sig om han någonsin släpps på fri fot igen. Något vi får be en stilla bön om att det inte sker!

Jag har ingen åsikt om hur Gubb Jan är som journalist i Dala-Demokraten. Jag har ingen åsikt om hur GJ uppfattas bland de lokala i Dalarna. Jag läser inte DD och i min värld är Dalarna ett trevligt ställe man åker på semester till och köper en morakniv och en dalahäst och åker hem igen.

Men jag har en åsikt om GJ agerande i TW-fallet. Det är solklart för alla som intresserat sig för TQ-cirkusen att GJ sattsat stort, men sattsat fel. Det gick år helvete, och det kan hända för varje journalist.
Men förmågan att säga 'ok, det gick år helvete, jag gjorde fel', äger GJ inte, och därför framstår han som en mindre begåvad person och en i helvete rutten journalist.
Citera
2013-02-01, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Jag har ingen åsikt om hur Gubb Jan är som journalist i Dala-Demokraten. Jag har ingen åsikt om hur GJ uppfattas bland de lokala i Dalarna. Jag läser inte DD och i min värld är Dalarna ett trevligt ställe man åker på semester till och köper en morakniv och en dalahäst och åker hem igen.

Men jag har en åsikt om GJ agerande i TW-fallet. Det är solklart för alla som intresserat sig för TQ-cirkusen att GJ sattsat stort, men sattsat fel. Det gick år helvete, och det kan hända för varje journalist.
Men förmågan att säga 'ok, det gick år helvete, jag gjorde fel', äger GJ inte, och därför framstår han som en mindre begåvad person och en i helvete rutten journalist
.

Inser han det inte nu bör man nog be honom sköta blomvattning och kaffekokningen på tidningen. Det är också viktiga uppgifter..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16167887.ab
Alla Quickdomar nu upprivna
Citera
2013-02-06, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Inser han det inte nu bör man nog be honom sköta blomvattning och kaffekokningen på tidningen. Det är också viktiga uppgifter..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16167887.ab
Alla Quickdomar nu upprivna

Gubb Jan borde ha kokat kaffe och vattnat blommor istället för att
skriva i en tidning. Då kanske han hade gjort mindre skada?
Citera
2013-02-06, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shri
Mailet till Gubb-Jans arbetsgivare finns utlagt.
http://www.magasinetparagraf.se/deba...t-halsen-kapad

Klockrent mail, det som står där borde Dalademokraten ha insett för länge, länge sen!!!
Citera
2013-02-06, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Själsfrände
Det gjordes väl en dokusåpa om Dalademokraten för ett par år sedan?
Där var ju Gubb Stig Jansson med. Då fick man reda på att han tränar ungdomar i boxning och har en Clint Eastwood-affisch på jobbet
Inte mycket i skvallerväg tyvärr.
Jag vet att han och Jan Guillou har en fejd sedan många år tillbaka. Om någon gitter finns det säkert polemik mellan dem att söka rätt på nätet.
EDIT: Jo. I någon av Leif GWs böcker hamnar en överårig reporter på en Dalatidning vid namn Gubb Stig Jansson i svåra grubblerier när han sitter på dass och upptäcker att han har en bit papper i handen. Verkar som GW har ett mindre gott öga till honom också.

Har hört att han är en boxarklant också fullt i klass med hans journalistpajaserier
Citera
2013-02-06, 22:55
Bannlyst
Citat:
Det pågår i DD (Dalademokraten) en hetskampanj mot Gubb Jan i kommenteringsfunktionen. En person hånar och smädar Gubb Jan under diverse olika alias. En del av dessa pseudonymer påminner om Quicks "andra" personlighet, den onda som ska ha varit drivande bakom brotten. Jag misstänker att den som ligger bakom denna hatkampanj är Quick själv, som sitter på Säter och leker med datorn, arbetsbefriad, försörjd och utan restriktioner - om än bakom lås och bom än så länge.

Du Lars365 platsar inte riktigt i den ondskefulla kampanjen, men man undrar ju vad som får dig att hysa ett sådant förakt för Gubb Jan? Du kanske är en av alla han trampat på tårna i sin kompromisslösa kamp för sanningen, eller vad är det som gnager i dig?

Såsom världsmästare i statistik glömmer du ett och annat. Dock, av ren nyfikenhet - hur får du till de sannolikhetsprocenten, vilka i mina ögon är rent trams, spekulation och inget annat? Bevis finns trots att du påstår tvärtom! Gubb Jan påpekar dessutom mycket riktigt att det också är viktigt att ta hänsyn till Quicks tidigare beteende, brott och hur han slutligen hamnade på Säter. Han satt ju redan där på goda grunder när han började lätta på förlåten om sina övriga brott. Nu är ju saken under omprövning och vi får väl helt enkelt avvakta och se vad det leder till.

(Möjligen är den här diskussionen ang. Quick lite OT i den här tråden, men tyvärr är Gubb Jan och Quick nästan i symbios numer så det är svårt att undvika denna diskussion också!)

Slutligen, och som en passus, du har fel i punkt 1 ang. seriemördare. BTK-mördaren Dennis Rader dödade barn, kvinnor och minst en man. Om jag inte missminner mig gällde detsamma för t ex Ottis Toole och hans då och då "kompanjon" Henry Lee Lucas som båda mördade urskiljningslöst om än kvinnor i första hand. Även t ex "Vampyren från Düsseldorf" Peter Kurten mördade både barn, vuxna, varav minst en man. Om denna punkt är en av de viktigaste för att bevisa Quicks oskuld, så faller alltså denna, så då är han väl skyldig?

" i sin kompromisslösa kamp för sanningen" muhaaahaaahaaaa. Gubb Jan har ljugit
som en häst travar i 18 år i Dalademokratens namn.
Burk Hans du står med byxorna nere precis som pajasjournalisten Gubb Jan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in