2012-05-14, 09:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det var ju det Marina inte gjorde. Marina var snäll och godhjärtad och lät FS få sommaren på sig att flytta. Men hon ville definitivt bli av med honom.

Den nuvarande flickvännen till FS har berättat om hans svartsjuka här i tråden. Det var enligt henne den enda orsaken till deras bråk, hans svartsjuka. Hon berättade också att han bara rökte på fest..ändå var det då de blev osams så att han blir lugn av hasch låter inte sant.

Kan du ge mig ett enda våldsbrott eller våldshandling eller hot som rättsligt påvisat är utlöst av cannabis-påverkan (enbart hasch/cannabis/mariujana) ?

Jag kan nog ge dig 1 miljon exempel på alkoholutlösta brott.

Det är nog den relationen, 1/1000000, chansen är för ditt påstående.
Citera
2012-05-14, 09:42
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
I och för sig. Men jag tycker nog att polisen ska leta en gång till när det är torrt i markerna. Mässingshylsor är inte lätta att hitta när jorden är fuktig.

(Jag antar att man använde metalldetektor).
Man använde både vapensökande hundar och metalldetektor. Därför hittade man också sex hylsor varav tre legat ute i terrängen i 20-25 år (övningsammunition), en kaliber 22 och två gevärshylsor – men inte en enda av de 10-20 tomhylsor som ska ha blivit resultatet från ”provskjutningen”.

De enda hylsor polisen hittade som kan kopplas till fallet var en mängd tomma hylsor för toalettpappersrullar, funna på golvet på toan i hallen.
Citera
2012-05-14, 09:43
Bannlyst
(958)
Det skickades sms från Marinas telefon på onsdag eftermiddag.
Okej. Jag vet ju att hon sms:at sin syster, det har systern sagt. Carina. Men när vet jag inte.
Det var ju på onsdagen. Hon har inte heller kvar det. Hon är som mig, när hon har läst det tar
hon bort det.
Det var onsdag eftermiddag.
Okej.
Problemet är bara ett Marinas telefon var hemma då.
-Va?! Okej… inte en aning. Hemma? Det måste ha varit medan jag var borta i så fall. Jag har
inte en aning. Hemma, alltså det går att säga att den var på ett visst ställe? Eller en viss mast?
Ja, jag vet ju inte vart hon skulle. Jag trodde som sagt att hon skulle till Tjörn.

(974)
Hennes telefon är alltså hemma ifrån tolv fram till halv tre. Hon lämnar bostaden vid
middagstid eller vad du nu kallar det. elva (ohörbart) elva så görs det uttag. Sen skulle
hon återvända och vara hemma en och en halvtimma eller hennes mobil är hemma en
och en halv timma utan att du överhuvudtaget skulle veta om detta.
Jag har inte en aning.
Om jag påstår att det är du som har hennes telefon och svarar?
Jag vet inte ens var hon har sin telefon. Jag har inte en aning om var hon har den. Jag
använder aldrig hennes telefon.
Nej, men just nu skulle du kunna göra det eftersom du är misstänkt för det här brottet,
då så försöker fördröja försvinnandet på något sätt?

(976)Men skulle hon då vara ute i skogen med sin telefon och du finns i dom trakterna
också?
Nej, det är nog då i sin bil i såna fall.

(994)Ja, men låt mig bestämma vad vi ska prata om. 11.52 är ju hennes telefon över
bostadsområdet och sedan är hon ju hemma vid datorn och sedan är du hemma 12.28
på din dator.
Ja.
Hur kan ni har undvikit och sett varandra då menar jag?

(995)
Och då är alltså Marinas telefon under bostadsområdet, Kode ost eller Kode norr, jag
kommer inte ihåg vad masten heter riktigt. Jag tror det är Kode ost där nån.. det
innebär alltså ifrån 11.52 till 14.39 så är det den hanterar Marinas telefon och dator
utan att du överhuvudtaget har sett.. och hon har inte svarat på telefonen, vilket för mig
och alla släktingar som vi har pratat med, alla bekanta vi har pratat med är mycket,
mycket, mycket underligt, Fredrik.
(Ohörbart). Inte en aning. Jag har vart med om jättemånga gånger som hon svarat på sms.

Och då är det på det viset att detta förstod inte jag i förra förhöret utan det här är på
viset att Marinas och din telefon är i Stora Höga (ohörbart) så det är rörelser på båda
telefonerna, från Stora Högamasten till Kode och det innebär att telefonerna följs åt.
Dom följs åt ifrån Stora Högamasten till bostadsområdet och du förnekar det här
sms:et. Jag har inte en aning vad det står i det, men det har i alla fall vi har en notering
som har visat 10.01 (ohörbart)..
Den tiden ligger jag garanterat och sover.
Du kan aldrig komma ifrån dom här tekniska detaljerna hur du än säger, Fredrik. Det
går inte. Hennes telefon rör sig samtidigt med din telefon.
Omöjligt. Jag är hemma och sover garanterat vid den tiden. Då är det nån annan som har med
sig min telefon om den rör sig.
Tycker du det verkar vettigt? Eller vem kan det vara?
Inte en aning.
Har du lånat ut telefonen till nån då?
Nej, det har jag inte.
Då kan det väl inte gärna vara nån annan?
Vid den.. vid den tiden är jag hemma.
Citera
2012-05-14, 09:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Kan du ge mig ett enda våldsbrott eller våldshandling eller hot som rättsligt påvisat är utlöst av cannabis-påverkan (enbart hasch/cannabis/mariujana) ?

Jag kan nog ge dig 1 miljon exempel på alkoholutlösta brott.

Det är nog den relationen, 1/1000000, chansen är för ditt påstående.

Jag säger inte att det var haschet som utlöste mordet. Jag tror däremot att FS kan bli förbannad och svartsjuk även om han har rökt. Vi vet inte heller om han hade rökt när Marina mördades.
Det finns en del att läsa om snedtändningar av Cannabis på nätet.
Senast redigerad av Mariooo 2012-05-14 kl. 09:51.
Citera
2012-05-14, 09:50
Bannlyst
Citat:
Jag säger inte att det var haschet som utlöste mordet. Jag tror däremot att FS kan bli förbannad och svartsjuk även om han har rökt. Vi vet inte heller om han hade rökt när Marina mördades.

Om FS gjorde det var han garanterat inte cannabis påverkad, men han har ju själv sagt och andra intygat att han har ett uselt ölsinne.

Frågan är, alla har tomflaskor hemma ju, om man tekniskt kan bevisa när en flaska tömdes. Tex. åldersbestämning av dunstade rester mm ? NÅGON som vet ?

På bild 22 FUP127 ligger en bunt...har M druckit dessa själv ?
Såklart så har Polisen bara topsat PET-flaska från bilen, fastän man kunde kontrollerat FS påstående om att han inte drack alkohol.

Den här utredningen suger...
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2012-05-14 kl. 09:54.
Citera
2012-05-14, 09:56
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acustic
(958)
Det skickades sms från Marinas telefon på onsdag eftermiddag.
Okej. Jag vet ju att hon sms:at sin syster, det har systern sagt. Carina. Men när vet jag inte.
Det var ju på onsdagen. Hon har inte heller kvar det. Hon är som mig, när hon har läst det tar
hon bort det.

Märkligt vad folk raderar sin sms. Först var det JE och nu CJ dessutom så hade det varit info som hade fört utredningen åtminstone någon mm framåt.

Citera
2012-05-14, 10:07
Bannlyst
Citat:
Om FS gjorde det var han garanterat inte cannabis påverkad, men han har ju själv sagt och andra intygat att han har ett uselt ölsinne.

Frågan är, alla har tomflaskor hemma ju, om man tekniskt kan bevisa när en flaska tömdes. Tex. åldersbestämning av dunstade rester mm ? NÅGON som vet ?

På bild 22 FUP127 ligger en bunt...har M druckit dessa själv ?
Såklart så har Polisen bara topsat PET-flaska från bilen, fastän man kunde kontrollerat FS påstående om att han inte drack alkohol.

Den här utredningen suger...

Tror du inte att det blev några öl på födelsedagen?

Det här är väl aktuellt nu:
...Men jag sa också till dig i bilen att om det är nu så att det blir en frigång till dig, så finns det möjligheter att vi kommer ifatt om det är du.
På ett eller annat sätt så kommer vi i fatt och det blir dubbelt värre om du kommer tillbaka och blir häktad och vi har skaffat ännu mer bevis.
Så du har chansen och berätta nu alltså.

Och nu har Missing-people levererat mera bevis till polisen så nu blir det dubbelt värre.
Citera
2012-05-14, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Märkligt vad folk raderar sin sms. Först var det JE och nu CJ dessutom så hade det varit info som hade fört utredningen åtminstone någon mm framåt.

De kanske resonerar precis som FS. Hans sms var alla raderade. När han hade läst dem raderade han dem.
Citera
2012-05-14, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av acustic
Tror du inte att det blev några öl på födelsedagen?

Inte omöjligt, skulle kanske vara bra om PÅK utreda detta då ?

Tänk dig att få FS att förklara spår från flaskor som otvetydigt är hans fast han säger att han inte dricker. Nu är ju tomglasen säkert borta så lycka till med det...

Min slutsats har du hört förut: Byt ut Kvarnsjärt och Nerding så ökar chansen att fallet får en lösning. Det är ju inte ett misstag vi pratar om här, utan något jag skulle kalla för "serie-tjänstefel"
Citera
2012-05-14, 10:15
Bannlyst
Citat:
Inte omöjligt, skulle kanske vara bra om PÅK utredda detta då ?

Tänk dig att få FS att förklara spår från flaskor som otvetydigt är hans fast han säger att han inte dricker. Nu är ju tomglasen säkert borta så lycka till med det.

Min slutsats har du hört förut: Byt ut Kvarnsjärt och Nerding så ökar chansen att fallet får en lösning. Det är ju inte ett misstag vi pratar om här, utan något jag skulle kalla för "serie-tjänstefel"

Men hur tänker du? Även om de skulle lägga ner en jävla massa onödig tid och pengar på att bevisa att FS druckit öl, vad bevisar det i mordutredningen?
Citera
2012-05-14, 10:22
Bannlyst
Citat:
Men hur tänker du? Även om de skulle lägga ner en jävla massa onödig tid och pengar på att bevisa att FS druckit öl, vad bevisar det i mordutredningen?

Ett indicie med teknisk motbevisning. Detta skulle ligga honom till last.
FS säger att han inte nyttjar alkohol: FUP 1116, 966
I kombination med att han erkänner och det är bevisat att han blir aggressiv så blir det en hel del tyngd.

Spekulation:
om FS skulle flippat & mördat M, så är alkoholen en trolig trigger.
Citera
2012-05-14, 10:26
Bannlyst
Citat:
Ett indicie med teknisk motbevisning. Detta skulle ligga honom till last.
FS säger att han inte nyttjar alkohol: FUP 1116, 966
I kombination med att han erkänner och det är bevisat att han blir aggressiv så blir det en hel del tyngd.

Spekulation:
om FS skulle flippat & mördat M, så är alkoholen en trolig trigger.

Dom kan möjligtvis bevisa att hans fingeravtryck och kanske saliv fanns på de tomma flaskorna. Finns säkert någon tomte i tråden som då drar slutsatsen att FS gillar att pussa på tomglas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in