2012-01-04, 01:00
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars365
Då ber jag om ursäkt! Jag är uppenbarligen felunderrättad!

Dock detta gör honom till pedofilmördare, chansen till att han då skulle mörda även vuxna är i stort sätt obefintlig!
(Ja ja, det finns alltid någon 1/10 procents chans till vad som helst, men rimligen NEJ!)

Jag trodde han var bög som våldtagit unga bögar, är han pedofil är allt detta efterspel utav psykiskt sjuk person med extrema skuldkänslor plötslig helt förståeligt!
Då är allt klart, Quick är äkta pedofil punkt slut! Och det är den extrema ångesten över detta som drivit honom till att erkänna allt detta som han inte gjort!

Hade jag varit pedofil hade jag tagit livet av mig direkt, inget snack! Alternativt hade jag erkänt mord jag inte begått för att lindra mina skuldkänslor!

Det var just en vuxen ung man han försökte knivmörd i Uppsala?
Vidare verkar inte det norska rättsväsendet uppskatta att Quick fått resning då man anser att bevisen håller mot honom för det han fälldes för i Norge! rätt eller fel?
Citera
2012-01-05, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans
Helt korrekt iakttagelse! Hannes Råstam är en sån där som, liksom GW, Guillou m fl, tillhör pk-medias storstadselit och därmed ska gulla med mördare och andra grova brottslingar. Det arvet lever väl kvar sen 60-70-talets hysteri runt Clark Olofsson och Svartenbrandt som ju journalister gullade nåt förskräckligt med. Allting antas vara samhällets fel och offret/offren får väl snarast anses som samhällets återbetalning till brottslingarna.

Gubb Jan däremot är tämligen icke-pk (för att vara journalist) och omutlig på nåt sätt. Som någon skrev tidigare så är han som en grävling som bitit sig fast när han är övertygad om att han har rätt. I Quicks fall anser jag också att han har rätt. Quick är en mycket manipulativ, pervers psykopat och min högst personliga och modesta teori är att han manipulerat/fabricerat någon bekännelse högst medvetet för att få miljonskadestånd och släppas ut med sina lustar intakta för att vältra sig i blod åter en gång.

Gubb Jan köper inte en psykopats vändande av kappan efter vinden som pk-journalister i storstan gör. Det är klart att en sådan, tillika landsortsjounalist, retar gallfeber på GW, Guillou och Råstam när han vägrar gulla med "nallebjörnen" Quick!

Skitsnack, Gubb Stig fjäskar för Svartenbrandt, gullar, han verkar nästan lite kär i honom. Och så fjäskar Gubb Stig för åklagare och poliser, istället för att som en journalist SKALL kritiskt granska uppgifter som kommer därifrån så tror Gubb Stig alltid att det dom säger är sanningen.

Angående erkännandena från Quick så är det ju det som är svagheten i dom här utredningarna, det saknas helt stödbevisning till hans erkännanden och ett erkännande har ett mycket svagt bevisvärde, det fattar inte Gubb Stig. Ett erkännande är så svagt ur bevishänseende att det saknar avgörande betydelse för utgången i respektive mål. Vad man kallar bevis mot Quick från åklagarsidan är uppgifter som Quick lämnat och som "bara mördaren kan känna till" Men Kwast och Penttinen då kände inte dom till dom uppgifterna också? Jovisst gjorde dom det och det är dom som under många förhör under lång tid har "lärt" Quick vad han ska säga. Kwast och Penttinen är kriminella och Gubb Stig är deras lille rövslickare och nyttige idiot.
Citera
2012-02-04, 20:11
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HymanRoth
Skitsnack, Gubb Stig fjäskar för Svartenbrandt, gullar, han verkar nästan lite kär i honom. Och så fjäskar Gubb Stig för åklagare och poliser, istället för att som en journalist SKALL kritiskt granska uppgifter som kommer därifrån så tror Gubb Stig alltid att det dom säger är sanningen.

Angående erkännandena från Quick så är det ju det som är svagheten i dom här utredningarna, det saknas helt stödbevisning till hans erkännanden och ett erkännande har ett mycket svagt bevisvärde, det fattar inte Gubb Stig. Ett erkännande är så svagt ur bevishänseende att det saknar avgörande betydelse för utgången i respektive mål. Vad man kallar bevis mot Quick från åklagarsidan är uppgifter som Quick lämnat och som "bara mördaren kan känna till" Men Kwast och Penttinen då kände inte dom till dom uppgifterna också? Jovisst gjorde dom det och det är dom som under många förhör under lång tid har "lärt" Quick vad han ska säga. Kwast och Penttinen är kriminella och Gubb Stig är deras lille rövslickare och nyttige idiot.

Hur GubbJan fjäskar för Svarten vet jag inget om, men du som är upplyst; berätta gärna?

Jag tycker väl att det är bra med en reporter som inte ger efter för trycket så fort det ska gullas med perversa och mördare! Både Guillou och GW är bra på fiction - typ skriva deckare och thrillers - men när det kommer till verkligheten så får de hybris. Guillou lyckades förstås fria mördartattaren Cederholm, trots att så gott som hela södra Sveriges undre värld visste att bröderna C ljög som hamnbusar, förutom när de sänkte lik i Helsingborgs hamn. Och GW är ju underhållande och kunnig inom sitt ämnesområde. Men något mord har han inte löst (rätta mig om jag har fel!) trots långtgående konklusioner och teorier om alla möjliga och omöjliga fall.

Guillous, Råstams och GW's påhopp på GubbJan misstänker jag ytterst handlar om den konflikt mellan "den fina eliten" i storstan visavi "wt-patrasket" på landet som utvecklats sen 70-talet. Oavsett om det nu rör journalistik, kultur eller politik.

DD censurerar friskt bland allt som inte är pk nog, så kommentarerna stängs av både här och där. Att de ev. stängs av runt GubbJans artiklar är inte så märkligt då en stor del de rena personangrepp som anförs mot GubbJan kommer från en, eller kanske två, personer som registrerar olika nick (det gick lätt att kolla förr innan kommenteringsfunktionen "vässades"). De flesta nicken rörde sig inom samma "varumärken" som Quicks påstådda andra personligheter, men det fanns även antydan till att en person med koppling till gängbrottslighet skrev en massa märkliga inlägg. I båda fallen mest ren gallimatias och personangrepp som inte tillförde sakfrågorna ett dugg. Så oavsett att jag varken känner GubbJan eller vet vilka han trampat på tårna, kan jag förstå att DD måste sätta stopp för tramset.

Vad anbelangar Quick så får tiden utvisa.
Citera
2012-02-09, 09:54
Medlem
Citat:
Hur GubbJan fjäskar för Svarten vet jag inget om, men du som är upplyst; berätta gärna?

Jag tycker väl att det är bra med en reporter som inte ger efter för trycket så fort det ska gullas med perversa och mördare! Både Guillou och GW är bra på fiction - typ skriva deckare och thrillers - men när det kommer till verkligheten så får de hybris. Guillou lyckades förstås fria mördartattaren Cederholm, trots att så gott som hela södra Sveriges undre värld visste att bröderna C ljög som hamnbusar, förutom när de sänkte lik i Helsingborgs hamn. Och GW är ju underhållande och kunnig inom sitt ämnesområde. Men något mord har han inte löst (rätta mig om jag har fel!) trots långtgående konklusioner och teorier om alla möjliga och omöjliga fall.

Guillous, Råstams och GW's påhopp på GubbJan misstänker jag ytterst handlar om den konflikt mellan "den fina eliten" i storstan visavi "wt-patrasket" på landet som utvecklats sen 70-talet. Oavsett om det nu rör journalistik, kultur eller politik.

DD censurerar friskt bland allt som inte är pk nog, så kommentarerna stängs av både här och där. Att de ev. stängs av runt GubbJans artiklar är inte så märkligt då en stor del de rena personangrepp som anförs mot GubbJan kommer från en, eller kanske två, personer som registrerar olika nick (det gick lätt att kolla förr innan kommenteringsfunktionen "vässades"). De flesta nicken rörde sig inom samma "varumärken" som Quicks påstådda andra personligheter, men det fanns även antydan till att en person med koppling till gängbrottslighet skrev en massa märkliga inlägg. I båda fallen mest ren gallimatias och personangrepp som inte tillförde sakfrågorna ett dugg. Så oavsett att jag varken känner GubbJan eller vet vilka han trampat på tårna, kan jag förstå att DD måste sätta stopp för tramset.

Vad anbelangar Quick så får tiden utvisa.

DD sätter inte stopp för tramset istället skyddar DD sin numera riksökände nyttige idiot (uttryck som används inom polisen om journalister som man kan använda i egna syften) Gubb Jan Stigson är ett praktexempel på en sån nyttig idiot, som lätt kan utnyttjas av åklagare och poliser att föra fram felaktig propaganda när man har tunt på fötterna som tex när Kwastgänget genomförde justitiemorden mot Quick. Gubb Jan har låtit sig luras under alla sina år som kriminalreporter och hans journalistik går alltid ut på att åklagare och polis har rätt, Gubb Jan har inte begripit att åklagare och polis är en part i målen som ofta sysslar med bevisförfalskning/bevisförvanskning döljande av uppgifter som talar till misstänktas fördel och användande av nyttiga idioter för att föra allmänheten bakom ljuset. Gubb Jan har glömt vad man får lära sig under journalistutbildningen, att en journalist SKALL kritiskt granska uppgifter som kommer från polis och åklagare, istället håller han med och överdriver genom att hitta på egna "bevis" Gubb Jan tror möjligen att han jobbar på polismyndigheten och inte på en tidning?

Många, därav Råstam, Guillou och GW som du nämner har för längesen genomskådat Gubb Jan som nyttig idiot, därav blir Gubb Jan av naturliga skäl kritiserad och har inget att göra med nån "konflikt mellan storstan och landet" som du påstår. Sen verkar du väldigt insatt i kommentatorsfunktionen och DD:s censur när det gäller att skydda Gubb Jans mot kritik, du jobbar troligen på Gubb Jans tidning och är en supporter till Quickmaffian där Gubb Jan är hangaround och Kwast är ledare.
Citera
2012-02-23, 23:50
Medlem
BurkHanss avatar

Jodå, jag är rätt så väl insatt i DD's kommentatorsfunktion, men av helt andra skäl än de du uppfinner. Den konflikt jag antyder mellan maktelit inom media, kultur och politik i storstan vis ā vis nyttiga idioter och wt på landet, i Quickfallet t ex den nioårige pojke i Falun som Quick/Bergwall nästan hann mörda på Falu lasarett, är i högsta grad reell och erkänns av många, nyttiga som onyttiga idioter. För Guillou och GW existerar ingen gråskala utan allt är vitt eller svart, tycker de (för det är oftast ett tyckande och inget annat det handlar om!) likadant är det vitt, tycker de annorlunda är det svart. Den gode GW är utan tvekande en underhållare av klass, men jag undrar fortfarande vilka brott han egentligen löst eller fått rätt om, han är väl ändå kriminolog och inte mästerdetektiven Ture Sventon?

Att döma av din intuitionsmässiga totalmiss och härdsmälta till hypotes om min bakgrund, jag har inget som helst "samröre" med vare sig DD eller Gubb Jan, så ger jag inte mycket för din utläggning överhuvudtaget. Den får helt enkelt kategoriseras under rubriken känslomässigt baserat trams utan bäring (ursäkta GW-travestin!) om resten av gojan bygger på samma gissningsmodell.
Citera
2012-02-25, 13:48
Medlem
Citat:

Jodå, jag är rätt så väl insatt i DD's kommentatorsfunktion, men av helt andra skäl än de du uppfinner. Den konflikt jag antyder mellan maktelit inom media, kultur och politik i storstan vis ā vis nyttiga idioter och wt på landet, i Quickfallet t ex den nioårige pojke i Falun som Quick/Bergwall nästan hann mörda på Falu lasarett, är i högsta grad reell och erkänns av många, nyttiga som onyttiga idioter. För Guillou och GW existerar ingen gråskala utan allt är vitt eller svart, tycker de (för det är oftast ett tyckande och inget annat det handlar om!) likadant är det vitt, tycker de annorlunda är det svart. Den gode GW är utan tvekande en underhållare av klass, men jag undrar fortfarande vilka brott han egentligen löst eller fått rätt om, han är väl ändå kriminolog och inte mästerdetektiven Ture Sventon?

Att döma av din intuitionsmässiga totalmiss och härdsmälta till hypotes om min bakgrund, jag har inget som helst "samröre" med vare sig DD eller Gubb Jan, så ger jag inte mycket för din utläggning överhuvudtaget. Den får helt enkelt kategoriseras under rubriken känslomässigt baserat trams utan
bäring (ursäkta GW-travestin!) om resten av gojan bygger på samma gissningsmodell.

Den nioårige pojken på Falu lasarett? Nu var det väl inte det vi diskuterade här va, utan alla dom mord som Quick blivit dömd för utan bevis ( Gubb Jan tycker bevisen är klockrena) Sen spelar väl Guillou och GW, även Råstam i en lite annan division än Gubb Jan. Gubb Jan är som en skrivande papegoja som imponerad härmar allt som poliser och åklagare säger och därmed ett enkelt offer att utnyttja som nyttig idiot och så hittar han på lite egen skit också. Gubb Jan har ägnat många år till att smutskasta folk i DD:s namn. Menar du att den här skrivande papegojan skulle ha löst nåt mord eller? Han är inte mordutredare även om han verkar osäker själv om vilken funktion hans arbete har?
Citera
2012-03-10, 12:41
Medlem
BurkHanss avatar

Nja, vi diskuterar väl Gubb Jan, eller...? Och då tycker jag att fallet med den nioårige pojken är högst relevant, eftersom Quick där togs "in flagrante delicto" vid sitt lustmordsförsök på en ung pojke. Något som Gubb Jan verkar vara en av få som påtalar i mediakarusellen runt Quick. Normalt sett är en misstänkt förövares kriminella historia högst intressant, men det passar varken Guillou, GW eller Råstam att ta detta på allvar i sitt korståg mot Gubb Jan.

Och nej, jag har aldrig påstått att Gubb Jan är någon mordutredare lika lite som Guillou, GW är, eller Råstam var, det. För ingen av de senare herrarna har väl löst något mord heller?

Sen skulle det vara intressant att veta vilka dina verkliga motiv för DITT korståg mot Gubb Jan i DD's spalter (under diverse olika nick) och här är? Något måste ju ligga bakom och nyfiken blir man onekligen. Skulle inte det passa bättre i en skvallertråd än vårt ändlösa traskande i Quick-träsket?
Citera
2012-03-27, 21:42
Medlem
Citat:

Nja, vi diskuterar väl Gubb Jan, eller...? Och då tycker jag att fallet med den nioårige pojken är högst relevant, eftersom Quick där togs "in flagrante delicto" vid sitt lustmordsförsök på en ung pojke. Något som Gubb Jan verkar vara en av få som påtalar i mediakarusellen runt Quick. Normalt sett är en misstänkt förövares kriminella historia högst intressant, men det passar varken Guillou, GW eller Råstam att ta detta på allvar i sitt korståg mot Gubb Jan.

Och nej, jag har aldrig påstått att Gubb Jan är någon mordutredare lika lite som Guillou, GW är, eller Råstam var, det. För ingen av de senare herrarna har väl löst något mord heller?

Sen skulle det vara intressant att veta vilka dina verkliga motiv för DITT korståg mot Gubb Jan i DD's spalter (under diverse olika nick) och här är? Något måste ju ligga bakom och nyfiken blir man onekligen. Skulle inte det passa bättre i en skvallertråd än vårt ändlösa traskande i Quick-träsket?

Att dra upp den 9-årige pojken och andra gamla grejer som Quick har gjort gör Gubb-Jan för att smutskasta Quick och det fungerar ju ganska bra för det är ju rätt avskyvärda grejer, eller hur? Men det finns oändligt många bara i det här landet som gjort liknande avskyvärda grejer. Saken är att bevisningen mot Quick håller inte för åtal i nåt av dom fallen han är dömd för och här har Gubb-Jan använts av Quickutredarna som nyttig idiot för att lura allmänheten att Quickdomarna är riktiga. Och sen har man prisat nyttige idioten också, ha ha.

Att smutskasta Quick gör inte bevisningen bättre, man kan ju inte välja ut sjuka människor som gjort vidriga grejer och döma dom för ouppklarade mord som vi har i landet, visst åklagare, poliser ser bra ut för allmänheten och nyttiga idioter får leka duktiga, men samtidigt finns ju då risken att vi låter ett gäng riktiga mördare gå fria, redo att mörda igen. Nästa gång kanske dom står och lurpassar utanför våra barns dagis. Det är ett högt pris att betala för att nyttiga idioter ska leka duktiga och få pris som Gubb-jan. Vad är det som driver dig att försvara nyttigidiotjournalistik under olika pseudonymer i olika trådar och medier? Blir du trampad på tårna om brottslingar som Kwast, Pentinen och Gubb-Jan avslöjas? Kanske du är en av dom som börjar svettas nu när domarna mot Quick börjar rivas upp? DD som tidning har ju också en del att förlora när avslöjandena kommer, det kanske du också har eller vad är det som driver dig?
Citera
2012-03-27, 21:58
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbstigjanson
Att dra upp den 9-årige pojken och andra gamla grejer som Quick har gjort gör Gubb-Jan för att smutskasta Quick och det fungerar ju ganska bra för det är ju rätt avskyvärda grejer, eller hur? Men det finns oändligt många bara i det här landet som gjort liknande avskyvärda grejer. Saken är att bevisningen mot Quick håller inte för åtal i nåt av dom fallen han är dömd för och här har Gubb-Jan använts av Quickutredarna som nyttig idiot för att lura allmänheten att Quickdomarna är riktiga. Och sen har man prisat nyttige idioten också, ha ha.

Att smutskasta Quick gör inte bevisningen bättre, man kan ju inte välja ut sjuka människor som gjort vidriga grejer och döma dom för ouppklarade mord som vi har i landet, visst åklagare, poliser ser bra ut för allmänheten och nyttiga idioter får leka duktiga, men samtidigt finns ju då risken att vi låter ett gäng riktiga mördare gå fria, redo att mörda igen. Nästa gång kanske dom står och lurpassar utanför våra barns dagis. Det är ett högt pris att betala för att nyttiga idioter ska leka duktiga och få pris som Gubb-jan. Vad är det som driver dig att försvara nyttigidiotjournalistik under olika pseudonymer i olika trådar och medier? Blir du trampad på tårna om brottslingar som Kwast, Pentinen och Gubb-Jan avslöjas? Kanske du är en av dom som börjar svettas nu när domarna mot Quick börjar rivas upp? DD som tidning har ju också en del att förlora när avslöjandena kommer, det kanske du också har eller vad är det som driver dig?
9 åringen är väl högst relevant, likaså den vuxne unge mannen Quick försökte dräpa, likaså hans grova bankrån och mordbrand på sin egen kiosk.
JanG är en mytoman som skriver kioskdeckare när han inte snor storys till sina försök att skriva historiska romaner.
GW i all ära men en rätt medioker teoretiker som aldrig lyckats lösa ett skit men gör sig bra i TV.
Även han en B-författare.

Så du kan väl hålla dig till Gubbjans halstarriga försvar för att Quick är en massmördare, något han är rätt ensam om i dagsläget.
Citera
2012-03-28, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
9 åringen är väl högst relevant, likaså den vuxne unge mannen Quick försökte dräpa, likaså hans grova bankrån och mordbrand på sin egen kiosk.
JanG är en mytoman som skriver kioskdeckare när han inte snor storys till sina försök att skriva historiska romaner.
GW i all ära men en rätt medioker teoretiker som aldrig lyckats lösa ett skit men gör sig bra i TV.
Även han en B-författare.

Så du kan väl hålla dig till Gubbjans halstarriga försvar för att Quick är en massmördare, något han är rätt ensam om i dagsläget.

Bevis värdet är NOLL vad gäller dom gamla Quickgrejerna du nämner och det gäller i samtliga mordfall där Quick blivit dömd. Det finns många bögpedofiler och annat skit i Sverige, men dom har ju inte blivit dömda för en massa mord utan bevis för det, eller hur? Man kan inte resonera som så att vi letar upp nån med riktigt låg status i samhället och dömer honom för en massa ouppklarade mord så vi får bättre statistik, ingen kommer att tycka synd om eller försvara honom ändå. Man bör väl istället försöka hitta dom verkliga mördarna?

Att smutskasta en bögpedofil, bankrånare, mordbrännare, knivvåldsman mm som sitter inlåst på hispan är inte så jävla svårt, det klarar ju en ytterst medioker skribent som Gubb Jan tom av.

Gubb Jan är en nyttig idiot som utger sig för att vara boxare, som boxare har han misslyckats också och tagit emot fantastiskt mycket smällar mot skallen. Som ledare har han lyckats sabba Faluns boxning och gjort klubben under många långa år till en av dom sämre i landet. Flera gånger har klubben gått i konkurs också. Han jobbar som journalist men tror att han jobbar på polisen, kan möjligen ha att göra med alla smällar mot skallen.
Citera
2012-04-14, 09:50
Medlem
Europes avatar
Det enda jag vet om Dalademokraten är att den hyser Gubb Jan Stigson och Göran Greider, två personer som verkar patologiskt undvika sanningen. Jag borde verkligen läsa den tidningen någon gång, för den måste förmodligen vara helt grotesk.
Citera
2012-04-14, 11:17
Medlem
Citat:

det relevanta i att diskutera 9åringen är väl att det visar vilken synnerligen ohederlig människa Gubbjan är.

Gubbjan drar alltså upp en helt separat episod där det finns bevis i form av ögonvittne, för att visa att Sture Bergwall är skyldig till något annat där det inte finns några bevis, förutom Sture Bergwalls egna bekännelser.

det vill säga morden.

synnerligen dålig bevisföring från Sveriges utan tvekan sämste reporter genom tiderna. har man aktivt medverkat till att en människa oskyldigt dömts för ett antal mord, då förtjänar man epitetet.

man häpnar när man läser vad Gubbjan skriver helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in