Citat:
Ursprungligen postat av HymanRoth
Skitsnack, Gubb Stig fjäskar för Svartenbrandt, gullar, han verkar nästan lite kär i honom. Och så fjäskar Gubb Stig för åklagare och poliser, istället för att som en journalist SKALL kritiskt granska uppgifter som kommer därifrån så tror Gubb Stig alltid att det dom säger är sanningen.
Angående erkännandena från Quick så är det ju det som är svagheten i dom här utredningarna, det saknas helt stödbevisning till hans erkännanden och ett erkännande har ett mycket svagt bevisvärde, det fattar inte Gubb Stig. Ett erkännande är så svagt ur bevishänseende att det saknar avgörande betydelse för utgången i respektive mål. Vad man kallar bevis mot Quick från åklagarsidan är uppgifter som Quick lämnat och som "bara mördaren kan känna till" Men Kwast och Penttinen då kände inte dom till dom uppgifterna också? Jovisst gjorde dom det och det är dom som under många förhör under lång tid har "lärt" Quick vad han ska säga. Kwast och Penttinen är kriminella och Gubb Stig är deras lille rövslickare och nyttige idiot.
Hur GubbJan fjäskar för Svarten vet jag inget om, men du som är upplyst; berätta gärna?
Jag tycker väl att det är bra med en reporter som inte ger efter för trycket så fort det ska gullas med perversa och mördare! Både Guillou och GW är bra på fiction - typ skriva deckare och thrillers - men när det kommer till verkligheten så får de hybris. Guillou lyckades förstås fria mördartattaren Cederholm, trots att så gott som hela södra Sveriges undre värld visste att bröderna C ljög som hamnbusar, förutom när de sänkte lik i Helsingborgs hamn. Och GW är ju underhållande och kunnig inom sitt ämnesområde. Men något mord har han inte löst (rätta mig om jag har fel!) trots långtgående konklusioner och teorier om alla möjliga och omöjliga fall.
Guillous, Råstams och GW's påhopp på GubbJan misstänker jag ytterst handlar om den konflikt mellan "den fina eliten" i storstan visavi "wt-patrasket" på landet som utvecklats sen 70-talet. Oavsett om det nu rör journalistik, kultur eller politik.
DD censurerar friskt bland allt som inte är pk nog, så kommentarerna stängs av både här och där. Att de ev. stängs av runt GubbJans artiklar är inte så märkligt då en stor del de rena personangrepp som anförs mot GubbJan kommer från en, eller kanske två, personer som registrerar olika nick (det gick lätt att kolla förr innan kommenteringsfunktionen "vässades"). De flesta nicken rörde sig inom samma "varumärken" som Quicks påstådda andra personligheter, men det fanns även antydan till att en person med koppling till gängbrottslighet skrev en massa märkliga inlägg. I båda fallen mest ren gallimatias och personangrepp som inte tillförde sakfrågorna ett dugg. Så oavsett att jag varken känner GubbJan eller vet vilka han trampat på tårna, kan jag förstå att DD måste sätta stopp för tramset.
Vad anbelangar Quick så får tiden utvisa.