Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Okej nu kan vi väl vara lite seriösa och kanske ge TS lite bra förslag
TS för det första så är du väl en man, för att vara säkert så att inte din inkontinens beror på förlossning!
Okej, brukar du ha eller har du haft förstoppning i en längre tid? Säg mig hur brukar din avföring vara, är den lös eller fast?
Anal inkontinens (avföringsinkontinens) kan bero på många saker från analsex till neurologiska sjukdomar som MS. Anal inkontinens kan också orsakas av förlossning eller om man krystar när man är förstoppat. Det är vanligt att man får en försvagat ringmuskel med åren men det är vanligast hos äldre människor.
Har du andra symtom som du märkt på sistone? Hur länge har detta pågått? Ser din avföring annorlunda ut eller är den som vanlig?
Förutom att ha konstaterat att du inte lider av hemorrojder vad har läkaren annars sagt?
Tack för ett trevligt och behjälpligt inlägg i debatten.
Man är jag så förlossning är det inte, i övrigt har jag aldrig haft problem med mage eller avföring förutom vid magsjuka, något jag inte haft på 10 år. Min avföring är oftast fast och hård och blir som sämst 25% lös kanske.
Analsex idkar jag icke och MS kan jag inte tänka mig att jag har då jag inte ens är över 40. Allt annat är som vanligt och inga andra symptom. Detta har pågått i 5-6 år nu och läkarna har inte hittat något och hela tiden sagt det är på grund av kostvanor och vägrat inse att min avföring är fast och fin, trots jag gett de två exemplar vid olika tillfällen. Jag överväger vända mig till naturläkemedel eller alternativ medicin nu då västvärlden har en synnerlig tråkig syn på mitt problem.